At lade baby sove i vores seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.050 visninger
27 svar
0 synes godt om
30. april 2012

christinak

Vores dreng blir 14 dage imorgen og har indtil for nogle dage siden sovet i hans lift. Men de sidste par dage har han været syg og ikke ville sove så jeg har været så udkørt at jeg har taget ham over i sengen og faldet i søvn med ham, og når jeg vågner er jeg så bange for at han er blevet kvalt eller andet fordi jeg har sovet, men han vil bare ikke sove ved sig selv, hvor sover jeres børn henne? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

MorDk

Selvfølgelig skal der være "foreskel" når ungerne er syge. 

Selvfølgelig er det JERES valg hvor baby skal sove... men det gør det bare rigtig svært at vænne baby fra det på et tidspunkt hvor I lig'som har fået NOK... og vil have jeres seng for jer selv. 

Men ønsker du at baby skal ligge i sengen og du er nervøs... så kan man købe sådan en lille "seng" med kanter som man kan ligge barnet på/i... så er der kanter der skærmer... uden det fylder for meget... 

Vores dreng sov i tremmeseng ved siden af os indtil han fik sit eget værelse... Tog ham kun over i sengen når han var syg ellers først tidligt morgen hvor han så kunne putte.

Anmeld

30. april 2012

Guldimaven

christinak skriver:

Vores dreng blir 14 dage imorgen og har indtil for nogle dage siden sovet i hans lift. Men de sidste par dage har han været syg og ikke ville sove så jeg har været så udkørt at jeg har taget ham over i sengen og faldet i søvn med ham, og når jeg vågner er jeg så bange for at han er blevet kvalt eller andet fordi jeg har sovet, men han vil bare ikke sove ved sig selv, hvor sover jeres børn henne? 

Ved ikke om det overhovedet ville kunne fungere.. Men hvad med sådan en seng i seng.. Så kan han ligge ved dig, og du behøver ikke være bange for at ligge dig på ham?

http://www.babysam.dk/sengisengbla-5700000092443

Anmeld

30. april 2012

christinak

MorDk skriver:

Selvfølgelig skal der være "foreskel" når ungerne er syge. 

Selvfølgelig er det JERES valg hvor baby skal sove... men det gør det bare rigtig svært at vænne baby fra det på et tidspunkt hvor I lig'som har fået NOK... og vil have jeres seng for jer selv. 

Men ønsker du at baby skal ligge i sengen og du er nervøs... så kan man købe sådan en lille "seng" med kanter som man kan ligge barnet på/i... så er der kanter der skærmer... uden det fylder for meget... 

Vores dreng sov i tremmeseng ved siden af os indtil han fik sit eget værelse... Tog ham kun over i sengen når han var syg ellers først tidligt morgen hvor han så kunne putte.

Tænker også han mangler tryghed så det er derfor han kun vil sove i vores seng nu hvor han er syg

Anmeld

30. april 2012

christinak

Guldimaven skriver:

Ved ikke om det overhovedet ville kunne fungere.. Men hvad med sådan en seng i seng.. Så kan han ligge ved dig, og du behøver ikke være bange for at ligge dig på ham?

http://www.babysam.dk/sengisengbla-5700000092443

Vi har prøvet at have liften stående i sengen og det gik bare ikke 

Anmeld

30. april 2012

lycly

Da jeg opdagede amning i liggende stilling, så sov vores datter de fleste nætter i vores seng dengang hun var lille. Var ligesom dig også bange for at hun skulle blive kvalt eller mast, så hun lå også helt i starten i sin lift. Men jeg vidste bare i min underbevidsthed at hun lå der, så jeg hverken maste eller kvalte hende

Anmeld

30. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Det jo klart han hellere vil ligge sammen med jer, det jo tryghed, nærhed og noget kendt han får ved at ligge dér. Han har jo ligget i maven og hørt på alle dine lyde, som for ham er tryghed og noget kendt, derfor vil det da være meget naturligt han vil sove det sted han har størst tryghed.

Herhjemme sover knægten i vores seng, det har vi valgt at gøre fordi det har fungeret best for os. Amning behøver jeg ikke vågne op for at ordne og knægten har sovet fantastisk fra dag 1.

Men det et meget (læs UENDELIG meget!) følsomt emne, dér er mange fordomme om det, at det giver barnet dårlige vaner, at man ligger barnet ihjel og andre sjove ting.

Det dér er vigtigst er at i gør hvad i føler er bedst og med ro i sindet og ikke lade andre diktere hvad dér er rigtig eller forkert.

Har du spørgsmål om samsovning, er jeg klar på at svare

Anmeld

30. april 2012

Clisolka

christinak skriver:

Isabella sov i vores seng indtil hun var 3 mrd, så kom hun i egen tremmeseng. Hendes tremmeseng står i vores soveværelse (hun har ikke eget værelse), og hun får lov til at komme op og sove med mor og far når hun er syg 

Anmeld

30. april 2012

Fenja09

Vores datter har stort set altid sovet i vores seng, hun havde en periode på et par måneder hvor hun sov i sin egen seng og nu skal hun så tilbage igen, da hun er 8 måneder

Der sker absolut intet ved at du lader dit barn sove i jeres seng, faktisk så rådes der til samsovning så længe det er muligt. Selvfølgelig skal man være obs på nogle ting, men det ligger helt naturligt i en at man f.eks ikke ligger sig på baby - det var jeg også meget nervøs for, men det er dog aldrig sket. Jeg er for, at man sover med sit barn, hvis det er det man har lyst til. Der sker i hvert fald intet ved det.

/Fenja

Anmeld

30. april 2012

NinaNymannMadsen

man ved i sin underbevidsthed at baby ligger ved siden af en og triller derfor ikke over baby.
vores den mindste sov i vores seng, mellem os de første 3 måneder, da vi ikke hvade plads til en seng i vores soveværelse. men hun sov så igennem fra hun var 3½ måned og kom derfor ind og delte værelse med sin storesøster. og det har bare været super godt.

væn ham til liften stille og roligt igen hvis i vil ha ham ud af jeres seng.lær ham at det er trygt ved at i måske nusser ham eller er ved ham til han falder i søvn, så han ved i hele tiden vil være der.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.