Jeg er lidt sur... :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.156 visninger
25 svar
0 synes godt om
25. april 2012

Muhmi

LIDT sur, men mest forundret....

Jeg har fået et sår på min ringefinger (forlovelsesfingeren) og der er gået betændelse i det, så jeg kan ikke rigtig holde ud at have min ring på, men har den selvfølgelig på mig og tager den på en gang imellem...

Jeg havde så taget den af i klassen fordi den begyndte at irritere mig... Så tager min sidemand den, mens vi sidder og laver en opgave, og hun kigger på den (no problem, kig alt det du vil) men så ser jeg ud af øjenkrogen at hun begynder at lave den bevægelse som at hun skal til at prøve den på, hvor jeg så vender mig hurtigt og siger: DET må du altså ikke, det bringer uheld!!!!

Men det var for sent, den sad helt nede på hendes finger... Hvorefter hun så siger: Ej jeg blev helt forskrækket, men vi lader bare som om det ikke er sket.. Og ligger den så tilbage....

Altså undskyld mig,  men hvis du havde taget dine øreringe ud og lagt dem på bordet, var du så ikke blevet pisse sur over at jeg bare havde prøvet dem uden at spørge først?

Altså nu skal den ring bare skiftes ud, ja jeg tror ikke på det bringer uheld, men alligevel lidt... Og jeg havde slet ikke tænkt mig at jeg skulle have en ny ring...

Iiiiih.... Tror vidst bare lige jeg måtte ud med det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

SjeBets

ærligt, så ville jeg ikke havde tænkt vidre over det. Men det er jo også hvordan man er som person. Folk må også bladre i min telefon, rode rundt på min computer, og hvis de vil prøve de smykker, eller tøj for den sags skyld. Så er det sq helt fint med mig, MED mindre de strækker tøjet eller udvider det på anden vis. så ville jeg blive lidt irriteret. MEN vi er heldigvis ikke ens, og hvis det irritere dig så må du gøre det forståeligt over for dine kammerater så at de ved det. Hvis man ikke ved det, er det ikke nemt at "overholde" 

Anmeld

25. april 2012

FruK

25. april 2012

come2

Muhmi skriver:

LIDT sur, men mest forundret....

Jeg har fået et sår på min ringefinger (forlovelsesfingeren) og der er gået betændelse i det, så jeg kan ikke rigtig holde ud at have min ring på, men har den selvfølgelig på mig og tager den på en gang imellem...

Jeg havde så taget den af i klassen fordi den begyndte at irritere mig... Så tager min sidemand den, mens vi sidder og laver en opgave, og hun kigger på den (no problem, kig alt det du vil) men så ser jeg ud af øjenkrogen at hun begynder at lave den bevægelse som at hun skal til at prøve den på, hvor jeg så vender mig hurtigt og siger: DET må du altså ikke, det bringer uheld!!!!

Men det var for sent, den sad helt nede på hendes finger... Hvorefter hun så siger: Ej jeg blev helt forskrækket, men vi lader bare som om det ikke er sket.. Og ligger den så tilbage....

Altså undskyld mig,  men hvis du havde taget dine øreringe ud og lagt dem på bordet, var du så ikke blevet pisse sur over at jeg bare havde prøvet dem uden at spørge først?

Altså nu skal den ring bare skiftes ud, ja jeg tror ikke på det bringer uheld, men alligevel lidt... Og jeg havde slet ikke tænkt mig at jeg skulle have en ny ring...

Iiiiih.... Tror vidst bare lige jeg måtte ud med det....

Jeg ville nu heller ikke tage det personligt

Anmeld

25. april 2012

Røverdatter

Det kan jeg altså godt forstå du blev sur over - det er jo trods alt en forlovelses ring ! Synes faktisk det er temmelig grænseoverskridende det hun gør dér....  Jeg var nok også blevet sur.. Sagde du noget til hende?

Anmeld

25. april 2012

KM78

I min verden skal man spørge først før man tager en andens smykke på, det kan være at smykkens ejer er overtroisk. Det skal man respektere. Samt også at der er nogen der ligefrem ikke har lyst til at tage en smykke på der har været på en fremmed/ikke så nær ven.

Kan godt forstå at du bliver irriterende.

Jeg er selv ikke særlig overtroisk, men folk må da lige spørge først inden de prøver mine ting, om det så er min vielsesring eller tager en af mine kuglepenne. Det er almen pli.

Anmeld

25. april 2012

Røverdatter

Himmelsmil skriver:

Det kan jeg altså godt forstå du blev sur over - det er jo trods alt en forlovelses ring ! Synes faktisk det er temmelig grænseoverskridende det hun gør dér....  Jeg var nok også blevet sur.. Sagde du noget til hende?

Synes faktisk ikke det har så meget med overtro at gøre, men at det netop er en forlovelsesring! Dét synes jeg bare er upassende, at man bare sådan lige uden videre tager den på....

Anmeld

25. april 2012

Muhmi

SjeBets skriver:

ærligt, så ville jeg ikke havde tænkt vidre over det. Men det er jo også hvordan man er som person. Folk må også bladre i min telefon, rode rundt på min computer, og hvis de vil prøve de smykker, eller tøj for den sags skyld. Så er det sq helt fint med mig, MED mindre de strækker tøjet eller udvider det på anden vis. så ville jeg blive lidt irriteret. MEN vi er heldigvis ikke ens, og hvis det irritere dig så må du gøre det forståeligt over for dine kammerater så at de ved det. Hvis man ikke ved det, er det ikke nemt at "overholde" 

Okay... Men du synes alligevel ikke at det bare er en lille smule almindelig pli at man lige spørger først før man prøver andres ting på? Og noget som en forlovelsesring? I det halve sekund at hun havde den på var det jo faktisk HENDE der var forlovet med min kæreste.... Hvis det var mit armbånd eller whatever ville jeg heller ike protestere, men ville du ikke synes det var underligt at der var én der prøvede din forlovelsesring eller vielsesring på? Hvorfor skulle de dog prøve den på?

Anmeld

25. april 2012

FruK

Det kunne jeg også være kommet til - jeg har aldrig hørt, at det betyder uheld. 

Jeg er ikke så overtroisk, men jeg ville ikke skidet min vielsesring ud af den grund (eller nogen anden) - det betyder den for meget for mig til! 

Hvis du har den tro på, at det betyder uheld, kan jeg godt forstå, at ser er irriterende - men du skriver også, at du ikke tror på det...?! 

Anmeld

25. april 2012

SjeBets

Muhmi skriver:

Okay... Men du synes alligevel ikke at det bare er en lille smule almindelig pli at man lige spørger først før man prøver andres ting på? Og noget som en forlovelsesring? I det halve sekund at hun havde den på var det jo faktisk HENDE der var forlovet med min kæreste.... Hvis det var mit armbånd eller whatever ville jeg heller ike protestere, men ville du ikke synes det var underligt at der var én der prøvede din forlovelsesring eller vielsesring på? Hvorfor skulle de dog prøve den på?

Ærligt så nej det ville helt ærligt ikke genere mig. MEN vi er ikke ens, og det genere dig Og det er da helt ok. Jeg har bare ikke sådan et forhold til mine smykker. det generet ikke mig at andre prøvede min forlovelses ring. og lige frem mene at hun er forlovet med din kæreste, det er jo ikke ringen der gør det alene Mange er forlovet uden ring, og endda gift uden en. Det er ikke smykket der giver forbindelsen eller løftet om ægteskab mellem jer.

Jeg siger ikke dine følelser er forkerte, siger  bare hvordan mine er. Og jeg ville melde ud hvordan jeg har omkring det, og så er jeg sikker på dine klassekammerater nok vil tage det til sig. Hvis jeg vidste at en af mine venner havde det sådan ville jeg heller ikke gøre det, men ellers ville jeg ikke skænke det en tanke, jeg har prøvet flere af mine veninders vielsesringe, bare for at prøve størrelsen og så videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.