løfte hovedet, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

rogerrasch

MissTas skriver:

okay.. min er snart 9 uger og synes ikke hun er vildt god til det .. altså hun kan løfte det, men ikke længere tid af gangen og ikke så hun bare ligger og kigger frem.. hun er mere interesseret i at sutte på hendes hænder når hun ligger på maven :/

ja okay, men det er meget forskelligt fra barn til barn men har også fået at vide af sundhedsplejersken at min søn er meget fremme i skoene af en dreng i hans alder

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

TrineMine86

MissTas skriver:

Hej piger..

vil bare lige hører hvornår baby skal kunne ligge på maven og løfte hovedet så det kigger ligefrem eller sådan lidt rundt?

hvornår kunne jeres baby det?

magnus var under 1 måned da han løftede hovedet et godt stykke op fra gulvet når han lå på maven..

Anmeld

23. april 2012

Gry91

tror ikke du skal være bekymret endnu børn er jo så vidt forskellige!

Oliver kunne omkring 3-4 uger, men han har også lige fra start af været rigtig god til det med at holde hoved!  

For det meste når jeg lægger ham på min bryst for at putte lidt, så løfter han hovedet op for at kigge rundt eller op på mig så hyggeligt.

Men hun skal nok komme efter det! bare øv med hende hver dag

Anmeld

24. april 2012

Eliza

Malthe er et mærkeligt barn.. 

Det var det første han gjorde da han blev lagt på min mave da han kom ud.. løftede lige hovedt og kiggede rundt i rummet..  og jahh han har gjort det lige siden..

Anmeld

24. april 2012

Mor til Ella

MissTas skriver:

Hej piger..

vil bare lige hører hvornår baby skal kunne ligge på maven og løfte hovedet så det kigger ligefrem eller sådan lidt rundt?

hvornår kunne jeres baby det?

Min var 4 uger, synes hun er god til det

MEN hun er ikke GLAD for at ligge på maven.....

Anmeld

24. april 2012

Nille-pigen

MissTas skriver:

hold da op.. det var da også tidligt.. :O

ja det synes jeg også og vores SP var meget imponeret over ham "han vil da vist frem her i livet" sagde hun og med den fart han også vokser i så kan jeg kun give hende ret

Anmeld

24. april 2012

MissTas

mor:) skriver:

ja du har da slet ikke travlt Og det er da flot hun allerede kan styre sin armbevægelse og kan putte hånden i munden. Det tog sin tid før min dreng gjorde det. Jeg er lige startet i en mødregruppe idag. Her var der en dreng som hverken kunne sidde selv eller kravle, men han kunne gå med en gåvogn

ja, hendes arme kan hun sagtens styre nu .. og støtte fuldt ud på fødderne hvor vi kun lige holder hende under armene, men hvor hun faktisk selv står .. så hun kan nok bare nogle andre ting nu end lige at være vildt god til at løfte hovedet.. men det skal nok komme..

hold da op.. det er da alligevel vildt nok :O

Anmeld

24. april 2012

MissTas

Gry91 skriver:

tror ikke du skal være bekymret endnu børn er jo så vidt forskellige!

Oliver kunne omkring 3-4 uger, men han har også lige fra start af været rigtig god til det med at holde hoved!  

For det meste når jeg lægger ham på min bryst for at putte lidt, så løfter han hovedet op for at kigge rundt eller op på mig så hyggeligt.

Men hun skal nok komme efter det! bare øv med hende hver dag

nej, hun skal nok komme efter det .. hun kan så mange andre ting nu, som hun egentlig ikke burde kunne.. men ja, træner også med hende hver gang hun er vågen..

Anmeld

24. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MissTas skriver:

ja, hendes arme kan hun sagtens styre nu .. og støtte fuldt ud på fødderne hvor vi kun lige holder hende under armene, men hvor hun faktisk selv står .. så hun kan nok bare nogle andre ting nu end lige at være vildt god til at løfte hovedet.. men det skal nok komme..

hold da op.. det er da alligevel vildt nok :O

Ja jeg synes godt nok også det var ret vildt

Så kan hun jo rigtig meget. Slet ingen grund til bekymring. Det er jo super flot at hun er så stærk i ryggen at hun kans stå sådan

Anmeld

24. april 2012

MissTas

mor:) skriver:

Ja jeg synes godt nok også det var ret vildt

Så kan hun jo rigtig meget. Slet ingen grund til bekymring. Det er jo super flot at hun er så stærk i ryggen at hun kans stå sådan

jaaa, du har nok ret .. man bliver bare hurtigt så bekymret som mor man vil jo gerne at sit barn er med udviklingsmæssigt og sådan.. men skal nok bare lære at ta det med ro og så tænke at ikke alle børn kan de samme ting lige hurtigt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.