Boligsikring/støtte

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. april 2012

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Jep vi får tilbage fra marts og april: 3600 kroner

Så i har fået svar nu? Men det er da nogle dejlige penge så.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. april 2012

Frøken J.

Kofoed. skriver:

Så i har fået svar nu? Men det er da nogle dejlige penge så.

Ja, der var et brev i postkassen her i eftermiddag. Bedste nyhed ever

Anmeld

26. april 2012

bobbles

Frøken J. skriver:

Uh, det er fedt! det er lige 2400 pr mand.. De skal på opsparing, så når jeg da at spare op til studiebøger

mej jeg ved nu ikke om man får de penge i hånden, det gjorde jeg aldrig, jeg fik også med tilbage virkende kraft( da jeg boede alene med min datter) men de trækker det vist bare fra huslejen så den bliver mindre, men der kan jo selvfølgelig være andre regler fra kommune til kommune

Anmeld

26. april 2012

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

mej jeg ved nu ikke om man får de penge i hånden, det gjorde jeg aldrig, jeg fik også med tilbage virkende kraft( da jeg boede alene med min datter) men de trækker det vist bare fra huslejen så den bliver mindre, men der kan jo selvfølgelig være andre regler fra kommune til kommune

Vi får dem sat ind på kontoen Har fået brev i dag, får 3600 sat ind på kærestens konto 1. maj! Fedt

Anmeld

26. april 2012

Tro på dig selv.

Det er ikke normalt, at der skal være så langt tidsbehandlig på at søge boligiskring. Jeg ville lige tjekke op inden på kommunens hjemmesiden, hvor i de oplyser, de forskellige tidsbehandlingsfrtister, og for boligsikring er det ofte 10 dage, fra du har søgt, til en godkendelse og så boligsikring den efter følgende måned.

Hilsen

Socialrådgiver studernede.

Anmeld

26. april 2012

bobbles

Frøken J. skriver:

Vi får dem sat ind på kontoen Har fået brev i dag, får 3600 sat ind på kærestens konto 1. maj! Fedt

hehe jamen det er sku fedt! det luner altid med ekstra penge  

Anmeld

26. april 2012

Frøken J.

Frøken Christiansen skriver:

hehe jamen det er sku fedt! det luner altid med ekstra penge  

VIRKELIG! Min personlige økonomi har virkelig skrabet bundet på det seneste, så det betyder så meget!

Anmeld

26. april 2012

Frøken J.

Susanne27 skriver:

Det er ikke normalt, at der skal være så langt tidsbehandlig på at søge boligiskring. Jeg ville lige tjekke op inden på kommunens hjemmesiden, hvor i de oplyser, de forskellige tidsbehandlingsfrtister, og for boligsikring er det ofte 10 dage, fra du har søgt, til en godkendelse og så boligsikring den efter følgende måned.

Hilsen

Jamen vi fik bare brev fra kommunen hvor de skrev, at der pt. var en forlænget behandlingstid på 2-3 måneder... 

Anmeld

26. april 2012

Frøken J.

Susanne27 skriver:

Hilsen

Sagsbehandlingstiden for boligstøtte.

Aarhus Kommunes byråd har vedtaget, at der ved alle henvendelser fra borgere, som medfører efterfølgende sagsbehandling, skal foreligge et svar eller en afgørelse inden for 14 dage.

I de tilfælde hvor dette ikke er muligt, skal borgeren, inden 14 dage, skriftligt have besked om, hvornår de kan forvente en afgørelse.

På grund af sæsonudsving i hvor mange ansøgninger Boligstøttekontoret modtager hver måned, varierer sagsbehandlingstiden hen over året.

Der er i øjeblikket en sagsbehandlingstid på nye ansøgninger på ca. 2-3 måneder.

Du vil inden for en uge modtage et kvitteringsbrev på din ansøgning med besked om, hvornår du kan forvente en afgørelse. 

For at din sag kan blive behandlet så hurtigt som muligt, er det vigtigt, at du indsender alt hvad vi har bedt dig om. Vi kan ikke behandle din ansøgning, hvis der mangler bilag, derfor vil sagsbehandlingstiden blive forlænget.

Når vi har færdigbehandlet din sag, beregner vi boligstøtten med tilbagevirkende kraft i forhold til det tidspunkt, hvor vi har modtaget din ansøgning.

Du kan få boligstøtte fra den første i måneden efter, at vi har modtaget din ansøgning. Hvis du søger boligstøtte i forbindelse med, at du flytter til en ny lejlighed, kan du få boligstøtte fra den dag du flytter ind, hvis vi har modtaget din ansøgning senest én måned efter indflytningen.  

Sagsbehandlingstid på boligindskudslån: 1-2 uger.

Henvendelser vedrørende ændrede husstandssammensætning, husleje eller indkomst behandles inden for 1-3 måneder.

Anmeld

26. april 2012

bobbles

Frøken J. skriver:

VIRKELIG! Min personlige økonomi har virkelig skrabet bundet på det seneste, så det betyder så meget!

jeg ved hvordan du har det! jeg er også ved at være pænt træt af at være på kontant hjælp! det er ikke ligefrem en formue. men ser frem til uddannelses start med voksen løn, det er noget mere en kontant hjælp, uhh hvor er jeg træt af at være fattig!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.