Når det skal være nemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.317 visninger
32 svar
0 synes godt om
6. maj 2012

Nettemor

Ja hvad gør I når det skal være nemt til aftensmad?

Igår skulle det være nemt her.. Så det blev til noget spaghetti, røræg, bacon og rugbrød.. Ikke det sundest men det var faktisk godt

Men kunne godt bruge nogle flere ideer Så kom frisk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. maj 2012

Tulle28

Følger lige med her - synes så tit jeg er helt tom for ideer:-(

Når det skal gå hurtigt her, får vi som regel fuldkornspastaskruer med hjemmelavet pesto (eller købe, men vi laver som regel en ordentlig portion en gang om ugen, der står i køleskabet) og så med parmaskinke ristet på panden og hytteost og noget broccoli. Altså kog pasta, skær skinken i små strimler og rist den på panden, kom pastaen over på panden og vend med pesto og et lille bæger hytteost. Det er også et hit hos vores 2 åriges datter:-)

Anmeld

6. maj 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Mit fast food er pasta med kødsauce.

Jeg har altid ingredienser til det i huset, og så tager det ikke mere end max 30 min at lave det.

Anmeld

6. maj 2012

ønskebørn74

Igår skulle det være nemt her.. Så det blev til noget spaghetti, røræg, bacon og rugbrød.. Ikke det sundest men det var faktisk godt

Så laver jeg YumYum Wok nudler..

Har altid nogle YumYum nudler liggende og forårsløg + gulerødder i køleskabet..

Har altid kyllingebryst på frys og en pølse el. to..

Snitter forårsløgene på skrå, det samme med en pølse el. 2. river gulleroden groft og skærer kyllingebryst i små stykker..

Nu sætter jeg så elkedlen over at koge.. smidder et passende antal nudler i en skål der er låg til.. putter ½ delen af tørkryderiet der er med nudlerne henover dem og ikke ret meget af chilien, for avs det bliver stærkt..

så varmer jeg panden op med flydende margarine el. olie og smidder kyllingen og pølserne på.. hælder vand på nudlerne, det må ikke dække dem kun ca. 2/3 dele og putter låg på..

så putter jeg forårsløg og gulderødderne til kødet og vender det lidt og har jeg det i huset tilføjer jeg lidt majs og ananas i stykker..

vender nudlerne i vandet putter låget på igen.. tilføjer resten af kryderiet til kød og grøntsager og nu også de små poser med smagsolie der er med rører det igennem og tilføjer nudlerne jeg bare lige fisker op med en tang.. og noget af vandet de har ligget i.. varmer det hele sammen igennem og så er der mad..

det tager omkring 15-20min fra start til der er mad og det smager himmelsk..

Anmeld

6. maj 2012

ønskebørn74

Nettemor skriver:

eller kartoffelfad med svitset oksekød.. kræver dog sin tid i ovnen.. men arbejdstiden er 10-15min.

Jeg svitser 500gr hakket oksekød og putter det halve i et fad, tager frosne skivede kartofler og dækker til har inden snittet 3 forårsløg el. 1 stort løg og drysser det ½ henover kød og kartofler, nu drysser jeg salt og peber på og det hele gentages 1 gang til.. og til sidst hælder jeg ½l madlavningsfløde henover og spæder op med sød el. let mælk til væsken lige kan skimtes, altså ikke dække..

det hele smidder jeg 45min i ovnen ved 180-200gr alt efter hvad ovn det er.. Server det med lidt salat til hvis du orker.. mums..

Anmeld

6. maj 2012

Nettemor

Tulle28 skriver:

Følger lige med her - synes så tit jeg er helt tom for ideer:-(

Når det skal gå hurtigt her, får vi som regel fuldkornspastaskruer med hjemmelavet pesto (eller købe, men vi laver som regel en ordentlig portion en gang om ugen, der står i køleskabet) og så med parmaskinke ristet på panden og hytteost og noget broccoli. Altså kog pasta, skær skinken i små strimler og rist den på panden, kom pastaen over på panden og vend med pesto og et lille bæger hytteost. Det er også et hit hos vores 2 åriges datter:-)

Uhhmmmm det lyder lækkert.. Skal vist prøves..

Anmeld

6. maj 2012

Nettemor

PT skriver:

Mit fast food er pasta med kødsauce.

Jeg har altid ingredienser til det i huset, og så tager det ikke mere end max 30 min at lave det.

Det laver vi faktisk også nogle gange.. Og altid nok til at der er til pizza dagen efter

Anmeld

6. maj 2012

Nettemor

ønskebarn74 skriver:

eller kartoffelfad med svitset oksekød.. kræver dog sin tid i ovnen.. men arbejdstiden er 10-15min.

Jeg svitser 500gr hakket oksekød og putter det halve i et fad, tager frosne skivede kartofler og dækker til har inden snittet 3 forårsløg el. 1 stort løg og drysser det ½ henover kød og kartofler, nu drysser jeg salt og peber på og det hele gentages 1 gang til.. og til sidst hælder jeg ½l madlavningsfløde henover og spæder op med sød el. let mælk til væsken lige kan skimtes, altså ikke dække..

det hele smidder jeg 45min i ovnen ved 180-200gr alt efter hvad ovn det er.. Server det med lidt salat til hvis du orker.. mums..

Årh hvor lyder det lækkert. Begge dele!

Det skal vist prøves inden længe!

Anmeld

6. maj 2012

ønskebørn74

Nettemor skriver:

Årh hvor lyder det lækkert. Begge dele!

Det skal vist prøves inden længe!

total nem og uberlækker..

Anmeld

6. maj 2012

Nettemor

ønskebarn74 skriver:

total nem og uberlækker..

Tror vi skal prøve det der kartoffel fad imorgen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.