Sig mig, Tager kørelærer penge for at man selv køre hjem....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

Mira0911

raca skriver:

en i min omgangkreds er kørelære og siger det simpelt hen bliver for dyrt at køre eleverne hjem,

det er som oftes i den samme store by de forsøger at køre med alle eleverne. ved skoler kan de oftes blive kørt til og fra da der oftes er der den nye elev er,

men hvis de skal køre nogle hjem der bare bord 20 min uden for byen midster de næsten en muglig halv køre time med en anden elev på tilbage transprorten.+ benzinen jo også koster

men i særlige tilfælde kan eleven være heldig...og få et lift hjem el.

Så forstår jeg bedre!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Livsmor

Hos min kørelære(Aarhus), var der et fast mødested, dette var gældende for alle elever. Skulle hun hente og bringe elever forskellige steder, ville der enten blive en del spil tid, eller dyrere timer......

Anmeld

24. april 2012

mariamiss6

Hos min kørelærer der var turen fra mit hjem, ud, til mit hjem... Altså at køreturen hjem var en del af min køretime... 

Det ser jeg da ikke koster kørelæreren noget? Man kan vel lære lige så meget på sin egen vej, som man kan på en andens vej???

Anmeld

24. april 2012

M (:

Da jeg tog kørekort blev jeg som regel hentet på skolen eller derhjemme, og kørte efterfølgende mig selv hjem uden at betale ekstra.

Hvis min kørelærer skulle have andre elever umiddelbart efter mig, skulle jeg nogengange køre over og hente dem derhjemme/på skolen, og så ville de efterfølgende køre mig hjem (= ingen spildtid)..

Man kører jo på vejen uanset, og så er det vel ligegyldigt, om man kører "for sjov" eller om man kører sig selv/en anden hjem?

Anmeld

24. april 2012

Mira0911

mariamiss6 skriver:

Hos min kørelærer der var turen fra mit hjem, ud, til mit hjem... Altså at køreturen hjem var en del af min køretime... 

Det ser jeg da ikke koster kørelæreren noget? Man kan vel lære lige så meget på sin egen vej, som man kan på en andens vej???

Nej det vil koste mig at ligge og køre fra den by vi skal køre i og hjem til mig... Det tager de betaling for... 

Jeg bor 9 km fra byen af hvor jeg tager kørekort... Så når jeg skal have køretime skal jeg faktisk selv finde ud af komme frem og tilbage, da jeg ikke bor i selve byen.... 

Så det er nok sådan det hænger sammen.... Hvis jeg skal køre uden for en køretime og det er hjem til mig, så skal jeg selv betale for det.. Kørelæren sagde at det vil blive alt for dyrt for mig at køre hjem til mig selv hver gang efter køretimer... 

Anmeld

24. april 2012

Mira0911

M (: skriver:

Da jeg tog kørekort blev jeg som regel hentet på skolen eller derhjemme, og kørte efterfølgende mig selv hjem uden at betale ekstra.

Hvis min kørelærer skulle have andre elever umiddelbart efter mig, skulle jeg nogengange køre over og hente dem derhjemme/på skolen, og så ville de efterfølgende køre mig hjem (= ingen spildtid)..

Man kører jo på vejen uanset, og så er det vel ligegyldigt, om man kører "for sjov" eller om man kører sig selv/en anden hjem?

Jeg tror helt bestemt det bunder i at jeg slet ikke bor i selve byen som de andre på holdet gør... Så er det at det kommer til at koste for mig... 

Anmeld

24. april 2012

JH12

Jeg kunne forestille mig det kommer an på hvor mange km det drejer sig om..
For hvis det er by kørsel, og du bor ude på landet, så koster det jo nogle penge og tid for kørerlæreren at kører dig frem og tilbage.. det er noget andet hvis det er på vejen..

Anmeld

24. april 2012

2babygirls

Mira0911 skriver:

Ja jeg undre mig godt nok.... 

Jeg bor jo uden for en lidt stor by, så jeg skal selv komme frem til start af køretime og selv finde ud af at komme hjem.... Men jeg kunne sagtens få lov til at køre hjem til min bopæl, hvor kørelæren siger at det vil blive for dyrt for MIG at gøre det.... 

Så tænker jeg, ligger de så en pris oveni det beløb jeg skal betale for kortet, fordi jeg køre i skolevognen hjem til mig selv som er en del af undervisningen??? 

Jeg aftalte hurtigt med en bekendt at jeg blev læsset af hos ham i stedet for... 

Nogle der kender til dette? 

Kan han ikke bare tilrettelægge tiden så du når hjem uden at I overskrider tiden ???

Anmeld

24. april 2012

Mira0911

Joyce1986 skriver:

Jeg kunne forestille mig det kommer an på hvor mange km det drejer sig om..
For hvis det er by kørsel, og du bor ude på landet, så koster det jo nogle penge og tid for kørerlæreren at kører dig frem og tilbage.. det er noget andet hvis det er på vejen..

Ja, jeg bor 9 km fra byen af vi skal køre i... 

Anmeld

24. april 2012

Mira0911

Tina&Martin skriver:

Kan han ikke bare tilrettelægge tiden så du når hjem uden at I overskrider tiden ???

Nej det tror jeg ikke når jeg bor så langt fra byen af... Hun sagde til mig igår at når jeg køre hjem til mig selv, skal jeg selv betale det... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.