Hvad spiser jeres til morgenmad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mettemus skriver:

Tak for svar  Ja der er også lidt forskel på morgenmad i hverdagene og weekenderne herhjemme. Jeg tror, vi skal have købt noget a38. Det er da også nemt at finde om morgenen

Thea elskede a38 indtil en da vi havde glemt at købe det og far så gav hende yougurth i stedet for. Slemme, slemme far Det er nemlig dejligt nemt! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

blomst84

Mettemus skriver:

Tak for svar! Måske vi skulle prøve A38 eller ymer en overgang. Evt m både frugt og havregryn?

Ja det kunne du evt prøve jeg smuldre også nogen gange noget rugbrød ud over a38 så Cecilie får lidt "fylde" i maven

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

Havregrød med kanel og evt. banan eller youghurt med havregryn. Det er lidt op og ned i hvor høj grad det er et hit. Jeg laver indimellem smoothie til mig selv om morgenen, og hvis jeg får det, får Johanna også noget. Det elsker hun .

Anmeld

25. april 2012

Janni.

Mettemus skriver:

Øllebrød - det var en god ide! Han elsker det, og får det jævnligt til frokost i dagplejen. Jeg havde bare ikke tænkt på det som morgenmad. Tak for svar!

Han elsker sin øllebrød, vi kan knap få ham til at spise andet om morgenen. 

Havregrød er helt banlyst. 

Anmeld

25. april 2012

piadas

Mettemus skriver:

Mmm jordbærgrød! - Også en god ide. Synes det er så rart med havregrød, men han spiser bare så meget banan, at jeg gerne vil have han får noget andet også - jordbærgrød var en god ide!

Jeps, og jeg er jo doven, så jeg køber bare det færdige jordbærgrød!

Anmeld

25. april 2012

Tvillingemor80

Thilde og Lea råber "KURT" hver morgen - det betyder så yoghurt med musli

Anmeld

25. april 2012

AnneBJ

Felix spiser youghurt af forskellig art med havregryn i. Det har konsistens som tynd havregrød, fordi det er "in" at øve sig i selv at spise...

Han elsker havregrød, men det smadrer vores morgen hvis han skal have det... det tager for lang tid at lave, afkøle osv. - så han får det som regel til middag i weekenden, eller aftensmad i en snæver vending!

Anmeld

25. april 2012

MortilElias2010

Mettemus skriver:

Laurits har indtil nu ædt (!!) havregrød med moset banan i store mængder hver morgen. Nu tyder noget imidlertid på, at det har mistet en del af sin interesseværdi, og moren er gået i tænkeboks efter nye retter at servere for den lille herre. Jeg har forsøgt havregrød med revet æble og kanel - det gad han ikke... jeg synes ellers selv det var en ret god ide.

Så - jeg mangler inspiration - hvad spiser jeres unger til morgenmad?

Elias på 2 år og 3 mrd spiser enten havregrød med sukker og rosiner på toppen eller yoghurt med banan og pære - han er ikke så innovativ i den retning endnu,  vi har lige købt guldkorn idag som han selv valgte og nu må vi se om det er noget han gider og ellers så spiser mor jo gerne pakken 

Anmeld

25. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mettemus skriver:

Laurits har indtil nu ædt (!!) havregrød med moset banan i store mængder hver morgen. Nu tyder noget imidlertid på, at det har mistet en del af sin interesseværdi, og moren er gået i tænkeboks efter nye retter at servere for den lille herre. Jeg har forsøgt havregrød med revet æble og kanel - det gad han ikke... jeg synes ellers selv det var en ret god ide.

Så - jeg mangler inspiration - hvad spiser jeres unger til morgenmad?

haha jeg tænkte revet æble og kanel, men kan se det ikke duer.

hvad med at blande havregryn og hirseflager med jorbær/hindbær

Anmeld

26. april 2012

DitteMarie

Mettemus skriver:

Æblemos var en god ide - jeg kan nemlig godt lide ideen om at han får havregryn i en eller anden form. Det mætter så godt.

Jeg kender slet ikke de grødblandinger - hvad er det fx?

Vi har fx, "krudtuglegrød" fra bageriet "Aurion", den består af ristede flager af spelt, havre og enkorn. Hakkede dadler, hybenpulver  og pulvisere brændenælder, alt er 100 procent øko og som skrevet fra helsekost butikken, der findes forskellige blandinger, tror også de går under navnet den varme grød Et hit hos sønnen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.