I forlængelse af tråden "Hvorfor?"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.645 visninger
42 svar
0 synes godt om
1. maj 2012

dpb

Hej allesammen

Ja, som overskriften siger så udspringer dette indlæg af ovennævnte tråd... for der er en ting der slår mig når jeg læser den type debat, og prøvede egentlig også at stille spørgsmålet i mit svar i ovennævnte tråd, men tror det druknede 

So here it goes:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om folk der nu har en holdning til hvornår man er for ung, også har en holdning til hvornår man er for gammel til at få barn??

For det syntes jeg kan være mindst ligeså uansvarligt...

Syntes det kunne være interessant at finde ud af hvor forskellige meninger der mon er på det område

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2012

jydeinden

dpb skriver:

Hej allesammen

Ja, som overskriften siger så udspringer dette indlæg af ovennævnte tråd... for der er en ting der slår mig når jeg læser den type debat, og prøvede egentlig også at stille spørgsmålet i mit svar i ovennævnte tråd, men tror det druknede 

So here it goes:

Jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide om folk der nu har en holdning til hvornår man er for ung, også har en holdning til hvornår man er for gammel til at få barn??

Syntes det kunne være interessant at finde ud af hvor forskellige meninger der mon er på det område

Qnuz

jeg er en af dem som har den holdning at folk godt kan være unge til at få børn. MEN de kan også være for gamle ja, synes ikke folk meget over 40 skulle få børn men det er bare MIN mening

Anmeld

1. maj 2012

SjeBets

jydeinden skriver:

jeg er en af dem som har den holdning at folk godt kan være unge til at få børn. MEN de kan også være for gamle ja, synes ikke folk meget over 40 skulle få børn men det er bare MIN mening

Jeg var for ung til at få børn, om nogle år er jeg for gammel i andres øjne, og ærligt så er jeg ligeglad, vi jeg havde børn, og kan jeg selv lave børn, så får jeg børn.

I mine øjne er man for gammel når kroppen siger" nej ikke mere" så er man for gammel.  Og ja syens alt undt 18 er for ungt. ( sorry) men mest fordi at jeg ved sev hvad man går glip af, jeg var ung mor, og ønsker ikke for mine børn de skal være unge forældre. Jeg vil da have de er ude og opleve en masse og får uddannelse og er unge så længe de kan, og får de børn de vil have, når alt det andet er oplevet, jeg nåede aldrig at rejse, fordi jeg havde fået et barn, at tage på festivaller det må jeg gøre nu, hvor de er så gamle at jeg kan. Og så videre.  Min mor er hvad folk nok kalder en gammel mor, ikek for mig der er hun en ung mor, men for min søster, men min søster har aldrig tænkt over at vores mor var "så gammel" som nogle mener hun er.

Anmeld

1. maj 2012

KLN

dpb skriver:

Hej allesammen

So here it goes:

Qnuz

Godt spørgsmål, men os lidt tricky..

I bund og grund synes jeg det er op til en selv at vurdere om man både er gammel nok eller for gammel.. Det handler om, om man er moden nok til at tage det ansvar, det kræver at være forælder.

I min verden hænger alder og ansvarlighed ikke nødvendigvis sammen..

Anmeld

1. maj 2012

anynom

Puha, den er svær.

Tror i bund og grund jeg synes folk er for gamle til at blive forældre når de rammer pensionistalderen når deres barn bliver student (som pensionistalderen var for et par år siden, ikke som den er nu )

Anmeld

1. maj 2012

L&V

dpb skriver:

Hej allesammen

So here it goes:

Qnuz

Jeg syntes man er for gammel når man er over 40 HVIS det er grundet at man ikke lige er kommet dertil endnu, der er jo folk som har kæmpet i mange år uden held også ser jeg på det med andre øjne Så i min verden får man børn mellem 18-40

Anmeld

1. maj 2012

tarkoflen

Jeg er af den holdning, at jeg faktisk synes det er synd for både forældre og børn, hvis man er under 20 når man får dem! Ikke nødvendigvis fordi man ikke kan være en god forældre, men mere fordi der er så utrolig mange ting man er nødt til at give afkald på!

Jeg er sikker på, der findes mange gode forældre, der vil deres børn det allerbedste selvom de er unge, men det ses bare ret sjældent at forældre bliver sammen, når de får børn meget unge. Og jeg ved godt, at der er mange andre der også går fra hinanden, men ja risikoen er nu engang større hvis man er 17 end hvis man er 28, for man har ligesom prøvet lidt mere!

Med hensyn til om forældre kan være for gamle så ja! Jeg gik i klasse med en hvis far var 75 da vi skulle konfirmeres, det var altså ikke særlig sjovt for ham! Hans far kunne jo nemt være hans morfar og endda hans oldefar, så den med at biologien siger stop, det gælder jo kun os kvinder! Men på kvindesiden vil jeg også mene at man ikke skal være ret meget over 40 år gammel! Har en kollega der fik barn som 39 årig, og hun siger da selv, at de nok havde haft et andet overskud, hvis de havde fået deres barn 10 år tidligere, for alt det natteroderi og mange ændringer i de faste rutiner, som de gennem mange år havde opbygget, de var altså svære at bryde! Og deres barn bliver jo så også enebarn, for de kan ikke magte det hele igen... Og det var h*n måske ikke blevet, hvis de havde valgt at få den første noget tidligere end de gjorde...

Det hele er meget individuelt, og selvfølgelig kan man være en god mor hvadenten man er 18 eller 42, men begge aldre har sin begrænsninger!

Anmeld

1. maj 2012

JH12

Jeg er en af dem der synes Børn ikke skal have Børn..

Men alligevel synes jeg ikke man kan sætte alder på hvornår man er for ung, eller hvornår man er for gammel. det er vel et spørgsmål om hvordan man er som menneske og hvor i livet man er.

I mine øjne kan man være en lige så god mor, lige gyldig om man så er 15 som hvis man er 35. Det vigtigste er at man påtager sig ansvaret.

Anmeld

1. maj 2012

MelikkazMoar

jeg har vidst altid at jeg ville være ung mor.. jeg ville være mor som 18 årig !! og  fra jeg var vel 14-15 år, lagde jeg planer ud i fremtiden .. jeg vidste hvad jeg ville.. desværre var det ikke alt der holdte, min mester og jeg kunne ikke samarbejde, jeg fik ikke færdiggjord min uddannelse (mangler svendeprøven) og fik først min datter da jeg var 19 .. 

jeg føler mig trådt på når folk siger man er for ung som 18 årig.. for man kan altså ikke skære aller over en kam !  nogle er for unge som 18 årige, og stadig for unge når de er 25, fordi de kører et andet slags liv, hvor børn ikke skal være med.. og nogle andre er klar som 18 årige..

Jeg synes man er forgammel til at få børn, når det bliver sådan at barnet mister sine forældre i skole aldren. .(mister far eller mor af alderdom) Jeg havde en veninde der mistede sin far i 7 klasse.. og der bestemte jeg mig for alvor for at det skulle mine børn ikke igennem.. de skal have en mor der er ung når hendes børn er små, og voksen/gammel når de er teenagers.. og gammel når de kan klarer sig selv .

Anmeld

1. maj 2012

Clisolka

Uh, det er et svært emne....

Personligt syntes jeg ikke børn skal have børn. Dermed sagt, at en 16-17 årig kan klare det lige så godt som f.eks. en 30-årig. 

Max alder?? Når kroppen selv siger stop... Man kan ikke sætte en max-alder på, for hvad med dem der har kæmpet i årvis??

Selv blev jeg kaldt en gammel k*lling af min jordemoder, fordi jeg var førstegangsfødende som 31-årig. Jeg nåede at fylde 32 måneden før jeg fødte Isabella. 

Jeg har slet slet ikke været klar inden! F.eks. fandt jeg først sammen med min kæreste året før - ellers havde jeg været single i 4 år (yes, den er god nok)  Jeg havde altid sagt, at børn er noget der skulle kunne afleveres tilbage 

Nu fylder jeg 34 senere på året, og jeg vil da gerne give Isabella på 1½ den gave at blive storesøster, men lige pt. ved jeg ikke lige hvornår der er tid til det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.