At miste venner/veninder pga børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

Mira0911

Da jeg flyttede sammen med kæresten og testede positivt, forsvandt alle stort set... For nu boede jeg ikke få skridt længere fra diskoteksgaden og nu holdte jeg ikke forfesterne hver gang længere... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Ryberg

Tja.. jeg har ikke oplevet at miste veninder da jeg fik barn, for jeg havde ikke nogen før jeg blev gravid......

Men jeg hører også tit om, at de mister dem, og jeg tænker, at det på en måde er meget "naturligt"... men man får også nye, med børn

Anmeld

2. maj 2012

LR85

Mistede ikke en eneste, trods jeg var 24 og den eneste i flokken der var dér i livet. Fik kun endnu stærkere bånd til dem

Anmeld

2. maj 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

mistede kun en...men det var gensidigt.

Vi fandt hinanden ikke særlig interessant længere, da byturene var det eneste som forbandt os.

Anmeld

2. maj 2012

MortilElias2010

Jeg har de samme veninder som før, både dem med og uden børn  Og der er kommet en enkelt til, som jeg holder meget af jeg mødte igennem en praktik som ikke kan få børn mere. De kan tælles på en hånd og det kan jeg lide og værdsætter højt. Mine venskaber skal have værdi og ikke være skødesløse valg.  

Anmeld

2. maj 2012

anja89

Lunae skriver:

Jeg tænkte at jeg lige ville lave en afstemning
Jeg synes tit jeg læser, at folk mistede deres veninder da de fik børn - det kunne jeg godt tænke mig at undersøge.

Hvis der er nogen herinde som har mistet veninder, har i så en forklaring på hvorfor det er sket? Er det fordi i ikke længere har noget tilfælles eller hvordan?

Gælder det her fænomen kun unge piger eller er der også ældre som mister deres veninder?

Jeg mistede mange af mine venner da jeg blev gravid og nogle kort efter jeg havde født..

Jeg var så også kun 18 da jeg fik min ældste datter så der havde mine daværende venner mere trave med andre ting 

Få er blevet og de er mine nærmeste venner, men ellers har jeg fået mange nye venner som jeg er rigtig glade for da vi har mere tilfældes da de også har børn næsten alle sammen 

Anmeld

2. maj 2012

Ka+Ma=Be

Lunae skriver:

Jeg tænkte at jeg lige ville lave en afstemning
Jeg synes tit jeg læser, at folk mistede deres veninder da de fik børn - det kunne jeg godt tænke mig at undersøge.

Hvis der er nogen herinde som har mistet veninder, har i så en forklaring på hvorfor det er sket? Er det fordi i ikke længere har noget tilfælles eller hvordan?

Gælder det her fænomen kun unge piger eller er der også ældre som mister deres veninder?

Jeg har ikke umiddelbart mistet nogen af mine veninder Jeg kan da godt mærke, at de få jeg kender, som ikke selv har børn, er dem man ser mindre end de andre, men bestemt ikke nogen jeg har mistet! 

Jeg tror det med alder handler om, at man ofte er et heelt andet sted i sit liv. Som "ældre" er det nok mere almineligt at have børn. Da min mor fik mig som 20 årig, var der mange venner der faldt fra. Deres venner havde ikke børn og ville hellere gå i byen. Så tror jeg bare det sker lidt efter lidt, når man ikke længere har de samme prioriteringer i livet!

Anmeld

3. maj 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har ik mistet nogen veninder, men derimod fået flere pga mødregruppe osv! Vh stine

Anmeld

4. maj 2012

Ansemusen

Jeg har bevaret alle venskaber og tilmed fået nye dejlige veninder gennem mødregruppe mm. Det er rigtig dejligt  Jeg tror mange, som mister veninder pga. børn, måke er unge eller har veninder som er et helt andet sted i deres liv. Og det er bare så ærgerligt, når venskaber slutter, men det kan selvfølgelig være en naturlig ting, hvis man vokser i hver sin retning. Er der nogle som decideret vælger deres veninder fra, fordi de har fået børn, så var de ikke det værd, så er det bestemt ikke jer, den er gal med

Anmeld

4. maj 2012

4kløver

Lidt af af det hele. Der røg 2 og 2 blev. fik så en ny og vi har så været venner i 18 år så mon hun ikke var det bedst af få

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.