VNB skriver:
han har ikke feber
Faktisk er han slet ikke mærket af det, udover at han har været en lille smule pylret og lidt mere mor-syg her til aften end han ellers er..
Jeg prøver at se til hans ryg igen før vi selv går i seng, og ellers må jeg se i ble området imorgen tidlig.
hvorfor var din søn indlagt med skoldkopper?

Ja ikke andet af se det ad om det breder sig til mere.
Jamen tobias have skoldkopper her den 11/4-2012 opdaget jeg det ligesom du nu skriver nu og starte også hved blen numsen/ballerne. og søndage fik han høj feber og mandagebn den 16 forsatte det og han hoste vildt meget fik en tid til lægen kl 13.30 jeg troede bare han have skoldkopper i munden/halsen eller en lille halsbetændelse men nej han have meget slemt lungebetændelse og ja skoldkopper i stor stil og lægen ville indlægge os på næstved børneafd men vi aftale vi lige gav pencilin en chance til om aften eller næste morgen men gik det helt galt og feber stig og stig måtte ville endelig rimge til lægevagten med det samme og kl:20.30 rigede jeg om aften den sage med et 40,4 men han ville sgu ikke se os en sur mand af en lægevagte selvom jeg sagde hvad lægen have sagt og den stig og stig jeg skulle bare give ham godt af drikke og en stik pille igen selvom han lige have fået 250 mg for 1½-2 timer siden og den ikke faldt da den sagde 39,7 der men jeg skulle så se det ad en time også ringe igen hvis det var efter 37 min ringede jeg igen endelig tæt på jeg ringede 112 for den sagde 40.7 vi kom afsted og han trække vejre meget meget dårligt og endelig nærten kun på højre eller mindre idet der var næsten lukke på hans venstre side. Han puls og blodtryk var 189/92 og 5 timer efter var den ned på 179/86 som stadig er meget højt for en lille en på 26 mdr(man siger ca 140/75 er normal sagde sygeplejsken til mig.)blodprøver blev taget næste morgen og de var dårlige også,væske var dårlige og han fik maske hver time det første døgn og tempertur også hver 3-4 time.Vi kom hjem ugen efter og endelig i nu her på fredag skal han over af have maske kun hver 3 time - natten. Han får nemlig pt nu masken hver 2 time - natten.Også skal han så fra fredag have hver 3 time i 14 dage og derefter morgen,middag og aften og vi kan håbe på det ender ud med kun efterbehov sagde lægen.Han har været meget igellem det er bare 5 gange han har lungebetændelse og haft mellemørebetændelse 3 gange og halsbetændelse 2 gange og været indlagt 4 gange med det her gang og 2 gange med feber kramper som lille.Min drenge børn skal åbenbart have alt som små og op til ca 6 årsaldren. min datter er 5 og kun haft lungebetændelse 1 gange.skoldkopper.Roskildesyge og en gange blærebetændelse sidste år.
Det er øvøv.
Nåå men tilbage til dig du er ikke i trivl hvis det breder sig så er det skoldkopper.Det er jeg 100 på.Men min den stor f.eks han have jo kun 15-20 max så kan være svære ja og ikke alle opdager feberen op til under eller efter som mig også forskeligt for barn til barn som nu her med Tobias kom det første der søndag han have meget lidt der torsdag på 37,7.
Jeg tænkt bare hvis du amme kunne det også være ammebumser som børn tit kan få og det kan minde om skoldkopper også nemlig.
Godbedringen med ham.
Mvh Henriette
Anmeld