Må jeg høre jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
30 svar
0 synes godt om
2. maj 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym, da man jo aldrig ved om der kigger nogen med som man kender og jeg ønsker ikke at hænge min dp ud (som jeg nemlig ellers er rigtig glad for og som er rigtig dejligt).

Der er bare det problem med min dp at hun rigtig gerne vil holde børn varme og at min datter sveder utrolig meget og utroligt nemt og altid har gjort det.

Her i dag har min datter så leget til formiddag i sandkassen i flyverdragt og overtræksfutter. Det var godt nok kun formiddag og sandkassen står i skyggen, men jeg syntes alligevel at det er virkelig overdrevet meget tøj at give hende på. Dp fortalte så at hun havde siddet i sandet og klynket og været sådan lidt ked og jeg tænker så om det måske har været fordi hun må jo have svedt helt vildt. Hun er godt nok også forkølet og sådan. Jeg havde bedt dp om at give hende en kortærmet bluse på i løbet af dagen hvis hun svedte og det havde hun ikke gjort, for det ville hun ikke da det var for koldt syntes hun.

Da jeg hentede min datter lå hun og sov og hun havde så alm tøj på med langærmet bluse og vinterdyne trukket helt op og den der "flap" på barnevognen på også. Hun svedte rigtig meget faktisk.

Er jeg hysterisk eller bør jeg sige noget til dp ang. den påklædning?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Selvfølgelig skal du sige noget, det er dit barn og du kender hende bedst

Sig det pænt, men tydeleligt! Det kan være dagplejen er en frossenpind. Man har ofte en tendens til at overføre egne behov til andre.

Det kan også være, at hun er bange for, at være skyld i en evt. sygdom og at hun så overdriver lidt vel meget med påklædningen?

Anmeld

2. maj 2012

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da man jo aldrig ved om der kigger nogen med som man kender og jeg ønsker ikke at hænge min dp ud (som jeg nemlig ellers er rigtig glad for og som er rigtig dejligt).

Der er bare det problem med min dp at hun rigtig gerne vil holde børn varme og at min datter sveder utrolig meget og utroligt nemt og altid har gjort det.

Her i dag har min datter så leget til formiddag i sandkassen i flyverdragt og overtræksfutter. Det var godt nok kun formiddag og sandkassen står i skyggen, men jeg syntes alligevel at det er virkelig overdrevet meget tøj at give hende på. Dp fortalte så at hun havde siddet i sandet og klynket og været sådan lidt ked og jeg tænker så om det måske har været fordi hun må jo have svedt helt vildt. Hun er godt nok også forkølet og sådan. Jeg havde bedt dp om at give hende en kortærmet bluse på i løbet af dagen hvis hun svedte og det havde hun ikke gjort, for det ville hun ikke da det var for koldt syntes hun.

Da jeg hentede min datter lå hun og sov og hun havde så alm tøj på med langærmet bluse og vinterdyne trukket helt op og den der "flap" på barnevognen på også. Hun svedte rigtig meget faktisk.

Well... dit barn, dine regler. Det et egentlig ligegyldigt om du sippet eller ej, for du bestemmer hvordan det skal være. Så ja, jeg synes sagtens du kan sige det til hende

Anmeld

2. maj 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Det er jo noget du helt selv bestemmer
Selvf. skal du sige noget til hende .. Det er da synd hvis hun sidder og sveder .. Syns godt nok det lyder vildt med flyverdragt ..
Her var det altså 14 grader i formiddags  

Anmeld

2. maj 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Du er ikke sippet overhovedet... Børn kan altså også blive syge af at have FOR MEGET tøj på!

Anmeld

2. maj 2012

VIPpigen

Selvfølgelig skal du sige noget, hun skal jo være der for dit barn når du ikke er der.
Det er fint hun sørger for hun ikke fryser, men hun må heller ikke svede... En flyverdragt er alt for varmt. Jeg har selv en meget varm datter og måtte i forgårs smide hende i et par korte bukser, og sko uden strømper. Hendes hår er pjask vådt når hun sveder, og heldigvis er vores dp opmærksom på hende i disse grader... ;-)

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Roselil skriver:

Selvfølgelig skal du sige noget, det er dit barn og du kender hende bedst

Sig det pænt, men tydeleligt! Det kan være dagplejen er en frossenpind. Man har ofte en tendens til at overføre egne behov til andre.

Det kan også være, at hun er bange for, at være skyld i en evt. sygdom og at hun så overdriver lidt vel meget med påklædningen?

Det kan godt være. Jeg er i alt fald sikker på at hun gør det i en god mening, for hun er meget omsorgsfuld og god ved børnene. Jeg bliver nok bare lidt ked af at hun ikke havde villet give hende fx den kortærmede bluse på når jeg havde bedt om det. Jeg havde godt nok ikke nævnt noget om flyverdragten og vinterdynen, fordi jeg ikke havde fantasi til at forestille mig at det ville komme i brug.

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

Mom In The Making skriver:

Well... dit barn, dine regler. Det et egentlig ligegyldigt om du sippet eller ej, for du bestemmer hvordan det skal være. Så ja, jeg synes sagtens du kan sige det til hende

Ja, det må jeg hellere gøre. Det er mit første barn, så jeg var bare sådan i tvivl om det bare var mig der mente at børn skulle have mindre tøj på

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Det er jo noget du helt selv bestemmer
Selvf. skal du sige noget til hende .. Det er da synd hvis hun sidder og sveder .. Syns godt nok det lyder vildt med flyverdragt ..
Her var det altså 14 grader i formiddags  

Ja, jeg var også sådan helt paf da hun sagde det til mig. Det er jo den samme mondering som har holdt hende varm hele vinteren i frost og alting. Det hører med til historien at hun også havde både en vinterjakke og en sommerjakke som hun kunne have fået på i stedet.

Anmeld

2. maj 2012

Anonym trådstarter

rikkeregnbue skriver:

Du er ikke sippet overhovedet... Børn kan altså også blive syge af at have FOR MEGET tøj på!

Ja, det tænkte jeg også på da jeg hentede hende og hun lå og svedte så meget i barnevognen. Det er jo også farligt at svede for meget for sådan en lille en især vel når de sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.