profesionelle billeder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. april 2012

tarkoflen

TrineMine86 skriver:

ja det er nok en smags sags

og jo vi tager MASSER af billeder herhjemme og JO de er mere natulige og DEM får han også i en BOG

Men det vil jo ALTID være unaturligt at få taget billeder af sit barn i et fotostudie så, da det er i uvante omgivelser og de skal jo placeres på en aller anden måde for at man kan fotografere dem

og tror nu bestemt at vores søn synes det er lidt federe at han får noget at kigge på/lege med når han skal fotograferes

det er ikke for at han skal se hvordan han udvikler sig i forhold til sin udvikling men i forhold til hans krops og ansigtstræk udvikling

nu får du lov at se nogle af vores "unaturlige billeder"

og jeg synes både det er sjovt og sødt og jeg er super glade for dem - netop fordi de er anderledes end alle vores hverdagsbilleder 

Sikke nogle fine billeder dem synes jeg nu ikke jeg vil betragte som unaturlige, men bare legende, men det er jo nok en smagssag

Han er jo ikke klædt ud i alt muligt for at blive nuttet, det er han bare helt af sig selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Okay. Så er det måske en trend fotograferne har startet og nogle kan lide det, andre ikke.

Jeg synes det er en super sød idé med en bog, men en baby behøver ikke bare ligge på et tæppe. Jeg tager mange billeder af mit barn og han finder på mange sjove ting at lave i stuen, fordi han kan flere ting for hver måned og leger anderledes med sit legetøj. 

Baby udvikler sig og kan flere og flere ting som man kan få taget billede af. Jeg tror bare jeg har svært ved at se hvordan det er at se udviklingen når baby bliver placeret som man synes. 

Du tager sikkert en masse dejlige billeder derhjemme. Og jeg mener bestemt at disse billeder er meget mere værd og viser babys udvikling.

Men mit spørgsmål kan måske besvares med at det er en smagssag? Fotograferne laver opstillingerne og så synes man om det eller ej.

Jeg kan godt forstå dig  Jeg syntes de er super søde de billeder, som fotografen laver - f.eks. de eksempeler du gav med en kurv og englevinger, men det er ikke noget jeg ville kunne finde på med min datter. Der kan jeg godt forstå det unaturlige. 

Vi har selv været til en professionel fotograf i sommers, men det var fordi min svigermor fyldte 50, og det skulle være noget særligt 

Vi fik taget omkring 120 billeder og udvalgte så det bedste! Resultatet er her:  https://www.baby.dk/debat/127541pi1/ordet-er-frit/2-time-tilbage----dam-dam-dam--se-lige-et-perfekt-billede.aspx

Ud af de billeder vi fik taget, så sidder Isabella med sin bold, en bamse, sut og har lidt forskelligt tøj på - og så et par stykker uden tøj som ovennævnte billede 

Anmeld

22. april 2012

lycly

Linea skriver:

Til trådstarter: Sjovt at du siger det, for jeg har tænkt nøjagtig det samme, hver gang jeg ser sådanne billeder. Jeg er godt klar over, at det jo helt og holdent er smag og behag, om man er til den slags billeder af sin baby/barn, men personligt synes jeg ikke om dem. I min optik bliver billederne for opstillede, og jeg får det lidt på samme måde, som når jeg ser billeder, hvor folk der klæder deres hunde eller andre dyr ud - det virker forkert og unaturligt på mig, som om man bruger barnet/dyret som et objekt, der skal pyntes på, så de kan blive ultranuttede - det ER de jo i sig selv! Og de skal ikke tingsliggøres.

Jeg håber ikke, at jeg støder nogen ved at sige det ovenstående - men når alt kommer til alt, så hver sin smag og hver sin mening

Jeg erklærer mig enig her

Til gengæld kan jeg smadder godt lide de billeder, hvor en fotograf kommer hjem til folk og tager billeder af barnet i "vante" omgivelser; altså på legetæppet, i trip trap stolen under frokosten osv. Fordi så har billederne lige den der bedre kvalitet, men det er stadig naturlige situationer

Anmeld

22. april 2012

Laura.

Anonym skriver:

Jeg kan godt se at jeg skulle have udtrykt mig klarere.

Men jeg har ikke noget imod profesionelle billeder i sig selv.

Det er mere situationer, som, hvor de sidder i en underlig kurv med en kæmpe stor ting i håret, eller hvor de "svæver" med englevinger på ryggen og lignende billeder. Det er disse jeg ikke kan forstå.

Havde godt en idé om det var dét du mente.. Jeg har ikke selv fået taget de slags billeder, så jeg kan ikke rigtig svare på det... men jeg tror det er en blanding af hvad forældre og fotograf har af idéer og så er det nok det at det er anderledes....

Anmeld

22. april 2012

Bonde-liv

jeg er ikke til opsatte billeder OVERHOVEDET. når mine unger skal til fotograf blir det én der tager ud og tager billeder i ægte grine/lege/kærligheds øjeblikke. uden grå bagrund bare ala natural

Anmeld

22. april 2012

Linea

Bonde-liv skriver:

jeg er ikke til opsatte billeder OVERHOVEDET. når mine unger skal til fotograf blir det én der tager ud og tager billeder i ægte grine/lege/kærligheds øjeblikke. uden grå bagrund bare ala natural

Smaddergod idé!! Sådanne billeder kunne jeg også godt tænke mig af vores datter.

Anmeld

22. april 2012

Bonde-liv

22. april 2012

Anonym trådstarter

Bonde-liv skriver:

se evt disse

http://www.kristinadaley.dk//?p=15

skønne skønne billeder helt igennem fantastisk.

Anmeld

22. april 2012

Anonym trådstarter

LunaLykke skriver:

Jeg erklærer mig enig her

Til gengæld kan jeg smadder godt lide de billeder, hvor en fotograf kommer hjem til folk og tager billeder af barnet i "vante" omgivelser; altså på legetæppet, i trip trap stolen under frokosten osv. Fordi så har billederne lige den der bedre kvalitet, men det er stadig naturlige situationer

ja dem synes jeg også er super

Anmeld

22. april 2012

L&V

TrineMine86 skriver:

ja det er nok en smags sags

og jo vi tager MASSER af billeder herhjemme og JO de er mere natulige og DEM får han også i en BOG

Men det vil jo ALTID være unaturligt at få taget billeder af sit barn i et fotostudie så, da det er i uvante omgivelser og de skal jo placeres på en aller anden måde for at man kan fotografere dem

og tror nu bestemt at vores søn synes det er lidt federe at han får noget at kigge på/lege med når han skal fotograferes

det er ikke for at han skal se hvordan han udvikler sig i forhold til sin udvikling men i forhold til hans krops og ansigtstræk udvikling

nu får du lov at se nogle af vores "unaturlige billeder"

og jeg synes både det er sjovt og sødt og jeg er super glade for dem - netop fordi de er anderledes end alle vores hverdagsbilleder 

Elsker billeder som nr to og det sidste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.