Må jeg høre jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. maj 2012

MissMaria

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da man jo aldrig ved om der kigger nogen med som man kender og jeg ønsker ikke at hænge min dp ud (som jeg nemlig ellers er rigtig glad for og som er rigtig dejligt).

Der er bare det problem med min dp at hun rigtig gerne vil holde børn varme og at min datter sveder utrolig meget og utroligt nemt og altid har gjort det.

Her i dag har min datter så leget til formiddag i sandkassen i flyverdragt og overtræksfutter. Det var godt nok kun formiddag og sandkassen står i skyggen, men jeg syntes alligevel at det er virkelig overdrevet meget tøj at give hende på. Dp fortalte så at hun havde siddet i sandet og klynket og været sådan lidt ked og jeg tænker så om det måske har været fordi hun må jo have svedt helt vildt. Hun er godt nok også forkølet og sådan. Jeg havde bedt dp om at give hende en kortærmet bluse på i løbet af dagen hvis hun svedte og det havde hun ikke gjort, for det ville hun ikke da det var for koldt syntes hun.

Da jeg hentede min datter lå hun og sov og hun havde så alm tøj på med langærmet bluse og vinterdyne trukket helt op og den der "flap" på barnevognen på også. Hun svedte rigtig meget faktisk.

Er jeg hysterisk eller bør jeg sige noget til dp ang. den påklædning?

Hvis du ikke har mod på at sige det til hende - er det vel bare at tage flyverdragten med hjem her til weekenden også ikke tage den med igen på mandag...
Men synes bestemt godt du kan sige det til hende, du kender jo din datter bedst ;0)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. maj 2012

Anonym trådstarter

MissMaria skriver:

Hvis du ikke har mod på at sige det til hende - er det vel bare at tage flyverdragten med hjem her til weekenden også ikke tage den med igen på mandag...
Men synes bestemt godt du kan sige det til hende, du kender jo din datter bedst ;0)

Ja du har ret...jeg regner også med at tage flyverdragten med hjem på mandag når vi er tilbage i dp. Jeg er ikke glad for at sige noget til hende, men jeg vil selvfølgelig gøre det, jeg er bare bange for at hun ikke vil gøre som jeg siger alligevel.

Det er sværere med når hun skal ud og sove. Der kan jeg jo ikke kontrolere hvad hun gør. Jeg har før prøvet at tage "flappen" til barnevognen med hjem og vinterdynen hvor hun så bad mig tage det med igen da hun ville have det til min datter.

Anmeld

3. maj 2012

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Det kan jeg godt forstå, men det er jo ikke let, når hun ikke vil høre jeg håber det måske hjælper, hvis du fortæller hvor varmt dit barn er, og at det har hun altid været, men det er jo ikke sikkert, at hun vil høre

Tror desværre ikke det vil hjælpe, for det har jeg prøvet at forklare gentagende gange før.

Anmeld

3. maj 2012

Mira0911

Det var vildt... Synes da du skal vende det med din dagplejer... 

Anmeld

3. maj 2012

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Det var vildt... Synes da du skal vende det med din dagplejer... 

Ja det vil jeg også prøve. Jeg er bare bekymret for om hun vil lytte, for hun har fået at vide mange gange før at min datter er et meget varmt barn.

I dag (hvor det jo var ca samme temperatur som i går) har jeg haft min datter med ned i byen i klapvognen og der havde hun følgende på: sandaler og bare tæer, kortærmet body, tynde tullebukser og solhat og hun svedte tran alligevel. Som i virkelig svedte. Så kan man næsten ikke holde ud at tænke på hvor meget hun har svedt i flyverdragt og overtræksfutter! Da hun skulle ud og sove i dag lå hun kun i tøjet og så uden dyne eller noget og hun var pænt varm da jeg tog hende op, så igen tænker man bare hvor slemt det har været for hende at ligge med tung vinterdyne trukket helt op under hagen

Anmeld

3. maj 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Ja det vil jeg også prøve. Jeg er bare bekymret for om hun vil lytte, for hun har fået at vide mange gange før at min datter er et meget varmt barn.

I dag (hvor det jo var ca samme temperatur som i går) har jeg haft min datter med ned i byen i klapvognen og der havde hun følgende på: sandaler og bare tæer, kortærmet body, tynde tullebukser og solhat og hun svedte tran alligevel. Som i virkelig svedte. Så kan man næsten ikke holde ud at tænke på hvor meget hun har svedt i flyverdragt og overtræksfutter! Da hun skulle ud og sove i dag lå hun kun i tøjet og så uden dyne eller noget og hun var pænt varm da jeg tog hende op, så igen tænker man bare hvor slemt det har været for hende at ligge med tung vinterdyne trukket helt op under hagen

Puh altså... Mine børn er virkelig også nogle varme nogen, det har de efter deres far... Der skal næsten ingenting til før de sveder helt vildt... 

Anmeld

3. maj 2012

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Puh altså... Mine børn er virkelig også nogle varme nogen, det har de efter deres far... Der skal næsten ingenting til før de sveder helt vildt... 

Ja min datter har også arvet det efter sin far...jeg er selv sådan en frossenpind

Anmeld

3. maj 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Ja min datter har også arvet det efter sin far...jeg er selv sådan en frossenpind

Hehe er også selv en frossenpind... 

Meeen jeg har ikke lige nogle råd til hvad du kan gøre for at dagplejeren lytter til dig... Måske kontakte hendes kontakt dims? kan ikke huske hvad de hedder.... 

Anmeld

3. maj 2012

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Hehe er også selv en frossenpind... 

Meeen jeg har ikke lige nogle råd til hvad du kan gøre for at dagplejeren lytter til dig... Måske kontakte hendes kontakt dims? kan ikke huske hvad de hedder.... 

Ja det må blive sidste udvej hvis det bliver ved. Er bare så dårlig til sådan noget med konflikter. Jeg tror jeg vil prøve at tale med hende stille og roligt og håber at det hjælper.

Anmeld

3. maj 2012

Mira0911

Anonym skriver:

Ja det må blive sidste udvej hvis det bliver ved. Er bare så dårlig til sådan noget med konflikter. Jeg tror jeg vil prøve at tale med hende stille og roligt og håber at det hjælper.

Håber hun lytter til dig... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.