Bedsteforældre = reserve mor og far??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.652 visninger
35 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

Nadia&Daniel

Efter to situationer i min svigerfamilie - kom jeg til at tænke på, hvordan I tøser ser på dette emne.

Ser I Jeres guldklumper's bedsteforældre (da det både gælder mormor, morfar, farmor og farfar) som reserve mor og far?? Eller som "kun" mormor, morfar, farmor og farfar??

I må spørge ind, vist I vil høre hvilke ting som har fået mig til at tænkte over dette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Hvem?

Nadia&Daniel skriver:

Efter to situationer i min svigerfamilie - kom jeg til at tænke på, hvordan I tøser ser på dette emne.

Ser I Jeres guldklumper's bedsteforældre (da det både gælder mormor, morfar, farmor og farfar) som reserve mor og far?? Eller som "kun" mormor, morfar, farmor og farfar??

I må spørge ind, vist I vil høre hvilke ting som har fået mig til at tænkte over dette

Jeg ser dem "kun" som bedsteforældre, det er ikke deres opgave at opdrage, irettesætte eller andet på drengene, men kun min mands og min, når drengene er på besøg er de der for at rå-hygge

Håber jeg har forstået spg. rigtigt

Anmeld

6. maj 2012

2721

Nu er vores forældre ikke på banen i forhold til vores søn, men jeg ser dem som bedste forældre, ikke reserveforældre

Anmeld

6. maj 2012

Nadia&Daniel

Hvem? skriver:

Jeg ser dem "kun" som bedsteforældre, det er ikke deres opgave at opdrage, irettesætte eller andet på drengene, men kun min mands og min, når drengene er på besøg er de der for at rå-hygge

Håber jeg har forstået spg. rigtigt

Du har forstået det helt rigtigt

Anmeld

6. maj 2012

Nadia&Daniel

Puslingen skriver:

Nu er vores forældre ikke på banen i forhold til vores søn, men jeg ser dem som bedste forældre, ikke reserveforældre

Anmeld

6. maj 2012

KM78

På ingen måde, både mine forældre og svigerforældre er bedsteforældre. De er ikke reserve noget som helst for mig og min mand.

Mine snart to sønner har kun et sæt forældre. Os.

Men tænker du i fht. hvis det sker jer noget?

Anmeld

6. maj 2012

Hvem?

Nadia&Daniel skriver:

Du har forstået det helt rigtigt

Er du da blevet forbløffet over et eller andet, siden du spørger?

Anmeld

6. maj 2012

Nemesis

De er "kun" bedsteforældre! Det er os som forældre der sætter grænserne, reglerne og hvilke værdier og moral osv vi vil lære vores børn.

Så længe vi er til stede som forældre så er det vores ord og har vi sagt nej så ER det nej.

Når de er alene hos bedsterne, så er det dem som bestemmer hvad de vil tillade. Her er vi dog så heldige at det er accepteret at frugt og grønt er ligeså vel modtaget som slik af vores unger.

:-) Sisse

Anmeld

6. maj 2012

Hvem?

Nemesis skriver:

De er "kun" bedsteforældre! Det er os som forældre der sætter grænserne, reglerne og hvilke værdier og moral osv vi vil lære vores børn.

Så længe vi er til stede som forældre så er det vores ord og har vi sagt nej så ER det nej.

Når de er alene hos bedsterne, så er det dem som bestemmer hvad de vil tillade. Her er vi dog så heldige at det er accepteret at frugt og grønt er ligeså vel modtaget som slik af vores unger.

:-) Sisse

Nemli

Anmeld

6. maj 2012

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Nadia&Daniel skriver:

Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad du definerer som forskellen mellem reserve-forældre og bedsteforældre?

Her er jeg mor og min mand far. Vores forældre er mormor, morfar og farmor (farfar er død). Når de passer vores børn og vi ikke er der, er de selvfølgelig omsorgsgivere på lige fod med os, og deres regler må gælde (i hvert fald, når det er i deres hjem).

Vi sætter de overordnede rammer for vores børns opdragelse, og forventer at de bliver fulgt til en vis grad, men bedsteforældrene har selvfølgelig bedsteforældreprivilegier - f.eks. ekstra forkælelse og måske lidt mere fleksible grænser.

Jeg er selv vokset op med et meget nært forhold til alle mine bedsteforældre, og har prøvet 1-2 gange at stå i situationer, hvor mine forældre ikke kunne hjælpe (de var ude at rejse). Her trådte mine bedsteforældre til, og jeg har aldrig tvivlet på, at når mine primære omsorgsgivere ikke kunne være til stede, så var der evig back-up i dem. Det gav mig en ekstra tryghedsbuffer, som jeg virkelig gerne vil have mine børn også får lov at opleve i deres bedsteforældre.

Men overordent set, er mine børn og deres opdragelse helt og holdent mit og min mands ansvar. Bedsteforældrene kan tage over, hvis vi ikke er til stede, med alt hvad dertil hører af forpligtelser og privilegier

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.