I forlængelse af tråden "Hvorfor?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2012

dpb

MelikkazMoar skriver:

jeg har vidst altid at jeg ville være ung mor.. jeg ville være mor som 18 årig !! og  fra jeg var vel 14-15 år, lagde jeg planer ud i fremtiden .. jeg vidste hvad jeg ville.. desværre var det ikke alt der holdte, min mester og jeg kunne ikke samarbejde, jeg fik ikke færdiggjord min uddannelse (mangler svendeprøven) og fik først min datter da jeg var 19 .. 

jeg føler mig trådt på når folk siger man er for ung som 18 årig.. for man kan altså ikke skære aller over en kam !  nogle er for unge som 18 årige, og stadig for unge når de er 25, fordi de kører et andet slags liv, hvor børn ikke skal være med.. og nogle andre er klar som 18 årige..

Jeg synes man er forgammel til at få børn, når det bliver sådan at barnet mister sine forældre i skole aldren. .(mister far eller mor af alderdom) Jeg havde en veninde der mistede sin far i 7 klasse.. og der bestemte jeg mig for alvor for at det skulle mine børn ikke igennem.. de skal have en mor der er ung når hendes børn er små, og voksen/gammel når de er teenagers.. og gammel når de kan klarer sig selv .

hehe, der ligner vi godt nok ikke hinanden... da jeg var i den alder havde jeg stadig en ide om at jeg aldrig selv skulle have børn

Men man ændre sig og nu har jeg 3 skønne drenge

og nej, tingene ender ikke altid som planlagt... det gjorde det heller ikke for mig Kan godt forstå du føler dig lidt trådt på når folk generalisere for meget... det kan jeg også

Det har heller ikke været sjovt for din klassekammerat... og den slags tanker, sammenholdt med at jeg selv har unge forældre og været stolt af det, gjorde også at jeg (da jeg kom over fasen med ikke at skulle have børn) helst heller ikke ville være for gammel, når jeg fik mine børn...

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

dpb

Babymor2010 skriver:

Uh, det er et svært emne....

Personligt syntes jeg ikke børn skal have børn. Dermed sagt, at en 16-17 årig kan klare det lige så godt som f.eks. en 30-årig. 

Max alder?? Når kroppen selv siger stop... Man kan ikke sætte en max-alder på, for hvad med dem der har kæmpet i årvis??

Selv blev jeg kaldt en gammel k*lling af min jordemoder, fordi jeg var førstegangsfødende som 31-årig. Jeg nåede at fylde 32 måneden før jeg fødte Isabella. 

Jeg har slet slet ikke været klar inden! F.eks. fandt jeg først sammen med min kæreste året før - ellers havde jeg været single i 4 år (yes, den er god nok)  Jeg havde altid sagt, at børn er noget der skulle kunne afleveres tilbage 

Nu fylder jeg 34 senere på året, og jeg vil da gerne give Isabella på 1½ den gave at blive storesøster, men lige pt. ved jeg ikke lige hvornår der er tid til det. 

Jeg er så af den holdning at der er en max. alder, ganske enkelt af hensyn til barnet Syntes ikke det er fair bevidst at udsætte sit barn for risikoen at miste sine forældre, før de er "gamle nok" til at klare sig selv, om man vil...

Håber da i når at give Isabella den gave at blive storesøster

Qnuz

Anmeld

1. maj 2012

B&J

det er et meget svært spørgsmål...

jeg syntes man er meget ung når man er under 18 men helt ærligt så syntes jeg man kan være lige så super fantastisk mor som 16 år som man kan hvis man er 40 år så den er rigtig svær...

men ja når man er under 18 så syntes jeg man er for ung..

og når man er over 45 er man for gammel og fordi jeg sætter den ved 45 istedet ved 40 er fordi der er nogle der ikke kan få børn men det endelig lykkes meget sent og self skal de også have lov til at få den fantastiske gave

Anmeld

1. maj 2012

Zeus

Jeg tænker, at hvis det fx er nogen der har prøvet på at blive gravide i mange år, og der pludselig er gevinst når kvinden er blevet 44, jamen så få da barnet.... Uanset alder, så er der altid en risiko for at dø før tid, og det skal ikke afholde nogen fra at få et længe ønsket barn - heller ikke selv om det er barn nr 2 eller 3

Anmeld

1. maj 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
MelikkazMoar skriver:

jeg har vidst altid at jeg ville være ung mor.. jeg ville være mor som 18 årig !! og  fra jeg var vel 14-15 år, lagde jeg planer ud i fremtiden .. jeg vidste hvad jeg ville.. desværre var det ikke alt der holdte, min mester og jeg kunne ikke samarbejde, jeg fik ikke færdiggjord min uddannelse (mangler svendeprøven) og fik først min datter da jeg var 19 .. 

jeg føler mig trådt på når folk siger man er for ung som 18 årig.. for man kan altså ikke skære aller over en kam !  nogle er for unge som 18 årige, og stadig for unge når de er 25, fordi de kører et andet slags liv, hvor børn ikke skal være med.. og nogle andre er klar som 18 årige..

Jeg synes man er forgammel til at få børn, når det bliver sådan at barnet mister sine forældre i skole aldren. .(mister far eller mor af alderdom) Jeg havde en veninde der mistede sin far i 7 klasse.. og der bestemte jeg mig for alvor for at det skulle mine børn ikke igennem.. de skal have en mor der er ung når hendes børn er små, og voksen/gammel når de er teenagers.. og gammel når de kan klarer sig selv .

Men hvordan pokker skal folk vide, om de med nogen sandsynlighed vil dø op til 16 år efter barnets fødsel? Gennemsnitslevealderen nærmer sig de 80, så hvis du virkelig mener, at det er faren for at dø af alderdom i barnets skoletid, der skal være afgørende, er der vel grønt lys, indtil forældrene er over 60? 

Selv mener jeg, at 40 år er absolut sidste udkald, men det er også let at sige, når jeg selv er 41 og har tre teenagebørn. Hvis jeg først havde muligheden nu, ville jeg da nok komme i gang! 

Anmeld

1. maj 2012

dpb

Nessie skriver:

Er man under 20, ved man som regel ikke hvad man går ind til ved at få et barn. Dér har man mere det romantiske lyserøde billede af mor, far og baby, men det er jo sjældent sådan virkeligheden er.

Så lidt livserfaring inden man bliver forældre vil være godt. Dermed ikke sagt at én pige eller et par på 18 ikke kan være modne til at få børn, men det er nu de færreste.

Hos os har vi sagt, at når jeg bliver 40 (så er manden 41), så er det slut. Så er vi blevet for gamle, og orker ikke alt det natteroderi mere. Så vi har et år tilbage at løbe på, så må vi bare håbe at det snart lykkes igen

Håber på det lykkedes for jer 

Jeg syntes også de 40 virker som en god ca. grænse for hvornår man, som  minimum nok, skal overveje det en ekstra gang

Qnuz

Anmeld

1. maj 2012

dpb

B&J skriver:

det er et meget svært spørgsmål...

jeg syntes man er meget ung når man er under 18 men helt ærligt så syntes jeg man kan være lige så super fantastisk mor som 16 år som man kan hvis man er 40 år så den er rigtig svær...

men ja når man er under 18 så syntes jeg man er for ung..

og når man er over 45 er man for gammel og fordi jeg sætter den ved 45 istedet ved 40 er fordi der er nogle der ikke kan få børn men det endelig lykkes meget sent og self skal de også have lov til at få den fantastiske gave

kan se vi er enige om den nedre grænse

Den øvre grænse... ja, den vil jo nok altid være svævende... jeg mener ihvertfald bare at man skal overveje det en ekstra gang når man har rundet de 40 For ja, nogle har trods alt lettere ved det end andre

Men der er bare forskel på hvor meget overskud man har i de forskellige aldre

Qnuz

Anmeld

1. maj 2012

dpb

Zeus skriver:

Jeg tænker, at hvis det fx er nogen der har prøvet på at blive gravide i mange år, og der pludselig er gevinst når kvinden er blevet 44, jamen så få da barnet.... Uanset alder, så er der altid en risiko for at dø før tid, og det skal ikke afholde nogen fra at få et længe ønsket barn - heller ikke selv om det er barn nr 2 eller 3

Den øvre grænse vil jo nok altid være svævende... for inge regel uden undtagelser jeg mener ihvertfald bare at man skal overveje det en ekstra gang når man har rundet de 40 For ja, nogle har trods alt lettere ved det end andre

Qnuz

Anmeld

1. maj 2012

B&J

dpb skriver:

kan se vi er enige om den nedre grænse

Den øvre grænse... ja, den vil jo nok altid være svævende... jeg mener ihvertfald bare at man skal overveje det en ekstra gang når man har rundet de 40 For ja, nogle har trods alt lettere ved det end andre

Men der er bare forskel på hvor meget overskud man har i de forskellige aldre

Qnuz

Ja nemlig du har helt ret det er noget man virkelig burde tænker over mere ind engang.....

Anmeld

1. maj 2012

dpb

Månsson skriver:

Syntes den der med de 25 i den anden tråd var lidt fjollet også på bagrund af frontallappen, hmm

Lige netop... den kunne jeg heller ikke lige forlige mig med

Men det er sjovt at se folks holdninger, selvom vi ikke alle deler helt samme holdninger Men hvor ville verden dog også være kedelig hvis det var sådan at alle var enige og alle gjorde alt ens

Qnuz

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.