Når baby piller i alt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.528 visninger
23 svar
0 synes godt om
24. april 2012

Sitrani

Ja, min datter er 10 mdr. og er i ALT!!! Især det vi fjerner hende fra selvfølgelig... og sådan er det jo....

Men hvad gør I andre? Og hvornår stoppede jeres med at skulle undersøge alt.. og her snakker vi jord i potteplanter, ledninger osv.

Vi tager hende væk, og siger, at "det må de ikke, men du må lege med det her!" og giver hende et stykke legetøj eller laver noget andet med hende.... Og det har vi så gjort 117 gange!! Haha..

Hvad virker bedst hos jer? Er bare nysgerrig....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Nattøs

STN skriver:

Ja, min datter er 10 mdr. og er i ALT!!! Især det vi fjerner hende fra selvfølgelig... og sådan er det jo....

Men hvad gør I andre? Og hvornår stoppede jeres med at skulle undersøge alt.. og her snakker vi jord i potteplanter, ledninger osv.

Vi tager hende væk, og siger, at "det må de ikke, men du må lege med det her!" og giver hende et stykke legetøj eller laver noget andet med hende.... Og det har vi så gjort 117 gange!! Haha..

ihh lad dig barnet så længe hun ikke kan komme til skade, så går alt sammen nok... 

Jeg så forleden et program om at børn spiser alt hvad de kan komme i nærheden af lige som små hunde hvalpe. 

Anmeld

24. april 2012

Nolle

Hjemme ved os så alt det vores søn kan pille ved må han pille ved. 

Så hvis du ikke ville lad hende gør det må du jo flytte det.
Eller bare lad hende gør det. De skal jo finde ud hvad ting er alligevel.  

Anmeld

24. april 2012

IT-nørd

STN skriver:

Haha 

Min pige på 10 måneder gør det samme. Hun kravler med raketfart, rejser sig op og har en fantastisk evne til at nå de ting, vi troede var uopnåelige!

Lige nu er hun i gang med hundens legetøj - legen går ud på, at Freya finder en ting i hundens legetøjs kurv, skriger af ren glæde, venter på Olga (hunden) kommer hen til hende og leger trækkeleg. Det er bare det bedste de begge ved! Hun har også prøvesmagt hundemad... Så nu får Olga mad i haven.

Ellers gør vi det samme som du gør... Vi fjerner hende fra feks. CD reolen og giver hende et stykke legetøj i stedet. Hun er i konstant bevægelse og vi er efter hende hele tiden. 

Anmeld

24. april 2012

lycly

Min datter gør det samme! Har bare fjernet ting fra gulvet hun ikke må pille ved, som fx planter, blade osv. Ledningerne har vi sømmet fast til væggen. Det har begrænset vores brug af ordet NEJ en del

Anmeld

24. april 2012

MelikkazMoar

Melikka får også lov at udforske de ting kun kan nå.. pt er det vinduerne og spejle.. (hun er 11 mdr. )  men bliver det 'farligt' kommer mor da til undsætning. ellers er gulvet og det en meter over jorden klar til at blive udforsket

Anmeld

24. april 2012

Jonatansmor

STN skriver:

Hahahahahahahahahahahahahahahahhahaha

Havde selv samtalen med sp da drengen ramte de 8 måneders tid. For helvede han pillede i alt. ALT. Sp's svar var:

"Jae, det der er jo et af de helt store mystier, som jeg heller ikke selv har løst til mine 5(!!!) børn. Så jeg havde det bare sådan noget gange - Ja, så spis da det jord for fanden!"

Så her bliver dyrebart rykket en hylde højere op, alle giftige planter er fjernet og så får han ellers lov til at gå på opdagelse. Han har 2 skuffer, 1 i skrivebordet og 1 i skænken. Han har 1 køkkenskab og 1 køkkenskuffe og så har han skabet i skrivebodet hvor der fast har står alt muligt i.  Så han omrukerer og får lov til at pille i "voksenting" uden de voksne skal få hjertestop af den grund.

Bare følg med, der gik et års tid, så var alt ligesom gennemdiskuteret og så var det ikke så spændende mere 

Anmeld

24. april 2012

Frøken J.

Arrrhhh tak for dette emne! Rose er kun 6,5 måned og gør det samme, så de næste år har laaaange udsigter! Hun har lært sig en kravleteknik, så hun er over ALT! Kan seriøst ikke en gang nå at tisse før hun har sat tænderne i en ledning. For det er tilsyneladende de eneste to ting hun gider lege med: X-boxen og ledningerne. Og vi har gjort det bedste for at skjule/fjerne ledningerne, men nogen kan man altså ikke undgå! Fx ledningen til den bærbare, den kan jeg jo ikke sømme fast, for det er forskelligt hvor jeg sidder med computeren. Bliver seriøst idiot

"Nej, Rose". "Nej, Rose. "NEJ, Rose." "Mor sagde NEJ, Rose"

Anmeld

24. april 2012

Sitrani

Jonatansmor skriver:

Hahahahahahahahahahahahahahahahhahaha

Havde selv samtalen med sp da drengen ramte de 8 måneders tid. For helvede han pillede i alt. ALT. Sp's svar var:

"Jae, det der er jo et af de helt store mystier, som jeg heller ikke selv har løst til mine 5(!!!) børn. Så jeg havde det bare sådan noget gange - Ja, så spis da det jord for fanden!"

Så her bliver dyrebart rykket en hylde højere op, alle giftige planter er fjernet og så får han ellers lov til at gå på opdagelse. Han har 2 skuffer, 1 i skrivebordet og 1 i skænken. Han har 1 køkkenskab og 1 køkkenskuffe og så har han skabet i skrivebodet hvor der fast har står alt muligt i.  Så han omrukerer og får lov til at pille i "voksenting" uden de voksne skal få hjertestop af den grund.

Bare følg med, der gik et års tid, så var alt ligesom gennemdiskuteret og så var det ikke så spændende mere 

Okay...

Min datter får også lov at udforske det meste, men synes bare ikke jord er så fedt igen, men måske hun bare skulle ha lov at smage det og sidde med det et stykke tid, så kan det være hun stopper af sig selv.. haha.. puha..... får din dreng lov at gå på opdagelse i potteplanter osv.?

Når du siger at han har nogle skuffer og skabe, har I så børnesikret de andre skuffer og skabe, eller???

Anmeld

24. april 2012

morethanperfect

Heheh .. Det stopper ikke lige foreløbig

I hvert fald ikke hvis hun er meget nysgerrig

Oscar er halv andet , og piller stadig i alt .. Men han har en skuffe og et skab han må pille i .. Og så må han selvf. pille ved alt andet som han kan nå .. 
Ledninger osv. skal gemmes væk selvf..
Tror i skal være meget bestemte med fra start af hvad hun må pille ved og ikke må pille ved .. 
Men lidt jord kan da ikke skade En eller andet dag skal hun jo finde ud af det  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.