At lade baby sove i vores seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2012

Frøken J.

MorDk skriver:

Selvfølgelig skal der være "foreskel" når ungerne er syge. 

Selvfølgelig er det JERES valg hvor baby skal sove... men det gør det bare rigtig svært at vænne baby fra det på et tidspunkt hvor I lig'som har fået NOK... og vil have jeres seng for jer selv. 

Men ønsker du at baby skal ligge i sengen og du er nervøs... så kan man købe sådan en lille "seng" med kanter som man kan ligge barnet på/i... så er der kanter der skærmer... uden det fylder for meget... 

Vores dreng sov i tremmeseng ved siden af os indtil han fik sit eget værelse... Tog ham kun over i sengen når han var syg ellers først tidligt morgen hvor han så kunne putte.

De skal altså være noget ældre før de overhovedet kan få dårlige vaner. Det har en del at gøre med hvor de er udviklingsmæssigt, hvornår de begynder at kunne forstå mønstre og rutiner, og det kan de ikke i den alder. Rose sov i vores seng det meste af tiden de første 4 måneder og rykkede direkte på eget værelse i tremmesengen. Ingen problemer, hun sov igennem første nat

TS: Dyrk i bare samsovning. Bare sørg for i ikke har drukket alkohol eller taget sløvende medicin, så lægger i jer altså ikke på den lille. Det er SÅ sjældent det sker, for ubevidst er man enormt opmærksom på at den lille er der, selvom man sover.

Der er mange mange studier der har vist, at samsovning er rigtig positivt. Det fremmer udviklingen af barnets mentale sindstilstand for ikke at sige fysiske aspekter, så som immunsystemet. I mange lande er det normen at sove med sine børn, vi er bare så "vaneforskrækkede" her i DK Det er helt fint IKKE at samsove, det bestemmer man selv, men synes det er synd der er så mange der mener det er en negativ ting, når der faktisk er meget positivt ved det.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2012

Sujan

Fenja09 skriver:

Vores datter har stort set altid sovet i vores seng, hun havde en periode på et par måneder hvor hun sov i sin egen seng og nu skal hun så tilbage igen, da hun er 8 måneder

Der sker absolut intet ved at du lader dit barn sove i jeres seng, faktisk så rådes der til samsovning så længe det er muligt. Selvfølgelig skal man være obs på nogle ting, men det ligger helt naturligt i en at man f.eks ikke ligger sig på baby - det var jeg også meget nervøs for, men det er dog aldrig sket. Jeg er for, at man sover med sit barn, hvis det er det man har lyst til. Der sker i hvert fald intet ved det.

/Fenja

Vil bare lige kommentere at du siger at man råder til samsovning.. det er ikke rigtigt.. noget nyt er at man råder til at baby ikke sover i samme.seng.som lør og får.. fødte for 1 måned siden og fik at vide at så snart jeg var ved at fælde hen, så skulle lille pigen hen og ligge i sin egen seng.. fik også et hæfte, hvori der stod at man nu fraråder samsovning...

Er dog også begyndt at amme liggende og lillepigen sover i min seng. På den måde får vi begge mest ro og søvn. Så følger ikke selv forskrifterne..

Anmeld

30. april 2012

Annette A

Det vigtigste er at man er tryg ved det sted ens barn sover. Hvis de sover i ens seng er man jo nødt til at stole på, at man som den voksne bliver liggende der hvor man falder i søvn, ellers er det for farligt.

Begge vores børn har sovet i vores seng fra spæd til et sted mellem 10 mdr - 1 år. Hvis vi gerne vil sove uden barn har vi bare lagt baby i sin seng, men hovedsagligt har de som helt små sovet hos os. Vi ligger helt stille og derfor giver det ingen problemer og vi er tryggest ved at have baby tæt på og tænker det er mest trygt efter så mange måneder i maven.

Så den gradvise tilvænning til at sove længere fra mor/far bliver praktiseret her. Men det er en smagssag og nogen foretrækker noget andet. Selvfølgelig er det vigtigt at passe på, hvis man sover uroligt, så ville jeg heller ikke turde. Så vil helst ikke råde til noget da jeg ikke ved hvor godt det er. Men det fungerer i hvert fald her.

Anmeld

30. april 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Sujan skriver:

Vil bare lige kommentere at du siger at man råder til samsovning.. det er ikke rigtigt.. noget nyt er at man råder til at baby ikke sover i samme.seng.som lør og får.. fødte for 1 måned siden og fik at vide at så snart jeg var ved at fælde hen, så skulle lille pigen hen og ligge i sin egen seng.. fik også et hæfte, hvori der stod at man nu fraråder samsovning...

Er dog også begyndt at amme liggende og lillepigen sover i min seng. På den måde får vi begge mest ro og søvn. Så følger ikke selv forskrifterne..

Dette er det NYESTE fra sundhedsstyrelsen, de anbefaler barnet sover i egen seng i forældrenes soveværelse og HVIS man sover sammen med barnet råder de til at man ikke er påvirket af stoffer, alkohol og andre sjove ting og at man IKKE er overvægtig og ryger.

Link til nyeste anbefalinger fra SST http://www.sst.dk/publ/Publ2012/BOFO/Boern/Smaaboe rnSikkerhed3udg.pdf
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

30. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
christinak skriver:

Vores dreng blir 14 dage imorgen og har indtil for nogle dage siden sovet i hans lift. Men de sidste par dage har han været syg og ikke ville sove så jeg har været så udkørt at jeg har taget ham over i sengen og faldet i søvn med ham, og når jeg vågner er jeg så bange for at han er blevet kvalt eller andet fordi jeg har sovet, men han vil bare ikke sove ved sig selv, hvor sover jeres børn henne? 

min dreng sov i vores seng på hospitalet og også da vi kom hjem (i ca. 14 dage)

så hvis du synes at det er nemmere, så put du bare med dit barn

Anmeld

30. april 2012

L&V

christinak skriver:

Vores dreng blir 14 dage imorgen og har indtil for nogle dage siden sovet i hans lift. Men de sidste par dage har han været syg og ikke ville sove så jeg har været så udkørt at jeg har taget ham over i sengen og faldet i søvn med ham, og når jeg vågner er jeg så bange for at han er blevet kvalt eller andet fordi jeg har sovet, men han vil bare ikke sove ved sig selv, hvor sover jeres børn henne? 

Åh hvor har Laura os bare sovet ved os mange gange og gør det faktisk hver morgen Ellers sover hun har på sit værelse i hendes seng

Anmeld

30. april 2012

kiwilouise

christinak skriver:

min datter har sovet lige ved siden af mig fra hun blev født til hun var 7 måneder  for en måned siden besluttede vi at prøve at lægge hende i babysengen og der har hun så sovet siden  jeg var så nervøs i starten at jeg ville mase hende men efter 210 nætter og 210 middagslure er der intet sket endnu

hun kommer da også over og putter hvis hun er syg eller hvis jeg savner en nat med hende ved siden af mig  hehe

Anmeld

30. april 2012

Zeus

Vil blot tilføje, at baby skal have sin egen dyne på, og må ikke ligge under mors/fars dyne, da h*n ellers kan få det alt for varmt.. Det er i øvrigt også en af grundene til at samsovning bliver frarådet, at babyen kan få det så varmt, at noget i hjernen "kortslutter", og man tror at det har noget at gøre med vuggedød..

Men altså, både Isabella og Cajsa har sovet hos mig i sengen da de var små, jeg sørgede bare for at de havde deres egen dyne.. Og ALDRIG imellem mig og min daværende eller nuværende kæreste, de lå ved siden af mig, på min side af sengen, med egen dyne

Anmeld

30. april 2012

dorthemus

christinak skriver:

Min datter sov det meste af hendes første år i min seng og gør det stadig tit når hun har brug for det....og hun lever i bedste velgående. Det er en sejlivet skrøne at man ligger sine børn ihjel. Men de tilfælde hvor det er sket, som jeg har læst om, så har der været tale om stærk overvægt, narko eller alkohol indblandet fra forældrenes side.

Anmeld

30. april 2012

dorthemus

MorDk skriver:

Selvfølgelig skal der være "foreskel" når ungerne er syge. 

Selvfølgelig er det JERES valg hvor baby skal sove... men det gør det bare rigtig svært at vænne baby fra det på et tidspunkt hvor I lig'som har fået NOK... og vil have jeres seng for jer selv. 

Men ønsker du at baby skal ligge i sengen og du er nervøs... så kan man købe sådan en lille "seng" med kanter som man kan ligge barnet på/i... så er der kanter der skærmer... uden det fylder for meget... 

Vores dreng sov i tremmeseng ved siden af os indtil han fik sit eget værelse... Tog ham kun over i sengen når han var syg ellers først tidligt morgen hvor han så kunne putte.

Hmmmm, min datter sov det meste af sit første leveår i min seng og jeg havde ingen problemer med at putte hende i egen seng efter det år Hun kommer stadig ind fra tid til anden når hun har behov for det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.