At lade baby sove i vores seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

merethe

Profilbillede for merethe
christinak skriver:

Vores dreng blir 14 dage imorgen og har indtil for nogle dage siden sovet i hans lift. Men de sidste par dage har han været syg og ikke ville sove så jeg har været så udkørt at jeg har taget ham over i sengen og faldet i søvn med ham, og når jeg vågner er jeg så bange for at han er blevet kvalt eller andet fordi jeg har sovet, men han vil bare ikke sove ved sig selv, hvor sover jeres børn henne? 

Mine børn har fra den føste nat af sovet ved siden af mig, det er hyggeligt og nemt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

DenLykkelige

christinak skriver:

Vores dreng blir 14 dage imorgen og har indtil for nogle dage siden sovet i hans lift. Men de sidste par dage har han været syg og ikke ville sove så jeg har været så udkørt at jeg har taget ham over i sengen og faldet i søvn med ham, og når jeg vågner er jeg så bange for at han er blevet kvalt eller andet fordi jeg har sovet, men han vil bare ikke sove ved sig selv, hvor sover jeres børn henne? 

Da vores datter var på alder med jeres dreng sov hun i vugge, men hvor jeg havde taget en side af vuggen, og så sat den helt op af min side af sengen, så hun ikke fyldte i vores seng, men kunne trækkes over til mig til amning eller putning, og så kunne jeg lige så stille skubbe hende over i hendes vugge igen når hun sov, så havde vi sengen for os selv

Nu er hun 3 mdr og sover i sin egen seng hver nat, aldrig i vores..

Anmeld

30. april 2012

Fenja09

Sujan skriver:

Vil bare lige kommentere at du siger at man råder til samsovning.. det er ikke rigtigt.. noget nyt er at man råder til at baby ikke sover i samme.seng.som lør og får.. fødte for 1 måned siden og fik at vide at så snart jeg var ved at fælde hen, så skulle lille pigen hen og ligge i sin egen seng.. fik også et hæfte, hvori der stod at man nu fraråder samsovning...

Er dog også begyndt at amme liggende og lillepigen sover i min seng. På den måde får vi begge mest ro og søvn. Så følger ikke selv forskrifterne..

Ok jeg fik det modsatte af vide da jeg fødte for 8 måneder siden - så længe man ikke røg så rådet de til samsovning.

Men nu har vi gjort det så længe og der er nu ikke sket noget ved det, man skal bare tage sine forbehold og så have en god størrelse seng

/Fenja

Anmeld

30. april 2012

MortilElias2010

Årh hvor jeg dog elskede at sove sammen med Elias da han var lille, det gjorde vi begge men hold da op en bjørnemor jeg var om natten. Manden har ikke fået for lidt dask fordi jeg drømte at han lå på ham - selvom han måske lå i sin tremmeseng ved siden af vores seng og efterfølgende eget værelse  Han sov hos os hver nat indtil han blev 4 måneder og sikke en fantastisk måde at vågne på efter liggende amning og så ligger den lille dreng med en brystvorte på overlæben og snorker  Så sødt! Det blev kun afbrudt fordi at Elias ikke sov så godt hos os, så han kom i tremmeseng og dernæst eget værelse. VI rumsterede for meget. Den dag idag gider han ikke sove hos mor og far  Men gerne i midten af bedsteforældrene  Snyd. Han er to år  Og vi har aldrig haft de problematikker med afvænning, formaninger er der nok af  Men ikke alle kan skæres over med en kam. 

Anmeld

30. april 2012

Nitz - <3 David

David er født 10 uger for tidligt.. Og har derfor haft et enormt behov for at være nær mig..
Jeg sov med ham helt ind til mig, fra han var 2 mdr (da vi blev udskrevet) til han var 4 mdr..
Jeg var helt tryg ved at have ham liggende hos mig.. det ligger, som nogle skriver, i underbevidstheden at baby ligger der..
Jeg gjorde det at jeg lagde på ryggen. Så lagde jeg ham på mit bryst, babydynen over ham. Og sålagde jeg mig på siden.. Så han også lagde på siden.. og så blev han "holdt" fast af dynen, og eg lagde under min arm..
Og han elsker stadig at ligge sådan.. (vi tager nogle gange en middagslur sammen på sofaen sådan
Vi har gået til noget spædbarns terapi (grundet den tidlige fødsel) Og de sagde at det er SUPER flot at give sin baby det de har brug for.. For de styrker deres udvikling. Og giver dem motivation og tryghed til nye initiativer
David har den sidste 1½ måned ca. sovet i hans egen seng, i en voksi lignende sovepose (Duniduo) Den er han bare rigtig glad for..
Sorry det blev lidt langt svar

Anmeld

1. maj 2012

Mor til Ella

christinak skriver:

Ella er 9 uger og har fra dag 1 sovet selv i liften som står i vuggen.

Det har jeg det bedst med, hun sover godt og jeg sover bedre, da jeg også er bange for at rulle over hende eller et eller andet

Vi begyndte at putte hende for 1 uge siden, det er dejligt

Men tager hende gerne over i sengen ved en 6 tiden for så sover hun lige en time mere.

Regner med at hun skal på eget værelse om en måneds tid da hun begynder at bemærke vi går i seng, så når hun begynder at vågne af det, ryger hun på eget værelse.

Og så vil jeg have manden kæresten for mig selv

Men vis lillepigen var syg ville hun også ligge hos mor

Anmeld

1. maj 2012

Mor til Ella

Sujan skriver:

Vil bare lige kommentere at du siger at man råder til samsovning.. det er ikke rigtigt.. noget nyt er at man råder til at baby ikke sover i samme.seng.som lør og får.. fødte for 1 måned siden og fik at vide at så snart jeg var ved at fælde hen, så skulle lille pigen hen og ligge i sin egen seng.. fik også et hæfte, hvori der stod at man nu fraråder samsovning...

Er dog også begyndt at amme liggende og lillepigen sover i min seng. På den måde får vi begge mest ro og søvn. Så følger ikke selv forskrifterne..

Baby må heller ikke ligge mellem mor og far efter nye anbefalinger, og skal næsten have en halv seng selv, det stod på papiret vi fik og sundhedsplejesken sagde det også

Anmeld

1. maj 2012

felicity

Min datter har altid sovet i min seng... hun blev 4 år i feb. og har nu for ca 14 dage siden selv valgt at sove i sin egen seng !

Jeg har altid sagt til folk at jessie selv finder ud af hvornår hun er klar til at sove i sin egen seng, der kommer jo et tidspunkt hvor hun ik gider ligge bag min røv længere hehe og den tid kom så nu!

Hvis hun kommer ind til om natten skal hun have lov til det, hun er altid velkommen i min seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.