Er så ked af det.........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

dpb

Vinker skriver:

tak fordi du ville fortælle din historie - selvom det ikke var en særlig positiv historie.....

Og ja du har ret, jeg kan nemt ende i samme situation som dig desværre...... Om det er graviditetes relateret eller ej så er der ihvertfald et eller andet galt hos mig.

Føler bare jeg er magtesløs hvis ikke lægen vil hjælpe mig for har snakket så mange gange med fagforeningen og de kan bare ikke gøre ret meget  Åååh jeg håber og ber til at min læge tar mig seriøs på torsdag. godt min kæreste skal med!

Uanset om man er gravid eller ej, er stress altså desværre en dum tilstand der tærer på kroppen... og der er mange der bliver sygemeldt af den årsag uden at være gravide... 

Kan sagtens følge dig i den med at føle sig magtesløs, når lægen ikke vil samarbejde... sådan en læge havde jeg nemlig da jeg blev gravid med nr.3, og nøj, hvor skulle jeg kæmpe for at blive sygemeldt... jeg havde på det tidspunkt en temmelig god fornemmelse af min krop, det havde jeg jo lært under min anden graviditet... Men min nye læge nægtede at lytte men blev dog sygemeldt til sidst...men først efter et mindre biluheld (solo)... Men jeg holdte også fast i at det var det der skulle til...

Men bortset fra mine fysiske skavanker og sådan har mine tre graviditeter været "lette" og mundet ud med sunde vidunderlige børn... 

Håber også at din læge tager dig seriøst på torsdag, og godt du har din kæreste til bakke dig op

Qnuz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Karo

Vinker skriver:

Er bare så ked af det, trist og opgivende............

Jeg har længe ikke været glad. Største delen skyldes uden tvivl den måde jeg har det på på mit arbejde. Vi bliver ikke særlig pænt behandlet. Jeg arbejder i en tøjbutik hvor både manden og konen er der til daglig. Tonen er hård, negativ og til tider nedladende. Og nu synes jeg bare det er blevet for meget......

Jeg er gravid og har bare haft det skidt siden jeg var 6 uger henne. Er idag halvvejs og synes tiden snegler sig afsted...... Jeg har mistet mit overskud, mit mod, min energi, mit humør og ikke mindst lysten til at tage på arbejde.

Jeg er rigtig ked af det. I trist humør og har ikke ret meget lyst til at være social. Græder meget og problemerne på arbejdet fylder stort set alt......

Jeg har flere gange snakket med hk og jeg har endda for en uge siden sendt dem 3 sider med punkter mm. om de problemer der er i butikken. De kan desværre ikke rigtig hjælpe mig. Jo de kan tage ned i butikken og tage en snak med indehaverne, men jeg véd at det kun hjælper meget kort sigtet og så er det nok ikke så rart efterfølgende fordi man har snakket med fagforeningen.

Jeg har snakket med lægen flere gange og var sidst i februar sygemeldt 1½ uge pga. jeg havde det så dårligt med opkast og kvalme 24 timer i døgnet. Jeg fortalte også lægen at jeg havde det skidt på arbejdet. Han mente det var en sag for fagforeningen.

Fagforeningen mener at lægen bør sygemelde mig resten af graviditeten da det miljø ikke er godt for mig under graviditeten og lægen mener det er fagforeningen der skal hjælpe mig væk fra butikken. Føler bare jeg er kastebold mellem læge og hk.

Dog er jeg i øjeblikket sygemeldt fordi jeg gik til en anden læge (i samme lægehus) og fortalte hvor dårligt jeg har det. At jeg slet ikke er mig selv, at jeg er ked af det. Har ikke overskud til min søn og kæreste. At folk der kender mig siger jeg slet ikke er mig selv. At jeg græder meget. At jeg ikke har ret meget lyst til at være social. At jeg bare slet ikke kan overskue noget. Igen fik jeg at vide at graviditet ikke er en sygdom.......... Føler bare ikke direkte at mine gener har noget med graviditeten at gøre.......... Men han sygemeldte mig 2 uger og de er så snart ved at være gået og jeg skal op og have en ny samtale hos lægen på torsdag....

Nu frygter jeg bare så meget at han ikke vil hjælpe mig yderligere. At jeg skal tilbage i butikken......... Jeg kan bare slet ikke magte det og synes der er en evighed til jeg skal på barsel i august

UNDSKYLD dette tudeoplæg og måske mange bare vil mene jeg bør tage mig sammen, men det er sgu lettere sagt end gjort!

Sikke noget møg søde

Kan du ikke skifte læge til den der sygemeldte dig denne gang ?

For selvfølgelig skal du ikke tilbage sådan som du har det. Du skal passe på dig selv og mini vinker. Der er en eller anden der må tage en beslutning her og om det så er lægen eller hk er ligegyldigt, sålænge de får dog sygemeldt. 

Stortkramme herfra 

Anmeld

24. april 2012

Vinker

Karo skriver:

Sikke noget møg søde

Kan du ikke skifte læge til den der sygemeldte dig denne gang ?

For selvfølgelig skal du ikke tilbage sådan som du har det. Du skal passe på dig selv og mini vinker. Der er en eller anden der må tage en beslutning her og om det så er lægen eller hk er ligegyldigt, sålænge de får dog sygemeldt. 

Stortkramme herfra 

Ja det er noget møj og synes bare det har stået på længe nu  

Det er også ham lægen der har sygemeldt mig nu som jeg skal op til på torsdag, men da han er i samme lægehus som ham den anden (ham der ved hvem M og J er) så er jeg bange for at han har samme holdning.

Åååh jeg håber så meget for jeg er godt nok ved at være opslidt, suk

Tak for din støtte søde

Anmeld

24. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil
Vinker skriver:

Skal i jdm-gruppe idag så må se om jeg kan få en snak der. Er bare så dårlig til at snakke om mine problemer og det der gør mig ked af det. Dog ringede jeg også til jdm inden jeg blev sygemeldt og sagde at jeg havde slemme plukveer når jeg var på arbejde. At de gjorde ondt og kom regelmæssigt (ja jeg smurte tykt på) hun mente jeg skulle sygemeldes, men det er jo op til lægen.......

Æv, dårligt arbejdsmiljø er noget af det værste? Vil ikke blande mig i hvad der er rigtigt og forkert, men bare sige at du måse skal passe på med hvad du skriver i et offentligt forum.

Anmeld

24. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Vinker skriver:

Er bare så ked af det, trist og opgivende............

Jeg har længe ikke været glad. Største delen skyldes uden tvivl den måde jeg har det på på mit arbejde. Vi bliver ikke særlig pænt behandlet. Jeg arbejder i en tøjbutik hvor både manden og konen er der til daglig. Tonen er hård, negativ og til tider nedladende. Og nu synes jeg bare det er blevet for meget......

Jeg er gravid og har bare haft det skidt siden jeg var 6 uger henne. Er idag halvvejs og synes tiden snegler sig afsted...... Jeg har mistet mit overskud, mit mod, min energi, mit humør og ikke mindst lysten til at tage på arbejde.

Jeg er rigtig ked af det. I trist humør og har ikke ret meget lyst til at være social. Græder meget og problemerne på arbejdet fylder stort set alt......

Jeg har flere gange snakket med hk og jeg har endda for en uge siden sendt dem 3 sider med punkter mm. om de problemer der er i butikken. De kan desværre ikke rigtig hjælpe mig. Jo de kan tage ned i butikken og tage en snak med indehaverne, men jeg véd at det kun hjælper meget kort sigtet og så er det nok ikke så rart efterfølgende fordi man har snakket med fagforeningen.

Jeg har snakket med lægen flere gange og var sidst i februar sygemeldt 1½ uge pga. jeg havde det så dårligt med opkast og kvalme 24 timer i døgnet. Jeg fortalte også lægen at jeg havde det skidt på arbejdet. Han mente det var en sag for fagforeningen.

Fagforeningen mener at lægen bør sygemelde mig resten af graviditeten da det miljø ikke er godt for mig under graviditeten og lægen mener det er fagforeningen der skal hjælpe mig væk fra butikken. Føler bare jeg er kastebold mellem læge og hk.

Dog er jeg i øjeblikket sygemeldt fordi jeg gik til en anden læge (i samme lægehus) og fortalte hvor dårligt jeg har det. At jeg slet ikke er mig selv, at jeg er ked af det. Har ikke overskud til min søn og kæreste. At folk der kender mig siger jeg slet ikke er mig selv. At jeg græder meget. At jeg ikke har ret meget lyst til at være social. At jeg bare slet ikke kan overskue noget. Igen fik jeg at vide at graviditet ikke er en sygdom.......... Føler bare ikke direkte at mine gener har noget med graviditeten at gøre.......... Men han sygemeldte mig 2 uger og de er så snart ved at være gået og jeg skal op og have en ny samtale hos lægen på torsdag....

Nu frygter jeg bare så meget at han ikke vil hjælpe mig yderligere. At jeg skal tilbage i butikken......... Jeg kan bare slet ikke magte det og synes der er en evighed til jeg skal på barsel i august

UNDSKYLD dette tudeoplæg og måske mange bare vil mene jeg bør tage mig sammen, men det er sgu lettere sagt end gjort!

Prøv at sige at du  har fået stress grundet det dårlige arbejdsmiljø. (Når man ikke kan ligge arbejde fra sig derhjemme, så er man for det meste stresse)

Sig til din læge at du vil have lavet en mulighedserklæring, da du nu er gået ned med stress og så SKAL i udarbejde sådan en. (Der findes ikke sygemeldinger længere, idag laver man en mulighedserklæring.)

Held og lykke

Anmeld

24. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ellers prøv at skrive til patientklagenævnet. Hvis din læge ikke vil høre på dine symptomer.

Anmeld

24. april 2012

Baby2010/2013

Øv hvor jeg syntes det er rigtig træls for dig! Jeg vil ikke smutte uden at give dig et kæmpe  og husk nu at sætte dig selv i 1. række og pas på dig selv!

Anmeld

24. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Vinker skriver:

har bare allerede snakket med 2 forskellige læger..... men de er i samme lægehus så måske de bare har den holdning der......

De har formentlig den holdning, at reglerne skal følges, så du ikke kan få en sygemelding pga. graviditetsgener, som de ikke opfatter som alvorlige nok. Derimod ville det nok være en anden sag, hvis du udelukkende tog fat i de symptomer, der for miglyder som stress eller andre psykiske reaktioner pga. et usselt arbejdsmiljø. 

Af hensyn til både dig selv og dine kolleger, så synes jeg, det er arbejdsmiljøet, du skal fokusere på og ikke graviditeten, når du taler med lægen. Problemerne bliver jo ikke løst af, at den gravide medarbejder for en tid bliver meldt syg. 

Anmeld

25. april 2012

Vinker

Æv, dårligt arbejdsmiljø er noget af det værste? Vil ikke blande mig i hvad der er rigtigt og forkert, men bare sige at du måse skal passe på med hvad du skriver i et offentligt forum.

Ja, men føler nu ikke jeg har skrevet noget jeg ikke kan stå indenfor. Jo jeg smurte tykt på mht plukveer, men ellers har jeg allerede oplyst alt andet til fagforeningen.

Anmeld

30. april 2012

Tophat

Kære søde du. Først: sikke en lortesituation og dernæst: hold kæft hvor jeg kæmper med noget identisk. Føler mig også som kastebold mellem læge og fagforening. Forstår egentlig godt argumentationen bag lægens beslutning men jeg kan simpelthen ik forstå at han vil bøje reglerne så lidt at han hellere sender mig retur i "tigerburet" med plukkeveer af frygt for at have misbrugt sin magt. Der skal åbenbart være konsekvenser før de gir sig. Du er meget velkommen til at skrive en personlig besked til mig (vil helst ik ha min historie ud uber alles)...Kh Tophat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.