Babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. maj 2012

morethanperfect

modesty skriver:

Er der nogle herinde der bruger babytegn? Og evt. kan dele lidt erfaringer?

Er det virkelig nødvendigt at købe en bog? Konceptet virker ret simpelt. 

Ja vi gør . Og han er blevet rigtig dygtig til dem efterhånden
Vi bruger dem fordi det gør de også i Dagplejen .. Så har jeg lært de fleste af dem ..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Kofoed.

Nogen der kan forklare enkelt for mig? Lyder spændende.

Anmeld

8. maj 2012

Ka+Ma=Be

Kofoed. skriver:

Nogen der kan forklare enkelt for mig? Lyder spændende.

Det er bare at sætte tegn på orderne Børn lærer at bruge deres hænder før de kan tale. Så man letter kommunikationen og mindsker frustrationerne.

Det skulle også stimulere lysten til at lære at tale.

Kig evt. på  http://www.talmedtegn.dk/ Der kan man se nogle små videoer hvor de benytter sig af diverse tegn

Anmeld

8. maj 2012

foto på lærred

modesty skriver:

Er der nogle herinde der bruger babytegn? Og evt. kan dele lidt erfaringer?

Er det virkelig nødvendigt at købe en bog? Konceptet virker ret simpelt. 

Vi har brugt det til begge af vores piger. Jeg har aldrig købt en bog eller DVD. Jeg har bare googlet. I princippet kan du jo opfinde de tegn du ønsker. Så længe det bare er konsekvens og I alle bruger de samme. Men nemmerst er det bare at google det, og så finde de tegn der allerede er, og så bruge dem.

Held og lykke med det

Camilla

Anmeld

11. maj 2012

Ernst

Linket hvor man kan læse alt om babytegn gratis er her

http://www.baby-tegn.com/

Der er også en app til 18.- til iphone

Anmeld

11. maj 2012

Moar2011

Kay skriver:

jeg er pædagog i en vuggestue og vi bruger det... det er egentlig mig der har indført det... da jeg har kursus i tegn til tale (bruges af handicappede med dårlig sprog) og vi har bare taget enkelte tegn som spise, drikke, tørstig, ble, nu, stop, mælk, frugt, og sådanne... og indført et tegn af gangen... og så bygget op... og det er utrolig hvilken forskel det gør og hvor hurtigt de små begynder at bruge tegnene....

hvor kan man finde de tegn henne ??

Anmeld

11. maj 2012

Fanny Holbech

Vi har brugt det rigtig meget. - vores vuggestue er også begyndt at bruge det.

Jeg lånte et par bøger og en video på biblioteket om det, og så gik vi igang. 

Iøvrigt er der forskellige tegn alt efter hvilken bog man læser og vi fandt også på vores egne tegn for fx. sutteflaske. Vi brugte også et andet tegn for drikke, da det var lettere at lave og vi så nemmere kunne kende forskel på tørstig og sulten.

Hvis Jeres institution også bruger babytegn er det dog en god ide at koordinere, så i bruger de samme tegn for det samme ord.

Vi prioterede at have få men vigtige tegn, sådan at alle omkring ham kunne huske/forstå tegnene.

Han bruger iøvrigt stadig nogle af tegnene engang imellem.

Det kan virkelig anbefales, da det sparer en for mange frustrationer. De er så meget parat til at kommunikere, men har bare ikke sproget til at gøre sig forståelig. Med babytegn kan de pludselig give udtryk for deres behov på en helt anden måde og fortælle fx når de er sultne eller tørstige i stedet for bare at græde, eller fortælle at de så en fugl i stedet for bare at pege. Det er en fantastisk oplevelse, når man ligepludselig kan forstå, hvad ens barn prøver at fortælle en og man bliver overrasket over hvor bevidste de egentlig er i så tidlig en alder.

Anmeld

11. maj 2012

Kay

Babyklar skriver:

hvor kan man finde de tegn henne ??

ja... se... jeg har været på kursus i dem... så ved ik lige hvor man kan finde dem...

Anmeld

11. maj 2012

modesty

Tusind tak for svar alle. Vi er for alvor gået i gang herhjemme nu og han virker meget interesseret i det. 

Anmeld

11. maj 2012

Rikke, Liam & Linus

Altså vi bruger tegn-til-tale herhjemme. Det minder en del om babytegn. Det er ret simpelt. Jeg kan anbefale den dvd der hedder "Tal med tegn". Den er rigtig god til at komme igang, da der bliver introduceret hverdagstegn. Min Liam funldstændig vild med at se den. HVER gang.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.