Vinker skriver:
Er bare så ked af det, trist og opgivende............
Jeg har længe ikke været glad. Største delen skyldes uden tvivl den måde jeg har det på på mit arbejde. Vi bliver ikke særlig pænt behandlet. Jeg arbejder i en tøjbutik hvor både manden og konen er der til daglig. Tonen er hård, negativ og til tider nedladende. Og nu synes jeg bare det er blevet for meget......
Jeg er gravid og har bare haft det skidt siden jeg var 6 uger henne. Er idag halvvejs og synes tiden snegler sig afsted...... Jeg har mistet mit overskud, mit mod, min energi, mit humør og ikke mindst lysten til at tage på arbejde.
Jeg er rigtig ked af det. I trist humør og har ikke ret meget lyst til at være social. Græder meget og problemerne på arbejdet fylder stort set alt......
Jeg har flere gange snakket med hk og jeg har endda for en uge siden sendt dem 3 sider med punkter mm. om de problemer der er i butikken. De kan desværre ikke rigtig hjælpe mig. Jo de kan tage ned i butikken og tage en snak med indehaverne, men jeg véd at det kun hjælper meget kort sigtet og så er det nok ikke så rart efterfølgende fordi man har snakket med fagforeningen.
Jeg har snakket med lægen flere gange og var sidst i februar sygemeldt 1½ uge pga. jeg havde det så dårligt med opkast og kvalme 24 timer i døgnet. Jeg fortalte også lægen at jeg havde det skidt på arbejdet. Han mente det var en sag for fagforeningen.
Fagforeningen mener at lægen bør sygemelde mig resten af graviditeten da det miljø ikke er godt for mig under graviditeten og lægen mener det er fagforeningen der skal hjælpe mig væk fra butikken. Føler bare jeg er kastebold mellem læge og hk.
Dog er jeg i øjeblikket sygemeldt fordi jeg gik til en anden læge (i samme lægehus) og fortalte hvor dårligt jeg har det. At jeg slet ikke er mig selv, at jeg er ked af det. Har ikke overskud til min søn og kæreste. At folk der kender mig siger jeg slet ikke er mig selv. At jeg græder meget. At jeg ikke har ret meget lyst til at være social. At jeg bare slet ikke kan overskue noget. Igen fik jeg at vide at graviditet ikke er en sygdom.......... Føler bare ikke direkte at mine gener har noget med graviditeten at gøre.......... Men han sygemeldte mig 2 uger og de er så snart ved at være gået og jeg skal op og have en ny samtale hos lægen på torsdag....
Nu frygter jeg bare så meget at han ikke vil hjælpe mig yderligere. At jeg skal tilbage i butikken......... Jeg kan bare slet ikke magte det og synes der er en evighed til jeg skal på barsel i august 
UNDSKYLD dette tudeoplæg og måske mange bare vil mene jeg bør tage mig sammen, men det er sgu lettere sagt end gjort!
Jeg har gået sygemeldt med stress siden jeg var 10 uger henne..
Pas på dig selv, for det du beskriver er klassiske stress-symptomer og det er IKKE godt for baby!