Når baby piller i alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Sitrani

morethanperfect skriver:

Heheh .. Det stopper ikke lige foreløbig

I hvert fald ikke hvis hun er meget nysgerrig

Oscar er halv andet , og piller stadig i alt .. Men han har en skuffe og et skab han må pille i .. Og så må han selvf. pille ved alt andet som han kan nå .. 
Ledninger osv. skal gemmes væk selvf..
Tror i skal være meget bestemte med fra start af hvad hun må pille ved og ikke må pille ved .. 
Men lidt jord kan da ikke skade En eller andet dag skal hun jo finde ud af det  

Ok.. Når du skriver han har sit eget skab osv. fjerner I ham så fra de andre skabe og skuffer, hvor der ligger ting, han ikke må pille ved.. eller hvordan??

Tror også snart hun bare får lov at gå i planterne.... jeg løber efter hende 48 gange om dagen eller mere for at fjerne hende fra planterne... hahaha... men ved jo ikke om de er giftige, så måske jeg bare sku fjerne dem...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

morethanperfect

STN skriver:

Ok.. Når du skriver han har sit eget skab osv. fjerner I ham så fra de andre skabe og skuffer, hvor der ligger ting, han ikke må pille ved.. eller hvordan??

Tror også snart hun bare får lov at gå i planterne.... jeg løber efter hende 48 gange om dagen eller mere for at fjerne hende fra planterne... hahaha... men ved jo ikke om de er giftige, så måske jeg bare sku fjerne dem...

Ja .. Vi har hele tiden fortalt ham at han kun må gå i den ene skab og han ved præcis hvilke skab det er . Engang i mellem hvis vi alligevel er ude i køkkenet (hvor skabet er) , kan han godt lige finde på og sådan rigtig kigge op på os med drilske øjne og gå hen til den andet skab , bare liiige for at se vores reaktion .. Meen han åbner det ikke ..
Men skal bare blive ved med at fortælle dem det .. De skal nok lære det ..
Ja , vi har ikke planter stående på gulvet , netop af den grund ..  

Anmeld

24. april 2012

meem

Uhh jeg kender det bare SÅ godt!

Min yngste datter er knap 11mdr og hun er også i ALT.. fx sad hun og spiste kattemad igår, fordi mor her ikke lige havde kigget efter i hende i hvad.. 5min!

Sig endelig til hvis du finder en løsning der holder... For her virker ingenting

Anmeld

24. april 2012

Clisolka

Hehe det kender jeg ALT til herhjemme med en pilfinger på 1½ år 

Vi gjorde det, at vi lavede hendes "egne" skuffer i reolsystemet - faderen har lavet en anden løsning med andre skuffer og fryseren, som er i hendes højde = tape! De skuffer og skabe som hun ikke skal ind i, har han tapet fast  Ja, det er hvad der kommer ud af, at komme tilbage fra barsel og faderen er mest hjemme med hende. 

Kattemaden har hun smagt på 1 gang, og har aldrig gjort det siden  Ledninger piller hun ikke med mere....

Jeg syntes ikke hun er så slem til at pille mere, i forhold til hun har været  Faderens computer står også for skud - især hans høretelefoner, for de plejer at sidde og se videoer på youtube engang imellem, og så har hun dem på 

Anmeld

25. april 2012

Jonatansmor

STN skriver:

Okay...

Min datter får også lov at udforske det meste, men synes bare ikke jord er så fedt igen, men måske hun bare skulle ha lov at smage det og sidde med det et stykke tid, så kan det være hun stopper af sig selv.. haha.. puha..... får din dreng lov at gå på opdagelse i potteplanter osv.?

Når du siger at han har nogle skuffer og skabe, har I så børnesikret de andre skuffer og skabe, eller???

Indrømmet, jeg er en meget afslappet mor omkring de der ting. Der skal en hel del i mavesækken før jordbakterier kan gå ind og lave ravage. Og, lad os bare være ærlige, jord smager ikke ret godt..

Så tanken har simpelthen været at afmystificere alt det "farlige og dumme" ved han bare ikke får en reaktion. Så ja, han spiste jord, 1 gang, fandt hurtigt ud af det tørrede munden noget så forfærdeligt og er man sulten er det meget nemmere at få et stykke knækbrød...

Og det er god øvelse til når de begynder at proppe blomster, myrer, kattene, grene og alt muyligt andet i munden

Anmeld

25. april 2012

Jonatansmor

STN skriver:

Glemte lige det med skufferne.

Nej, vi har ingen børnesikringer i hjemmet. Men han har lært at der er forskel på de voksne skuffer og dem han selv har, det fattede han rimeligt hurtigt.

Googl giftige stueplanter og giftige danske planter, det er godt nok at vide det også til når i starter på skovture osv, vi har ikke mange giftige planter i den danske natur, dem vi har kan ikke gør dødelig skade i de mængder de kan nå at få puttet ind, men det er altid rart at være på forkant

Anmeld

25. april 2012

Sitrani

Jonatansmor skriver:

Indrømmet, jeg er en meget afslappet mor omkring de der ting. Der skal en hel del i mavesækken før jordbakterier kan gå ind og lave ravage. Og, lad os bare være ærlige, jord smager ikke ret godt..

Så tanken har simpelthen været at afmystificere alt det "farlige og dumme" ved han bare ikke får en reaktion. Så ja, han spiste jord, 1 gang, fandt hurtigt ud af det tørrede munden noget så forfærdeligt og er man sulten er det meget nemmere at få et stykke knækbrød...

Og det er god øvelse til når de begynder at proppe blomster, myrer, kattene, grene og alt muyligt andet i munden

Ok

Men nu er det sådan, at min pige faktisk ikke rigtig spiser det, hun har prøvet én gang, men siden har hun ikke rigtig puttet det i munden, men hun tager jorden op af potten - og det er en ret stor potte, med en stor plante i, så der er meget jord... Tror bare at hun ville blev blive ved og ved og ved med at tage jord op, og hvis jeg lod hende gøre det, så lå al jorden ude på stuegulvet.. hahaha - Har du ladet din gøre det???

Anmeld

25. april 2012

Jonatansmor

STN skriver:

Ok

Men nu er det sådan, at min pige faktisk ikke rigtig spiser det, hun har prøvet én gang, men siden har hun ikke rigtig puttet det i munden, men hun tager jorden op af potten - og det er en ret stor potte, med en stor plante i, så der er meget jord... Tror bare at hun ville blev blive ved og ved og ved med at tage jord op, og hvis jeg lod hende gøre det, så lå al jorden ude på stuegulvet.. hahaha - Har du ladet din gøre det???

Nej. Så stopper legen godt nok, een ting er nysgerrighed noget ganske andet er ekstra arbejde til mor og far.

Han må heller ikke lege omme bag fars højtalere, ledninger of any kind, kattenes haler. Der er få ting som vi har helt klare grænser omkring og dér tager vi kampen. Det er smukt som de kan prøve dig af og det vil de gøre "Hvis jeg så ikke må sådan, så må jeg jo sådan, hvis ikke det virker - hvad så med sådan"

Du vil blive sindssyg hvis du ikke får gjort op med dig selv, hvor grænsen går. Hun må gerne sidde og kigge på en håndfuld jord, men det der med at grave det op med begge hænder og numsen ned i det bagefter, er måske at gå for vidt?

Her kan vi tydeligt se hvornår han tester grænser (22 mdr) han kigger os lige direkte i øjnene mens han laver et eller andet som han godt ved er på grænsen. Jeg opfatter det som hans måde at få fundet grænsen på, hvor langt kan jeg teste før konsekvensen kommer. Og jeg opfatter det endnu mere som min opgave at lære ham at mor og far har den uendelige tålmodighed - men 3. gang der bliver sagt nej, er det med en spids tone og så findert vi altså på noget nyt.

Afledning, afledning, afledning. Det vil blive dit yndlingsord, distrahér hende når hun ikke vil høre (Neeeeeeeej - prøv at komme og se bussen ude på gaden/bamsen/yndlingslegetøj)

Det blev ret langt... Håber det gav lidt mening?

Anmeld

25. april 2012

LR85

STN skriver:

Ja, min datter er 10 mdr. og er i ALT!!! Især det vi fjerner hende fra selvfølgelig... og sådan er det jo....

Men hvad gør I andre? Og hvornår stoppede jeres med at skulle undersøge alt.. og her snakker vi jord i potteplanter, ledninger osv.

Vi tager hende væk, og siger, at "det må de ikke, men du må lege med det her!" og giver hende et stykke legetøj eller laver noget andet med hende.... Og det har vi så gjort 117 gange!! Haha..

Hvad virker bedst hos jer? Er bare nysgerrig....

Fjern de ting i kan, såsom potteplanter, vaser, pynteting. Læg ledningerne ind i noget så det er børnesikret og lign.

Hun er endnu så lille at hun ikke i den forstand forstår et nej, og man kan ikke forvente det anderledes.

Så i stedet for, fjern konfliknerne så godt i kan, så undgår i unødigt skældud og nej'er.

Anmeld

25. april 2012

Sommersko

Hehe, min datter er 2 år og hun skal stadig pille i alt. Dog forstår hun,d er er noget hun ikke skal pille ved, fx trække fjernsynsstikket ud osv. Men nøj hun er er pilfinger. Min datter på 11 mdr piller også i ALT.
Men her får de lov til at udforske alt (stort set), jo sådan de lære

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.