Opdragelse af en 2 1/2 årig......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2012

LR85

MissMammy skriver:

Hej, 

Min datter som nu er 3 og 3 måneder og hun er en vildbasse og havde i en lang periode simpelthen for travlt med at udforske til at høre efter og stå stille. 

Hvad vi gjorde var at inden vi trådte ud af bilen, forklarede jeg kort, tydeligt og klart hvad jeg forventede og hvad der ikke var tilladt og hvad der gjorde mig glad. Vi tog klapvognen med og kunne hun ikke høre efter og komme når når vi kaldte eller ikke løbe for langt væk, så var det i klapvognen. Vi har den stadig med nogle gange ( godt 8 måneder senere), men skal sjældent bruge den mere fordi hun ved nu, hvad der sker og hun hader at sidde i klapvognen. 

Hun bliver også mindet om hvad der er iorden hvis man lige glemmer det. Masser af ros og hjælp og pegen på forskellige ting for at abstrahere fra at bare løbe væk, Fat mod, jeg troede aldrig at hun ville blive bedre og var simpelthen så nervøs, når jeg gik med hende mht biler osv. 

Held og lykke

synes rigtig godt om din metode.

Det med a fortælle kort og presis hvad man forventer, dernæst evt give en 'første varsling' inde i butikken og derefter direkte op i vognen... hver eneste gang man er ude a handle og der er ballade.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Ciss

Pyh, genkender også det der.

Men jeg tror, det afhænger rigtig meget af barnets temperament.

Vores den ældste har ikke altid været englebarn, men det har aldrig været et problem, at hun er stukket af.

Lillebror på 2 1/2 derimod......

Jeg går for tiden og gruer mig til i sommer, hvor jeg skal ud at flyve alene med de to, og vi skal igennem den internationale afdeling i Kastrup. Der kan jeg jo ikke have vognen med og jeg ser med gru for mig, at han stikker af ind mellem benene på en masse folk, mens jeg står der med bagage og storesøster på 4 år, som jeg jo heller ikke lige kan efterlade alene sådan et sted. Er faktisk begyndt at spekulere på, om jeg skal finde bæresjalet frem igen, så jeg kan bære ham på hoften. Han er jo tung, så jeg kan jo ikke uden videre bære en masse rundt på ham....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.