At miste venner/veninder pga børn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. maj 2012

MaleneJensen

Lunae skriver:

Jeg tænkte at jeg lige ville lave en afstemning
Jeg synes tit jeg læser, at folk mistede deres veninder da de fik børn - det kunne jeg godt tænke mig at undersøge.

Hvis der er nogen herinde som har mistet veninder, har i så en forklaring på hvorfor det er sket? Er det fordi i ikke længere har noget tilfælles eller hvordan?

Gælder det her fænomen kun unge piger eller er der også ældre som mister deres veninder?

her er venneren smuttet da jeg flyttede sammen med min kæreste og jeg ikke lige boede 5 min fra dem mere... og da jeg så blev gravid og ikke kunne gå i byen mere smuttede der også lidt få men det jeg ligeglad med hvis de ikke kan accetere det kan de gå.. har heldigvis de rigtige og dejlige venner tilbage der er der for en

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. maj 2012

Tulle28

Nogle faldt fra, men det har været veninder som ikke var så tætte. Mine nære veninder som ikke har børn er jeg stadig lige så tæt med, men vores forhold har ændret sig, fordi vi ikke er det samme sted i livet. Det tror jeg er meget naturligt. Og så har jeg også fået nye, qua min nye titel som mor:-)

Anmeld

2. maj 2012

TeamRocket

Jeg må jo nok være ærlig og sige jeg selv er skyld i de venskber jeg mistede- jeg prioterede ikke at se venner særlig højt, gad ikke have besøg af nogen uden børn, gad ikke have dem med ud på familie udflugterne og gad slet ikke besøge dem- det var min tid for vigtig til, alt handlede om min lille familie og de nye venner i forældre verdnen.. Der var nogle stykker jeg fik såret godt og grundigt.. Men ja, følte ikke vi havde noget tilfælles mere når vi endelig sås så snakkede de kun om fester- gav mig råd om børn(skønt de ingen har) og ignorerede mit barn fordi de jo intet anede om at håndtere småfolk. Men: Min aller aller bedste veninde gennem hele mit liv droppede jeg også  hun var så opsat på at være en del af familien herhjemme- at jeg synes det grænsede sig til det påtrængene- JEG havde jo familie og da jeg fortalte det blev hun utrolig såret, jeg var hendes eneste familie, og det har ikke været det samme siden. Jeg skammer mig meget over at have svigtet mine venner- men jeg kunne ikke overskue både at være mor og veninde- så jeg tog et valg.

Anmeld

2. maj 2012

L&V

Lunae skriver:

Jeg synes tit jeg læser, at folk mistede deres veninder da de fik børn - det kunne jeg godt tænke mig at undersøge.

Hvis der er nogen herinde som har mistet veninder, har i så en forklaring på hvorfor det er sket? Er det fordi i ikke længere har noget tilfælles eller hvordan?

Gælder det her fænomen kun unge piger eller er der også ældre som mister deres veninder?

Jeg ved ikke om jeg vil sige jeg har mistet veninder som sådan, men de mennesker jeg gik i byen med ser jeg jo ikke så meget mere da det lidt var det vi havde sammen, men har tilgengæld fået en masse nye skønne venner med børn

Anmeld

2. maj 2012

mulle85

jeg mistede nogle stykker, da vi primært var gå i byen venner så da jeg stort set aldrig går i byen mere røg de, men har stadig en del af de samme, og der kommet nye med, en stor del af min vennekreds har selv børn nu, så det meget rart

Anmeld

2. maj 2012

wamse

Nu er det jo 19 år siden jeg blev mor, og kan skisme ikke lige helt huske, om der smuttede nogle venner i svinget dengang
Men hvis der smuttede nogle, så havde det åbenbart ikke den store påvirkning på mit liv, for jeg kan jo ikke engang huske det/dem

Anmeld

2. maj 2012

Clisolka

Jeg har mistet en del siden jeg blev mor, men det er mest dem vi snakkede med til fester osv. 

Jeg prioriterer familien i weekenderne, for jeg ser ikke min datter ret meget i hverdagene 

Da Isabella var 5 uger gammel fik jeg en chatbesked på FB "er det ikke snart på tide at smide ungen af hos farmor".... Øhhhm jo, jeg kan da godt tage afsted med mit ar fra kejsersnittet, træde op på 5. sal i jeres lejlighed uden elevator med store ømme babser.... 

Anmeld

2. maj 2012

Zafir

Altså - jeg har svaret at nogen forsvandt.

Sandheden er at vi jo flyttede på landet fra KBH halvandet år inden vi fik Idun. Langt de fleste af vores venner fra vores 'unge vilde københavner liv' forsvandt i den forbindelse. En ting var at vi byttede det unge vilde københavner liv, uden med et hus 80 km fra kbh osv og en anden ting var at vi blev gift - ikke var uden forpligtelser som de andre af vores venner og en anden ting var at vi var de første i vores unge omgangskreds der fik barn.

Det føles lidt hårdt i processen, men dem der var tilbage, var jo 'rigtige' venner Og dem vi har fået siden, deler vores interesser og måde at leve på.

Jeg tror det er livets gang, at det går sådan. men det gode er at vi har venner der bliver igennem hele livet - Og dem der kommer henadvejen.

Anmeld

2. maj 2012

Eliza

dem der er midstet, kunne sikkert godt undværes

Jeg vil ihvertfald for alt i verdenen ikke undvære mit lille bølle-frø

Anmeld

2. maj 2012

Wimmie

Lunae skriver:

Jeg har de samme endnu...de er bare blevet skrukke 

Og så har jeg fået endnu flere gennem en online terminsgruppe og min mødregruppe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.