forår skriver:
Hej damer
Jeg er så fortvivlet, og håber at der er nogen som har nogen gode råd!!
Min datter fylder 2 1/2 år i denne mdr. Hun er velfungerende, en glad pige med spræl i. Hun er rigtig langt fremme både sprogligt og motorisk....MEN...
Jeg kan ikke styrre hende når vi er ude. Hun stikker af hele tiden og jeg kan ikke få hende til at stoppe. Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, det frustere mig rigtig meget.
Jeg tør ikke have hende med ned i byen, jeg tør ikke lade hende gå selv når vi handler. Og det dur jo ikke i det lange løb.
I dag var vi i Bilka og Livia sad selvfølgelig i vognen og der kørte vi forbi en lille pige på samme alder, som stod der på gulvet ved siden af sine forældre lige så fint...og da de sagde "kom her skat" så trissede den søde lille pige afsted sammen med sine forældre...uden DRAMA.....hvordan kan de det??? Det gad jeg også rigtig gerne at kunne.
Jeg ved godt at alderen har meget at sige. Hun prøver grænser af og kan og vil alting selv!....men hvorfor fungere det for andre og ikke for mig??
Jeg er alene med hende, men det er nøjagtig samme historie når hun er hos mormor og morfar, som hun ser ugentligt.
Vi skal til konfirmation på fredag og jeg FRYGTER det så meget. Der er altid ballade når vi er ude, og det er bare så pinligt.
hvad skal jeg gøre? nogen gode råd?
krammer
Hej ven
Kan virkelig føle med dig, og det kan bare være SÅ svært med de små! Nogle gange er de blide som engle og man tænker: "Wow! Nu har vi brækket koden - nu kører det!". For så den næste dag at gå helt i....ja MOS!
Jeg har selv en søn på 2 1/2 år og vi bruger også det trick med at han SKAL holde i klapvognsstroppen eller i min hånd når vi er ude ellers er det bare op i vognen, makker! Hvad jeg også gør - hvis vi er ude uden klapvogn - er at jeg har hans lille 3-hjulet cykel med. Den har sådan en stang bagpå så mor jo faktisk styrer
Den er et hit og jeg har da aldrig problemer.
Ellers er jeg normalt meget kort og kontant når han ikke hører efter. Han får to advarsler og virker det ikke så går vi hjem - OG SÅ GÅR VI HJEM! Han bliver selvfølgelig rasende, og ja jeg ved godt at man skal korrespondere med sine børn, men hos en to-årig mener jeg altså at det er nok at sige: NEJ, nu går vi hjem for du vil ikke høre efter. Og det er alt for farligt at løbe rundt alene. BUM! End of story! Ja ok, med hånden på hjertet så kommer der nok lidt afledningsteknik ind herefter
Vi har især kampe ved afhentning i dagpleje og ved middagsbordet - og der bruger vi samme princip, men hjæææælp hvor kan det være svært.
Sorry, var vist ikke til megen hjælp, men vil i det mindste lade dig vide at du ikke er alene. Og held og lykke med konfirmationen.
Kram