Babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. maj 2012

KakaoDrik

Vi har døve i familien så for os har det med tegn været naturligt hvilket også gør at vi hurtigt tolker babyens signaler

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. maj 2012

Moar2011

Fanny Holbech skriver:

Vi har brugt det rigtig meget. - vores vuggestue er også begyndt at bruge det.

Jeg lånte et par bøger og en video på biblioteket om det, og så gik vi igang. 

Iøvrigt er der forskellige tegn alt efter hvilken bog man læser og vi fandt også på vores egne tegn for fx. sutteflaske. Vi brugte også et andet tegn for drikke, da det var lettere at lave og vi så nemmere kunne kende forskel på tørstig og sulten.

Hvis Jeres institution også bruger babytegn er det dog en god ide at koordinere, så i bruger de samme tegn for det samme ord.

Vi prioterede at have få men vigtige tegn, sådan at alle omkring ham kunne huske/forstå tegnene.

Han bruger iøvrigt stadig nogle af tegnene engang imellem.

Det kan virkelig anbefales, da det sparer en for mange frustrationer. De er så meget parat til at kommunikere, men har bare ikke sproget til at gøre sig forståelig. Med babytegn kan de pludselig give udtryk for deres behov på en helt anden måde og fortælle fx når de er sultne eller tørstige i stedet for bare at græde, eller fortælle at de så en fugl i stedet for bare at pege. Det er en fantastisk oplevelse, når man ligepludselig kan forstå, hvad ens barn prøver at fortælle en og man bliver overrasket over hvor bevidste de egentlig er i så tidlig en alder.

hvornår begyndte i med babytegn ??

storm er snart 13mdr er det forsent ?

Anmeld

12. maj 2012

Fanny Holbech

Nej det er bestemt ikke forsent. Så længe han ikke har et talesprog vil det jo hjælpe både ham og Jer i kommunikationen.

Børnene er mentalt udviklet for sprog ret tidligt, men finmotorikken i tungebevægelserne tager længere tid om at udvikles end simple tegn med hænderne.

Her startede vi vel, da R var omkring 7 måneder, men jeg tror han var måske 10-11 måneder før han selv lavede sit første tegn.

Nu er han  2 år og 4 mdr og selv om han siger mange ting bruger han stadig tegn indimellem. Her til morgen brugte han fx tegnet for "mere" til at understøtte hans sprog. 

Anmeld

13. maj 2012

Janni.

Jeg googlede og fandt denne side:

http://www.mor-far.dk/babytegn/

Anmeld

10. juni 2012

AnnaLouisa

Hejsa. 

Faldt lige over jeres tråd. Vi har brugt babytegn til vores datter Isabella, og nu er hun begyndt at lave tegn til os. Det er virkelig fantastisk at hun kan "sige" hvad hun vil. 

Vi gik til rytmik og babytegn som virkelig kan anbefales. De har også lige udgivet en dvd som min datter er heeelt vild med! Man lærer babytegn gennem sange hvilket jeg synes er ret fedt i stedet for at terpe

http://www.babysigning.dk/hold/tilmelding/

Anmeld

10. juni 2012

Solstrålebørn

Babyklar skriver:

hvornår begyndte i med babytegn ??

storm er snart 13mdr er det forsent ?

Det er ikke for sent, de skriver de forskellige steder at man kan begynde fra 8 mdr og frem til 3 år... man kan også begynde før...

Anmeld

10. juni 2012

modesty

AnnaLouisa skriver:

Hejsa. 

Faldt lige over jeres tråd. Vi har brugt babytegn til vores datter Isabella, og nu er hun begyndt at lave tegn til os. Det er virkelig fantastisk at hun kan "sige" hvad hun vil. 

Vi gik til rytmik og babytegn som virkelig kan anbefales. De har også lige udgivet en dvd som min datter er heeelt vild med! Man lærer babytegn gennem sange hvilket jeg synes er ret fedt i stedet for at terpe

http://www.babysigning.dk/hold/tilmelding/

Hvor gammel var hun da I startede og hvor gammel er hun nu? 

Den ser god ud, den dvd. 

Anmeld

11. juni 2012

AnnaLouisa

modesty skriver:

Hvor gammel var hun da I startede og hvor gammel er hun nu? 

Den ser god ud, den dvd. 

Hun var 7 mdr da vi startede, og hun er næsten 11 mdr nu  

Ja den er virkelig god dvd'en, det er en man selv kan holde ud at se på også

Anmeld

30. juli 2012

Rikke Winckler

Jeg har brugt babytegn og undervist i det siden 2005, og i princippet er det ikke nødvendigt at købe en bog, eller andet materiale. Mange vil dog gerne have lidt inspiration. 

Babytegn er "bare" en udvidelse af det vi allerede gør med små børn, nemlig bruger tegn/fagter eller kropslig kommunikation. Men det er en fantastisk udvidelse. Som pædagog har jeg haft hundredevis af børn gennem mine hænder, som har haft stor glæde af babytegn. 

Interessen er stigende og enorm. Jeg har skrevet en lille håndbog specielt til forældre, for selvom det er helt ligetil er det alligevel de samme spørgsmål der går igen og igen fra forældre (og pædagoger for den sags skyld)  Der er også en masse forslag til tegn - men det er vigtigt at huske på, at Babytegn ikke er ét sæt af "rigtige" tegn, men en kommunikationsmåde til at forstå netop dit barn. Man kan læse om bogen på min hjemmeside forældresparring.dk, hvor jeg også løbende skriver om emnet i "Inspirationsbasen".  Kærlig hilsen Rikke

Anmeld

31. juli 2012

A&F

Ja vi bruger tegn til vores datter og hun er 1 år. Hun er dygtig til selv at bruge dem nu. Startede da hun var 6-7 mdr. Google er min ven.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.