Jeg er lidt sur... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

Muhmi

FruK skriver:

Det kunne jeg også være kommet til - jeg har aldrig hørt, at det betyder uheld. 

Jeg er ikke så overtroisk, men jeg ville ikke skidet min vielsesring ud af den grund (eller nogen anden) - det betyder den for meget for mig til! 

Hvis du har den tro på, at det betyder uheld, kan jeg godt forstå, at ser er irriterende - men du skriver også, at du ikke tror på det...?! 

Hehe...

Skrifter den heller ikke ud, men da vi skal giftes om 2 uger så havde jeg ikke tænkt mig en vielsesring, bare forlovelsesringen, men nu vil jeg have en ny ring...

Jeg tror ikke på det fordi: HVIS der skulle gå noget galt i vores forhold så ville det gøre det selvom hun ikke havde prøvet den på..

Jeg tror på det fordi: Jeg er blevet banket med overtro i min barndom, så den hænger ved, men min logiske sans siger mig at det er noget pjat

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

sarahb

Det var ikke noget jeg ville gå op i eller bruge min energi på. Men er slet ikk overtroisk med sådanne ting og ville heller ikk sidde og tænke at hun så var forlovet med min kæreste, for mig er kærlighed forlovelse og ægteskab meget mere end en ring! Det er Slet ikke det der er symbolsk for mig. Så nej det gad jeg virkelig ikke ligge noget i.

Men hey- hvis du har det sådan så er det jo klart du reagerer sådan og så har du ret til at blive sur hvis det er Sådanne ting der rører dig..

Anmeld

25. april 2012

Mumto3

Indtil jeg læste dit indlæg havde jeg lykkeligt fortrængt at min Mands bedste ven havde en kæreste, der spurgte om hun måtte se vores vielsesring. Det måtte hun gerne, men hun kunne ikke se den ordentlig, og defor tog jeg den af. Vupti, så havde hun taget den på, og sad der og beundrede den, og sagde: ih, klæder den mig ikke godt, mens hun viste den til min mand og hendes kæreste. Jeg blev helt paf, og har lige siden haft det lidt underligt med det. Det er jo MIN ring! Alle andre ringe, havde det ike rørt mig med.

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

Jeg ville aldrig prøve en andens forlovelses/kæreste eller vielsesring om jeg så kendte personen godt eller ej eller havde spurgt om lov! Det er absolut og helt sikkert! Jeg syntes ikke det er passende. Det er en meget privat og intim ting og syntes det er mærkeligt at andre skulle prøve den eller selv prøve den. 

Jeg ville dog ikke skifte den ud, men hvis du føler lige så stærkt som jeg har det med som ovenstående forstår jeg det lidt. 

Er heller ikke overtroisk og trodser gerne myterne bare for at se  Så vidste ikke det skulle bringe uheld i sådan en situation. 

Jeg tror bare du lige skal have din mands mening og tanker ind over, tror det måske kunne såre ham du vil skifte den uanset grundlag for det. 

Anmeld

25. april 2012

Frøken J.

Muhmi skriver:

Okay... Men du synes alligevel ikke at det bare er en lille smule almindelig pli at man lige spørger først før man prøver andres ting på? Og noget som en forlovelsesring? I det halve sekund at hun havde den på var det jo faktisk HENDE der var forlovet med min kæreste.... Hvis det var mit armbånd eller whatever ville jeg heller ike protestere, men ville du ikke synes det var underligt at der var én der prøvede din forlovelsesring eller vielsesring på? Hvorfor skulle de dog prøve den på?

Kan nu ikke helt forstå dit syn på det.. Altså selvfølgelig var det ikke hende der var forlovet med din kæreste der, det er jo din ring! Men jo, jeg synes bestemt det er lidt respektløst bare at tage den på uden at spørge, men når det er sagt synes jeg måske det er en smule overreaktion at vælge at købe en ny ring Det ville jeg ikke gøre, for min kæreste havde valgt lige netop dén ring til mig og givet mig den, så en anden ville ikke være det samme. Igen: Jeg forstår sagtens dine tanker og synes det var uhøfligt gjort af hende, men reaktionen er jeg måske ikke helt enig i

Anmeld

25. april 2012

wamse

sarahb skriver:

Det var ikke noget jeg ville gå op i eller bruge min energi på. Men er slet ikk overtroisk med sådanne ting og ville heller ikk sidde og tænke at hun så var forlovet med min kæreste, for mig er kærlighed forlovelse og ægteskab meget mere end en ring! Det er Slet ikke det der er symbolsk for mig. Så nej det gad jeg virkelig ikke ligge noget i.

Men hey- hvis du har det sådan så er det jo klart du reagerer sådan og så har du ret til at blive sur hvis det er Sådanne ting der rører dig..

Helt enig

Må ærligt indrømme, at jeg nok kunne havet kommet til det samme, for har slet ikke tænkt det, som så personligt

Anmeld

25. april 2012

Laura.

Øv øv med øv på.. det er bare træls når folk ikke spørger om lov til at prøve andres ting, og bare gør det...

Anmeld

25. april 2012

Dinna88

Frøken J. skriver:

Kan nu ikke helt forstå dit syn på det.. Altså selvfølgelig var det ikke hende der var forlovet med din kæreste der, det er jo din ring! Men jo, jeg synes bestemt det er lidt respektløst bare at tage den på uden at spørge, men når det er sagt synes jeg måske det er en smule overreaktion at vælge at købe en ny ring Det ville jeg ikke gøre, for min kæreste havde valgt lige netop dén ring til mig og givet mig den, så en anden ville ikke være det samme. Igen: Jeg forstår sagtens dine tanker og synes det var uhøfligt gjort af hende, men reaktionen er jeg måske ikke helt enig i

Forstået ret, så skal den skiftes ud den dag de bliver gift  

TS: ikke alle tænker over det, dog ville jeg have det som dig, netop med en forlovelsesring

Anmeld

25. april 2012

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Forstået ret, så skal den skiftes ud den dag de bliver gift  

TS: ikke alle tænker over det, dog ville jeg have det som dig, netop med en forlovelsesring

Hvad mener du?

Anmeld

25. april 2012

lio

Din sidemand kunne snidt have været mig, jeg tænker slet ikke på overtro, kom til at rede min nieces seng en dag min søster ikke var hjemme inden hun blev født, det må man åbenbart ikke så der var jeg ikke så populær.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.