Bedsteforældre = reserve mor og far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. maj 2012

Nadia&Daniel

Puslingen skriver:

Nøj hvor var jeg blevet gal

Blev også rigtigt ked af det - det gik lige i maven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Mette.

Nadia&Daniel skriver:

Nej, det var mere fordi, at min svigerfar skrev på facebook (over chatten, de var i sommerhus og havde Laura med pga ellers manglede vi barnepige pga job)

Vi skrev frem og tilbage, og lige pludselig skriver han: "Det tror jeg også, et eller andet sted ser hun os som " reserve far og mor", det er sku en dejlig følelse... Men I ved hun er i gode hænder og det er en fornøjelse at have hende, tænk hvis hun var den type der pev efter far og mor hver gang han/hun var nogen steder, ville ikke være sjovt..."

Jeg skriver tilbage: "Hun ser Jer i hvert fald som den bedste farfar og farmor i verden ♥"

Han svare: " Hun har sku da heller ikke andre farmorder og farfarer... :-)"

Og mit svar: "Nej, og også kun en mor og far " src="http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif" alt="" width="1" height="1" />"

Og så stopper samtalen

Så i dag er vi så til familiefødselsdag, min mand's tante's mor siger, da vi alle er kommet, noget med at mine svigerforældre er jo næsten reservemor og far for Laura, og hun er jo det 3 barn de aldrig har fået..

Jeg kan sagtens de "dilemmaet" og jeg deler opfattelse med de fleste andre svar i tråden.

Men jeg tænker det måske ikke er ment så "hårdt" eller hvordan man nu skal forklare det. Det kommer vel også lidt an på hvad man definerer som reserve mor og far. Jeg er hvertfald ikke sikker på jeg var blevet sur over det, før jeg havde snakket med dem omkring det.

Det lyder da hvertfald uden tvivl som om din datter har et  rigtig dejlgit forhold til dem og det er da alt andet lige super dejligt.

Anmeld

6. maj 2012

Nadia&Daniel

Hvem? skriver:

Hold da op, jeg er også til tider afhængig af mine forældre, dog gælder det tit bare om et kvarter, mine forældre anser sig dog heller ikke sig selv som drengenes "reserve forældre", hvilket jeg syntes er dybt respektløs at skrive til dig/jer.

Og her er det altid mine forældre der har drengene, da mandens forældre er ved at "være oppe i årene".

De kan vel sige nej, hvis de mener det blir for meget?

De nyder at passe (hente hende i vuggestuen) - så det er slet ikke det. Tror faktisk bare at det var en tanketorsk fra hans side af.

Dog vil jeg tale med dem om det

Anmeld

6. maj 2012

Hvem?

Nadia&Daniel skriver:

De nyder at passe (hente hende i vuggestuen) - så det er slet ikke det. Tror faktisk bare at det var en tanketorsk fra hans side af.

Dog vil jeg tale med dem om det

Ja, det har det da temmelig sikkert være, eller det håber jeg hvert fald - men dejligt, at de nyder hende og det lyder til, de har det rigtig dejligt sammen, så det er jo da bare alletiders

Anmeld

6. maj 2012

Nadia&Daniel

Hvem? skriver:

Ja, det har det da temmelig sikkert være, eller det håber jeg hvert fald - men dejligt, at de nyder hende og det lyder til, de har det rigtig dejligt sammen, så det er jo da bare alletiders

De har et fantastisk forhold sammen - men hun ved også hvem moar og farmand er

Anmeld

6. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Nadia&Daniel skriver:

Nej, det var mere fordi, at min svigerfar skrev på facebook (over chatten, de var i sommerhus og havde Laura med pga ellers manglede vi barnepige pga job)

Vi skrev frem og tilbage, og lige pludselig skriver han: "Det tror jeg også, et eller andet sted ser hun os som " reserve far og mor", det er sku en dejlig følelse... Men I ved hun er i gode hænder og det er en fornøjelse at have hende, tænk hvis hun var den type der pev efter far og mor hver gang han/hun var nogen steder, ville ikke være sjovt..."

Jeg skriver tilbage: "Hun ser Jer i hvert fald som den bedste farfar og farmor i verden ♥"

Han svare: " Hun har sku da heller ikke andre farmorder og farfarer... :-)"

Og mit svar: "Nej, og også kun en mor og far " src="http://static.ak.fbcdn.net/images/blank.gif" alt="" width="1" height="1" />"

Og så stopper samtalen

Så i dag er vi så til familiefødselsdag, min mand's tante's mor siger, da vi alle er kommet, noget med at mine svigerforældre er jo næsten reservemor og far for Laura, og hun er jo det 3 barn de aldrig har fået..

Jeg flyttede tættere på mine forældre, da det blev, at jeg skulle være alene med begge børn.

Da deres fædre bor langt væk, begyndte min mor også at sige, at de jo så blev mine børns reserve forældre. Jeg fik pænt men bestemt fortalt dem, at det blev de på ingen måder, og at de "kun" er deres morforældre.

Jeg står for opdragelse, læring, moral og ikke minst valg af religion af mine børn, og de har intet at skulle have sagt deri - i mine øjne en stor forskel fra at være reserve noget som helst/forælder og så at være bedsteforældre

Så jeg forstår udemærket, du sagde fra overfor dem, og det må du blive ved med.
Held og lykke

Anmeld

6. maj 2012

Nana88

Søde har du snakkede med Daniel om det ??
Men forstår godt du ikke har det godt med at de omtaler sig selv sådan for det er JERES datter... og deres barnbarn!!

Anmeld

6. maj 2012

Nadia&Daniel

Nana88 skriver:

Søde har du snakkede med Daniel om det ??
Men forstår godt du ikke har det godt med at de omtaler sig selv sådan for det er JERES datter... og deres barnbarn!!

Han har det heldigvis på præcis samme måde som mig og han sagde også noget til dem

Anmeld

6. maj 2012

Hvem?

Nadia&Daniel skriver:

De har et fantastisk forhold sammen - men hun ved også hvem moar og farmand er

Anmeld

6. maj 2012

Nana88

Nadia&Daniel skriver:

Han har det heldigvis på præcis samme måde som mig og han sagde også noget til dem

Det er godt han siger noget til dem
Men hvem ville ikke være forældre til den lækkerbisken

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.