Babytegn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.122 visninger
30 svar
0 synes godt om
7. maj 2012

modesty

Er der nogle herinde der bruger babytegn? Og evt. kan dele lidt erfaringer?

Er det virkelig nødvendigt at købe en bog? Konceptet virker ret simpelt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. maj 2012

Ernst

tjek www.baby-sign.org det er gratis, der er også en app til 18 kr. med alle info

Ernst

Anmeld

8. maj 2012

channie-g

modesty skriver:

vi er selv startet på babytegn og bruger det hver dag... min søn er 7 mdr. og han er meget intreseret i det når vi laver tegnene, nogen gange kan det godt se ud som om han gerne vil gøre det efter, men som sagt han er kun 7 mdr, så vi forventer ikke der kommer lige inden for de næste par dage men man kan se på ham han synes det er noget sjovt noget det vi gør med vores hænder når vi snakker...

vi er startet med at bruge ord som= mor, far, sut og elsker...

Anmeld

8. maj 2012

channie-g

Ernst skriver:

tjek www.baby-sign.org det er gratis, der er også en app til 18 kr. med alle info

Ernst

baby-sign.org  virker ikke, jeg kan ihvertfald ikke finde det

Anmeld

8. maj 2012

Sakris

Vi bruger babytegn fordi de gør i vuggestuen. Vores datter brugere "mere mad" og "tak for mad". De andre har vi ikke haft rigtig brug for. Ville bare spørge google frem for at købe en bog!

Anmeld

8. maj 2012

modesty

Sakris skriver:

Vi bruger babytegn fordi de gør i vuggestuen. Vores datter brugere "mere mad" og "tak for mad". De andre har vi ikke haft rigtig brug for. Ville bare spørge google frem for at købe en bog!

Hvor lang tid gik der før hun kunne et par tegn?

Jeg tænker også at holde mig til ganske få, f.eks "mad", "drikke" og "lort" (eller hvad man nu vælger at kalde det ;-)

Jeg har nogle bekendte hvis datter siger til inden hun skal lave lort, hvilket jeg synes er enormt smart.

Anmeld

8. maj 2012

modesty

vi er selv startet på babytegn og bruger det hver dag... min søn er 7 mdr. og han er meget intreseret i det når vi laver tegnene, nogen gange kan det godt se ud som om han gerne vil gøre det efter, men som sagt han er kun 7 mdr, så vi forventer ikke der kommer lige inden for de næste par dage men man kan se på ham han synes det er noget sjovt noget det vi gør med vores hænder når vi snakker...

vi er startet med at bruge ord som= mor, far, sut og elsker...

Ja, min dreng bliver 7 mdr. om en uge og jeg er så småt begyndt på det for et par dage siden. Vi holder os til en 3-5 tegn tror jeg. Jeg regner med at det nok kommer til at tage et par måneder i hvert fald, før han kan bruge dem.

Anmeld

8. maj 2012

Sakris

modesty skriver:

Hvor lang tid gik der før hun kunne et par tegn?

Jeg tænker også at holde mig til ganske få, f.eks "mad", "drikke" og "lort" (eller hvad man nu vælger at kalde det ;-)

Jeg har nogle bekendte hvis datter siger til inden hun skal lave lort, hvilket jeg synes er enormt smart.

Det  ved jeg faktisk ikke. Hun var 1 år da vi startede. tror der gik to uger med det første og nogle måneder med det næste. Hun har vidst brugt det mere og længere tid i vuggestuen end herhjemme!

Anmeld

8. maj 2012

Ka+Ma=Be

Vi bruger "tegn til tale" med Benjamin på 8 måneder

Her hjemme benytter vi os af dvd'en "tal med tegn derhjemme". Den er meget pædagogisk og fanger barnets opmærksomhed.

Man lærer hurtigt tegnene, og kan også sagtens finde på nogle selv

Benjamin svarer ikke med tegn endnu, men det skulle gerne komme om et par måneder 

Anmeld

8. maj 2012

Kay

jeg er pædagog i en vuggestue og vi bruger det... det er egentlig mig der har indført det... da jeg har kursus i tegn til tale (bruges af handicappede med dårlig sprog) og vi har bare taget enkelte tegn som spise, drikke, tørstig, ble, nu, stop, mælk, frugt, og sådanne... og indført et tegn af gangen... og så bygget op... og det er utrolig hvilken forskel det gør og hvor hurtigt de små begynder at bruge tegnene....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.