"Hvad virker bedst hos jer?"
Dybe indåndinger og gentagelser af mantraet "Det er en fase" 
Spøg til side. Jeg synes ikke rigtig der var noget, der hjalp. Det blev bare værre og værre i takt med at hun kunne nå mere og mere og lærte at stå, gå og klatre op på møblerne. Nu er det dog stort set gået over (nu er hun næsten to).
Hvis jeg skal tro min mor, som har fem børn, er der stor forskel på hvor pilfingrede børn er, så andres råd om bare at lære dem at de ikke må pille ved bestemte ting kan man muligvis godt glemme, hvis man har en ihærdig en af slagsen. Vi har i ca et år levet i et hjem, der var så godt som ribbet for andre ting end legetøj fra gulvet og en meter op. Ikke ligefrem en indretningsarkitekts drøm, og jeg har været vildt træt af ikke at kunne have ting stående i reolerne, og aldrig at kunne have et blad eller en bog liggende fremme, men hellere det end at skulle løbe efter hende hele tiden. Vi har ingenting i vindueskarmene, på sofabordet, på gulvet eller andre steder som hun kan nå, og det er først for nylig at vi har sat bøger i reolerne igen. Køkkenskuffer og skabe, som hun ikke skulle pille i, har været bundet sammen med tørklæder, som var hurtige at få af og på (indrømmet at rigtig børnesikring nok ser fiksere ud, men vi fik det aldrig sat op), og alle farlige ting (rengøringsmidler o.lign.) op på høje hylder.
Jeg håber nummer to bliver sådan en der bare kigger på tingene uden at pille, men ellers må vi jo til det igen. Nu ved vi i hvert fald at det ikke varer evigt.
Anmeld