Er så ked af det.........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Mor1012

Vinker skriver:

Prøvede også at lyve lidt sidst...... Sagde jeg havde sindsygt mange plukveer når jeg var på arbejde. At de gjorde ondt og kunne finde på at komme ret regelmæssigt. Han sagde bare at det var meget normalt når man var fleregangs gravid. Han undersøgte mig og sagde at alt var som det skulle være.....

Vi er 3 piger der arbejder i butikken og vi ønsker alle at komme væk. Det er bare ikke så nemt...... vores elev er bundet af kontrakten, men hk har sagt at de gerne vil rykke hendes uddannelse til en anden butik så måske det blir en realitet!

Frygter bare at ende i en eller anden klemme hvis siger på arb at jeg er sygemeldt uden lægens godkendelse......... jeg føler lægen har magten over mig og det er vel forkert??

Jeg skal IKKE tilbage efter barsel - det er helt sikkert!

nej satme nej skal du ikke tilbage !!!!

du er nød til at komme ind til anden læge !!! hjælper det ikke, så skifter du læge....  det kan ikke være rigtigt... jeg har aldrig haft problemer med lægen og sygemelding. hverken første graviditet eller anden.

1000 kryser fingre for dig.. nyd din graviditet og håb på fuldtidssygemelding fra lægen!!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

L&V

Vinker skriver:

Skal i jdm-gruppe idag så må se om jeg kan få en snak der. Er bare så dårlig til at snakke om mine problemer og det der gør mig ked af det. Dog ringede jeg også til jdm inden jeg blev sygemeldt og sagde at jeg havde slemme plukveer når jeg var på arbejde. At de gjorde ondt og kom regelmæssigt (ja jeg smurte tykt på) hun mente jeg skulle sygemeldes, men det er jo op til lægen.......

Det er heller ikke nemt at sætte ord på altid men det dur jo bare ik du er så ked af det Tja lægen har da lidt at sige men i sidste ende skal han jo hjælpe dig med en sygemelding ellers må du ha fået en forfærtelig kvalme, ondt i bækkenet eller andet.. Tror nu os din jm ville være villig til at snakke med din læge hvis det er

Anmeld

24. april 2012

Vinker

Månsson skriver:

Det er heller ikke nemt at sætte ord på altid men det dur jo bare ik du er så ked af det Tja lægen har da lidt at sige men i sidste ende skal han jo hjælpe dig med en sygemelding ellers må du ha fået en forfærtelig kvalme, ondt i bækkenet eller andet.. Tror nu os din jm ville være villig til at snakke med din læge hvis det er

Har kvalme dagligt og kaster op de flere morgener. Sådan har det været i 14 uger. Og det er så hårdt at gå med kvalme det meste af tiden. Jeg er også mega træt og bøvler med iskiasnerven og så det psykiske oveni. Jeg forstår heller ikke hvis jeg ikke kan blive sygemeldt tiden ud.........

Anmeld

24. april 2012

Pikku Myy

Hvad ville du have gjort hvis du ikke havde været gravid?

Anmeld

24. april 2012

L&V

Vinker skriver:

Har kvalme dagligt og kaster op de flere morgener. Sådan har det været i 14 uger. Og det er så hårdt at gå med kvalme det meste af tiden. Jeg er også mega træt og bøvler med iskiasnerven og så det psykiske oveni. Jeg forstår heller ikke hvis jeg ikke kan blive sygemeldt tiden ud.........

Nej det forstår jeg godt nok heller ik, sikke en råden læge altså.. Skift for hulan

Anmeld

24. april 2012

Vinker

Emilie2010 skriver:

nej satme nej skal du ikke tilbage !!!!

du er nød til at komme ind til anden læge !!! hjælper det ikke, så skifter du læge....  det kan ikke være rigtigt... jeg har aldrig haft problemer med lægen og sygemelding. hverken første graviditet eller anden.

1000 kryser fingre for dig.. nyd din graviditet og håb på fuldtidssygemelding fra lægen!!!!

tak fordi du krydser fingre. Jeg har ikke nydt spor af denne graviditet pga meget kvalme de sidste 14 uger. er træt og bøvler med iskiasnerven og så det psykiske oveni, suk

og jeg føler bare selv jeg er pyldret - er nok bare ved at op. synes virkelig jeg har kæmpet!

Anmeld

24. april 2012

Vinker

Hvad ville du have gjort hvis du ikke havde været gravid?

først og fremmest søge andet job og muligvis sige op........ men hvis ikke jeg var gravid kunne jeg også holde til mere i og med jeg ikke ville have kvalme, ondt i iskiasnerven og være træt.....

Anmeld

24. april 2012

Vinker

Månsson skriver:

Nej det forstår jeg godt nok heller ik, sikke en råden læge altså.. Skift for hulan

har bare allerede snakket med 2 forskellige læger..... men de er i samme lægehus så måske de bare har den holdning der......

Anmeld

24. april 2012

Dreamer1987

Vinker skriver:

Er bare så ked af det, trist og opgivende............

Jeg har længe ikke været glad. Største delen skyldes uden tvivl den måde jeg har det på på mit arbejde. Vi bliver ikke særlig pænt behandlet. Jeg arbejder i en tøjbutik hvor både manden og konen er der til daglig. Tonen er hård, negativ og til tider nedladende. Og nu synes jeg bare det er blevet for meget......

Jeg er gravid og har bare haft det skidt siden jeg var 6 uger henne. Er idag halvvejs og synes tiden snegler sig afsted...... Jeg har mistet mit overskud, mit mod, min energi, mit humør og ikke mindst lysten til at tage på arbejde.

Jeg er rigtig ked af det. I trist humør og har ikke ret meget lyst til at være social. Græder meget og problemerne på arbejdet fylder stort set alt......

Jeg har flere gange snakket med hk og jeg har endda for en uge siden sendt dem 3 sider med punkter mm. om de problemer der er i butikken. De kan desværre ikke rigtig hjælpe mig. Jo de kan tage ned i butikken og tage en snak med indehaverne, men jeg véd at det kun hjælper meget kort sigtet og så er det nok ikke så rart efterfølgende fordi man har snakket med fagforeningen.

Jeg har snakket med lægen flere gange og var sidst i februar sygemeldt 1½ uge pga. jeg havde det så dårligt med opkast og kvalme 24 timer i døgnet. Jeg fortalte også lægen at jeg havde det skidt på arbejdet. Han mente det var en sag for fagforeningen.

Fagforeningen mener at lægen bør sygemelde mig resten af graviditeten da det miljø ikke er godt for mig under graviditeten og lægen mener det er fagforeningen der skal hjælpe mig væk fra butikken. Føler bare jeg er kastebold mellem læge og hk.

Dog er jeg i øjeblikket sygemeldt fordi jeg gik til en anden læge (i samme lægehus) og fortalte hvor dårligt jeg har det. At jeg slet ikke er mig selv, at jeg er ked af det. Har ikke overskud til min søn og kæreste. At folk der kender mig siger jeg slet ikke er mig selv. At jeg græder meget. At jeg ikke har ret meget lyst til at være social. At jeg bare slet ikke kan overskue noget. Igen fik jeg at vide at graviditet ikke er en sygdom.......... Føler bare ikke direkte at mine gener har noget med graviditeten at gøre.......... Men han sygemeldte mig 2 uger og de er så snart ved at være gået og jeg skal op og have en ny samtale hos lægen på torsdag....

Nu frygter jeg bare så meget at han ikke vil hjælpe mig yderligere. At jeg skal tilbage i butikken......... Jeg kan bare slet ikke magte det og synes der er en evighed til jeg skal på barsel i august

UNDSKYLD dette tudeoplæg og måske mange bare vil mene jeg bør tage mig sammen, men det er sgu lettere sagt end gjort!

Du skal slet ikke sige undskyld for dit debatindlæg. Sådan som det lyder, har du det rigtig svært og din arbejdssituation gør det ikke meget bedre.

Og som jeg hører de andre sige så er din graviditet en tid du skal nyde og ikke gå og være trist og ked af det. Jeg ville få en ekstra god snak med din læge på torsdag og få ham til at sygemelde dig resten af din graviditet indtil du skal på barsel.

Det kunne også være at det at hk kunne komme ud på din arbejdsplads ville få ejerne til at få øjnene op hvis de fremlægger din situation og hvor ked af du egentlig er for at være der.

Håber du snart får det bedre og tingene kommer i orden.

Anmeld

24. april 2012

E.T

Jeg føler virkelig med dig!! Jeg er selv endelig blevet sygemeldt resten af min graviditet, efter at havde været sygemeldt on and off siden slut feb. Jeg har smerter i bæknet der kommer og går + at de elever jeg arbejder med er meget agressive og udadreagerende og virker truende på mig. Så jeg kender alt for godt det med at være trist og ked af det. 

Jeg har snakket med min jordmoder og læge og de har været meget støttende og sagt at man skal have det godt i sin graviditet! 

Så tror du skal finde en læge der har forståelse for dine problemer. Jeg kan i hvert fald godt forstå dig!! 

Kram herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.