Tak for alle jeres svar- jeg har desværre ikke tid til at svare alle personligt, hvilket jeg håber er OK:-)
Jeg kan se at I overvejende synes jeg er firkantet:-) Og jeg vil altså gerne lige understrege at det ikke er fordi jeg ikke lader min svigermor (og svigerfar) komme til, de passer min datter fast hver 2. uge hvor de henter hende i vuggestue og putter hende om aftenen. Derudover ses vi allesammen, så det bliver vel til hver halvanden uge gennemsnitsligt at de er sammen med vores datter. Min svigermor har altid været meget fremme i skoene mht. pasning og det irriterer mig sådan at det aldrig er nok. Hun er meget dominerende og til tider manipulerende, som i denne weekend, hvor de spurgte om de måtte komme forbi, og da vi svarede at det desværre ikke passede så godt fordi vi havde andre planer, blev hun rasende og sagde at hun aldrig fik lov til at se vores datter, at vi var afvisende og endte med at bryde ud i gråd. Og det på trods af at det kun er 1,5 uge vi sidst så dem, de skal passe vores datter i næste uge og et par timer næste weekend.
Og det er bl.a. DERFOR jeg bliver sådan lidt på tværs, når hun så begynder at skabe sig og vil sætte rammerne for, hvordan pasning skal foregå. Det er aldrig min datters hensyn og behov der kommer først, det er hendes egne.
Hun er helt sikkert ved at være gammel nok til at komme på overnatning, men det er jo noget kun vi kan vurdere om hun kan kapere og ingen andre. Hun kan godt være noget sensitiv og derfor vil vi hellere vente lidt med det, til vi har et reelt behov og ikke fordi farmor synes det kunne være hyggeligt. Vi har aftalt at hun skal derop i sommerferien, og går det godt, jamen så er det da bare fantastisk:-)
Jeg sætter pris på jeres svar, det er dejligt at få et andet perspektiv på tingene:-) Men denne gang er jeg blevet (sammen med min kæreste) om at vi står fast på vores beslutning. Jeg ville være så ked af at være SÅ langt hjemmefra og hun så bliver ked af det.
:-) Tulle
Anmeld