Søvngængeri

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

Mira0911

Min kæreste og storebror er det... 

Min storebror kravlede ud af skrå vinduet, videre ned af taget og ned på jorden, han vågnede først da han stod foran vores dør i huset... Derefter blev der sat en kæde på hans vindue så det ikke skete igen... 

Kæresten han finde på at slå ud efter mig, kradse mig på kroppen, sætte sig op og ævle om at fyrene i byen bare skal lade mig være, eller snakke om hans mor eller han sætter sig op og griner højlydt, kan bagefter sige at han savner end masse piger fra hans arbejde... 

Overhovedet ikke sjovt, tror ikke man kan gøre noget, jeg plejer bare at sige han skal ligge sig ned og sove eller holde sin kæft... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

Kay

Frøken J. skriver:

Er det ikke VILDT underligt at vide man har gjort sådan i søvne?? Har du oplevet det passede med du oplevede omvæltninger i livet?

ja.. har været meget værer og gerne i forbindelse med noget... da jeg gik fra min x snakkede jeg utrolig meget i søvne og spiste også i søvne...

og jo det er rigtig underligt at få afvide at man har gjort noget... nogle få gange husker jeg det svagt... lige som en drøm... men for det meste husker jeg intet... og det er rigtig ubehageligt især når det er noget mere end bare at gå på toilettet...

Anmeld

2. maj 2012

maryjane

Frøken J. skriver:

Behandles du så for angst, eller?

Og ja, det er det også!

Er ikke i behandling lige nu, men har været i 3 år ca, nu trængte jeg altså bare til at nyde det sidste af min barsel uden behandling. Skal også henvises til noget nyt ... Anyway...Ehm off topic

Håber da I finder en løsning. Min kæreste gjorde det også lidt da Karla var spritny og lå i sengen hos os, men efter hun kun ligger i egen seng om natten er det så 'kun' mig der er natteroder. Men ved jo ikke om hun sover i egen seng eller hvordan... 

Hos mig kan det også hjælpe lidt bare at snakke om de ting jeg åbenbart gør om natten med min kæreste, så KAN der gå nogle nætter uden noget. Hvis det gi'r mening. 

Held og lykke med ham.

Anmeld

2. maj 2012

VIPpigen

Kay skriver:

det lydder godt nok ik sjovt... er selv søvn gænger... og har gjort mange sjove ting... i en overgang spiste jeg om natten... og i et par år har jeg gået i søvne ud og tisse og tilbage igen... ved at jeg ikke trækker i toilettet... og engang spurgte min kæreste imens jeg sov om hvorfor jeg ik trak ud... og jeg fortalte en historie om at man ik måtte vække toilet monseteret når det sov for han blev sur  

men har ik gjort nogle voldsomme ting i nogle år nu... ud over at tisse på toilettet

men har fået afvide at det kommer periodevis og gerne i sammenhæng med at der sker store omveldtninger i livet... tror ik rigtig der er noget man kan gøre ved det

Ha ha ha... Er lige flad af grin over dit toiletmonster...
Jeg er selv søvngænger, men gør også uskyldige ting... Havde en lang periode hvor jeg stod op lidt om natten og spiste toastbrøded hønsesalat... Og ja, det var altid det jeg spiste...
Går i søvne ud på toilettet, eller drikker en masse vand...

Den nyeste er at jeg går ud med skraldespanden... :-S

Jeg ville klart kontakte lægen og høre om der er noget man kan få når det bliver så voldsomt ;-)

Anmeld

2. maj 2012

Nina Amelia

VIPpigen skriver:

Jeg er selv søvngænger, men gør også uskyldige ting... Havde en lang periode hvor jeg stod op lidt om natten og spiste toastbrøded hønsesalat... Og ja, det var altid det jeg spiste...

Jeg ville klart kontakte lægen og høre om der er noget man kan få når det bliver så voldsomt ;-)

Dig vil jeg da gerne låne hvis du går ud med skraldespanden he he

Anmeld

2. maj 2012

Nina Amelia

Jeg har også hørt at hypnose kan være ret effektivt. Og evt. samtaleterapi i den forb. -simpelthen dét at få ord på de ting man oplever i sit liv, også de "banale" skulle have en givende effekt. Det er jo kæmpestort at blive forældre og jeg tror at mange mænd får oplever at det der "provider instinct" kommer rigtig meget op i dem -både overfor barnet og kvinden. (Tilsvarende at vi kvinder også reagerer instinktivt ift. vores afkom). -Jeg tror også at det stresser mange mænd på et ubevidst plan fordi de bare gerne vil gøre det så godt for os og ofte er det kvinden der sætter ord på alle de nye bekymringer der opstår (også de instinktive og "irrationelle") og derfor tror jeg ofte at mændende går og murer lidt for sig selv..

Anmeld

2. maj 2012

twinny

Puhha min mand gør det samme... Jeg blev vækkede ved han hev mig i håret... Så havde han drømt at han tabte en bebs...  Gud et chok jeg fik...  Og jeg får ikke vildt meget søvn i forvejen, så det er fantastisk at jeg bliver vækket af en mand og to bebser.

Jeg har læst det kan have noget med stresset perioder at gøre...

Anmeld

2. maj 2012

VIPpigen

Nina Amelia skriver:

Dig vil jeg da gerne låne hvis du går ud med skraldespanden he he

Hehe... Manden irritere sig dog over jeg ikke husker at sætte ny pose i når jeg har tømt den :-P

Anmeld

2. maj 2012

B&J

det lyder meget som min kæreste i  de to førse år vi kom sammen kan også være 2½ ca..

der rejste han også sig op i sengen satte sig vildt hurtig op råbte op eller var vildt bange osv..

men efter vi fik snakket om det og han har startet et nyt liv er det stille og roligt forsvundet han har været alkoholiger og gjord til man ikke gør men det er fortid og det prægede åben bart hans søvn efter han var stoppet og havde været stoppet i nogle år...

men efter de 2½år ca er det forsvundet han sover hele natten igennem før var han også tidlig oppe fordi han ikke kunne finde ro..

ved ikke om der evt er noget der er sket i hans liv eller prøvet eller noget der kan få det til at gøre på den måde

Anmeld

2. maj 2012

Kay

VIPpigen skriver:

ja jeg blev også meget forundret da jeg fik det afvide...  men ja... ham må man jo så ikke vække... men fik da også afvide at jeg da heldigvis vasker mine fingre

jeg spiser/spiste oftest rester... eller min madpakke´ vilket jo var ret dumt når man skal ud af døren om morgnen og den så er væk og man er sikker på man smurte den om aftenen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.