hmm....børn ER forskellige, min den første behøvede jeg slet ikke se efter, jeg vidst altid at hvis jeg kiggede ned, så stod han der, lige ved siden af mig!!! hver gang!!!
Barn nr 2, var sådan en 'der løb væk' og barn nr 3 er en blanding.
Dog har jeg gjort det med alle tre børn at jeg IKKE løber efter dem. Jeg siger at nu går jeg, og SÅ GÅR JEG!!! Det lærer de rigtig hurtigt, at hvis de ikke vil blive væk fra mor, så gælder det om at 'holde sig i nærheden'.
-men det hjælper jo ikke til en konfirmation. For der bliver I jo ikke væk fra hinanden, men hun kan sagtens løbe 'væk' alligevel.
Hvis hun er 2½ år, så ville jeg sætte mig ned, en dag I har en god stund sammen og så sætte nolge helt klare og tydelig regler for hvordan du vil have det når I er ude. Hver gang hun gør en lille bitte ting af det du gerne vil have, så ros, ros, ros hende for det, og 'glem' det når hun gør det hun ikke må. Så tror jeg automatisk at hun vil rette sig mere og mere efter hvad der er tåleligt for jer begge to.
Mine kampe har været når jeg skulle hente i institutionen, der har mine børn rendt væk
men det har hjulpet når vi så har lavet en klar aftale: Når jeg kommer og henter dig,vil jeg have at du løber og til mig, og så giver jeg dig en stor svingetur!!! Så ved de hvad der skal ske, og så går det godt, men når jeg så glemmer at fortælle det skal være sådan når jeg henter....ja så løber de bare væk og gemme sig.
Jeg har ingen problemer med at være i Bilka o.lign, men afhentning kan stadig være et problem. Vi har alle vores at kæmpe med
Håber I får en god dag på fredag!