Ammeopstart...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.774 visninger
26 svar
0 synes godt om
8. maj 2012

EKBJ

Jeg fødte jo min søn søndag aften. Amningen har bare kørthan sutter rigtig godt. Men problemet er at han vil sutte næsten hele tiden. Om natten ligger jeg ned og ammer hele natten så han bare kan tá fat når han vil. Ellers får vi ikke sovet. Og om dagen sutter han måske 5 minutter og så sover han.. Det gør så skide ondt!!! Kan man ikke købe noget til brystvorterne. Noget creme eller noget som lindre smerten lidt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

HeidiØ

EKBJ skriver:

Jeg fødte jo min søn søndag aften. Amningen har bare kørthan sutter rigtig godt. Men problemet er at han vil sutte næsten hele tiden. Om natten ligger jeg ned og ammer hele natten så han bare kan tá fat når han vil. Ellers får vi ikke sovet. Og om dagen sutter han måske 5 minutter og så sover han.. Det gør så skide ondt!!! Kan man ikke købe noget til brystvorterne. Noget creme eller noget som lindre smerten lidt?

TILLYKKEEEE

Det er vidst meget alm at amme så meget i starten

Man kan sagtens få noget creme på apoteket, som du smøre på efter amning og lader det lufttørre! Jeg kan simpelthen ik huske navnet, men det kan en anden sikkert.

Du skal tænke på, din mælk er nok ikke løbet til endnu, derfor gør det bare EKSTRA ondt i starten - håber du kan forhindre sår el. lign. lidt ihvertfald.

Jeg endte med efter 1½ uge at købe suttebrikker (af silikone) til at sætte på brystet.. det tager SÅ meget af den værste smerte

Anmeld

8. maj 2012

EKBJ

HeidiØ skriver:

TILLYKKEEEE

Det er vidst meget alm at amme så meget i starten

Man kan sagtens få noget creme på apoteket, som du smøre på efter amning og lader det lufttørre! Jeg kan simpelthen ik huske navnet, men det kan en anden sikkert.

Du skal tænke på, din mælk er nok ikke løbet til endnu, derfor gør det bare EKSTRA ondt i starten - håber du kan forhindre sår el. lign. lidt ihvertfald.

Jeg endte med efter 1½ uge at købe suttebrikker (af silikone) til at sætte på brystet.. det tager SÅ meget af den værste smerte

Det er nemlig normalt.. Det gør heller ik ondt når han har suttet lidt. Men det er bare meget  sjældent det bliver længe af gangen.. Må bare bide smerten i mig. Men når han vil sutte igen tænker man godt nok lidt: åååh nej ikke allerede!

Anmeld

8. maj 2012

HeidiØ

EKBJ skriver:

Det er nemlig normalt.. Det gør heller ik ondt når han har suttet lidt. Men det er bare meget  sjældent det bliver længe af gangen.. Må bare bide smerten i mig. Men når han vil sutte igen tænker man godt nok lidt: åååh nej ikke allerede!

ej, hvor jeg husker det!!! .. men ja, smerten skal du bare bide i dig - normalvis vil den stoppe når der er gået en lille uge

Anmeld

8. maj 2012

EKBJ

HeidiØ skriver:

ej, hvor jeg husker det!!! .. men ja, smerten skal du bare bide i dig - normalvis vil den stoppe når der er gået en lille uge

Skammer mig sgu lidt over at tænke sådan

Anmeld

8. maj 2012

HeidiØ

EKBJ skriver:

Skammer mig sgu lidt over at tænke sådan

Ej, DET skal du ikke!!!  .. det er jo ikke fordi du ik har lyst til at gi ham med, det er jo kun smerten du tænker på

Anmeld

8. maj 2012

vitapigen

Stort tillykke

Ja det gør ondt indtil de lige får fat. Men det må ikke blive ved med at gøre ondt for så har han forkert fat og så sutter han hul og det gør av av (taler af erfaring). Hvis det sker at han sutter hul kan jeg helt klart anbefale ammebrikker... Men der gik noget tid for min datter kunne sutte uden dem igen... Og du kan købe noget creme til at smøre på efter hver amning, som du ikke skal vaske af igen...

Min datter havde det også med at falde i søvn hele og det jeg gjorde var at gnubbe hende godt, så hun ikke faldt i søvn og hvis hun gjorde skiftede jeg ble så hun vågnede... For jeg vidste jo at hun ikke havde fået nok mælk... Ellers ender det nemlig med at de vil sutte hele tiden...

Held og lykke

Anmeld

8. maj 2012

LR85

Tillykke tillykke. 

Gå ned på apoteket og hør. De har spdan en rød én som er rigtig god. 

Og så held og lykke med amningen. Du kan snakke med sundhedsplejersken om hvordan du får ham til a sutte mere effektivt og med lidt længere tids mellemrum. 

Lige nu skal du vist bare give ham alt det kropskontakt og bryst i begge har lyst til  

Nyd dit spædbarn, glæder mig til det er min tur om en måned 

Anmeld

8. maj 2012

betina

Tillykke med den lille

Jeg fik et råd af min sundhedsplejerske - Dryp lidt modermælk ud og smør på brystvorten og lad det lufttørre, jeg synes faktisk at det havde en god effekt.

Held og lykke 

Anmeld

8. maj 2012

Nettemor

Prøv om du kan få ham til at sutte længere tid af gangen. fx ae ham på kinden når du ser han er ved at falde i søvn Så der er en chance for at han spiser mere af gangen og derved der også går længere tid inden han skal spise igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.