I forlængelse af tråden "Hvorfor?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

L&V

dpb skriver:

Lige netop... den kunne jeg heller ikke lige forlige mig med

Men det er sjovt at se folks holdninger, selvom vi ikke alle deler helt samme holdninger Men hvor ville verden dog også være kedelig hvis det var sådan at alle var enige og alle gjorde alt ens

Qnuz

Ja for pokker da, så var der jo heller ikke meget ved et debat forum

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

dpb

JulieWH skriver:

Altså i bund og grund synes jeg det er "passende" at få barn når man er mellem 20 og 30 - selvfølgelig med undtagelser 40+ er i mine øjne for gammel/på vippen.

Sjovt at se hvor mange der faktisk mener at omkring 40års alderen er den øvre grænse

Og ja, jeg vil jo nok mene at du har ret i at det mest "ideelle" tidspunkt at få børn er mellem de 20-40år
Men det er jo ikke altid det er til at planlægge

Qnuz

Anmeld

1. maj 2012

dpb

Månsson skriver:

Ja for pokker da, så var der jo heller ikke meget ved et debat forum

Det er jo det så ville det nærmere hedde et "rygklapper forum"eller noget i den stil... hehe...

Qnuz

Anmeld

1. maj 2012

L&V

dpb skriver:

Det er jo det så ville det nærmere hedde et "rygklapper forum"eller noget i den stil... hehe...

Qnuz

Ja men det ville sikkert os få medlemmer

Anmeld

1. maj 2012

ano14316

dpb skriver:

Hej allesammen

Ja, som overskriften siger så udspringer dette indlæg af ovennævnte tråd... for der er en ting der slår mig når jeg læser den type debat, og prøvede egentlig også at stille spørgsmålet i mit svar i ovennævnte tråd, men tror det druknede 

So here it goes:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om folk der nu har en holdning til hvornår man er for ung, også har en holdning til hvornår man er for gammel til at få barn??

For det syntes jeg kan være mindst ligeså uansvarligt...

Syntes det kunne være interessant at finde ud af hvor forskellige meninger der mon er på det område

Qnuz

Jeg synes at man helst skal få 1. barn i alderen 20-35, før 20, er langt de fleste bare ikke klar, og efter de 35, så er man altså "gammel" når ens barn er 25.

Har man børn, så synes jeg det ændre lidt, så er grænsen 40 i mn verden.

Men jeg siger ikke at en pige på 18 ikke kan være en god mor eller at en på over 40 ikke kan.

Jeg synes tilgengæld slet ikke at børn under 18 år skal have børn!

Selv er jeg 22 år, og jeg går i 2 mdr. gr. en med mødre på min egen alder og en hvor de andre er 32-38 år. Og jeg kan så sige at det bliver sørme ikke lettere med aldren og blive 1. gangs mor.

Og jeg tror den mest optimale "gennemsnits" alder er omkring de 24-27 år.

Der er selvfølgelig undtagelser.

Anmeld

1. maj 2012

Mettefpigen

Jeg synes det er individuelt hvornår man er klar til at få børn..... Nogle er bare helt perfekte selvom de kun er 18 år, og nogle er bare ikk klar før de er 30.....

Jeg synes også er man "for ung" når man er under 18 år, men det er ikk ensbetydende med at de er dårlige mødre... Men synes bare at man skal nyde sit liv og få en uddannelse før man skal have børn....

Anmeld

1. maj 2012

FrkLarsen

dpb skriver:

Hej allesammen

Ja, som overskriften siger så udspringer dette indlæg af ovennævnte tråd... for der er en ting der slår mig når jeg læser den type debat, og prøvede egentlig også at stille spørgsmålet i mit svar i ovennævnte tråd, men tror det druknede 

So here it goes:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om folk der nu har en holdning til hvornår man er for ung, også har en holdning til hvornår man er for gammel til at få barn??

For det syntes jeg kan være mindst ligeså uansvarligt...

Syntes det kunne være interessant at finde ud af hvor forskellige meninger der mon er på det område

Qnuz

Bum bum..

Der findes mange fordomsfulde mennesker ude i denne verden, og det skal man ikke lytte til. Jeg er selv ung mor, blev gravid som 18 årig og fødte som 19årig. 

Jeg har aldrig savnet det liv jeg havde, jeg har aldrig været gå-i-byen typen osv, så jeg fortryder på ingen måde at jeg er blevet ung mor. 

Jeg vil selvfølgelig sige at det barn på 13-16 år ikke skal have børn, mere af hensyn til de økonomiske og ansvarlige ting der høre med til at blive forældre. En mor på 16 er sten sikkert en lige så god mor som en på 45! 

Anmeld

1. maj 2012

morethanperfect

Man er for ung når man ikke kan finde ud af at tage vare på et barn , og ikke er færdig med at hoppe i byen osv.

Jeg har altid ville være ung mor .. Dvs. under 25 ..
Og jeg skal ikke ha flere børn når jeg er over 30
Ikke dermed sagt man er for gammel der , men det er bare et princip jeg har

Anmeld

1. maj 2012

Tin

Profilbillede for Tin

Nu er det jo egentlig meget forskellig hvornår folk er MODEN og hvornår folk er GAMMEL. Jeg mener man kan jo sagtens leve et aktivt/ungdommeligt liv som 40årig, og nogle kan være meget modne/voksne i en alder af 16 år.

Vi fik første barn da jeg var 19 og farmand 25, herefter fulgte børnene med ca 3 års mellem rum og fik sidste skud på stammen da jeg var 32 og farmand 38 år.

Jeg har altid planlagt at blive ung mor og det har jeg bestemt ikke fortrudt. Faktisk har jeg nok fortrudt lidt at jeg ikke fik hende et par år tidligere. 

Anmeld

1. maj 2012

anynom

dpb skriver:

Sjovt at se hvor mange der faktisk mener at omkring 40års alderen er den øvre grænse

Og ja, jeg vil jo nok mene at du har ret i at det mest "ideelle" tidspunkt at få børn er mellem de 20-40år
Men det er jo ikke altid det er til at planlægge

Qnuz

Nej, det er det ikke - og selvfølgelig kan en 40+ mor sagtens være god
Jeg ville bare være ked af det hvis nu f.eks min datter først får barn når jeg kan være en "oldemor" i stedet for "mormor"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.