Hvor tit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

ledermus

Nadia&Daniel skriver:

Tja, vores datter er aldrig haft mellemøresbetændelse.. Men synes især efter hun startede i vuggestue, at hun har været meget ramt med feber, forkøles/slem hoste og 4 x øjenbetændelse..

Heldigvis har vi kunne klare os med barnepiger og fridage fra job, men holde da op.. Samfundet (samt arbejdsmarket) gør det sgu ikke nemt for os børnefamilie..

nej de gør det bestemt ikke nemt for os og synes det kan være ekstra hårdt når man så er enlig forælder men har heldigvis et godt netværk som hjælper mig en del

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Banker lige 3 gange under bordet, for tør næsten ikk fortælle at min stort set aldrig er syg

Men jeg tror det er fordi Vi har været meget hos min mor fra da hun blev født af, og min mor var på daværende tidspunkt dagplejer så hun har altid haft en masse bakterier om sig..
Det er jeg kun glad for den dag i dag

-Hun er dog ørrebarn, men efter dræn har hun kun haft én omgang MØB på det øre hvor drænet er faldet ud på..

Anmeld

21. april 2012

Tona

ledermus skriver:

ja det har kun været pga MØB han har fået penicillin men ja synes det er meget penicillin han har fået men håber drænet begynder at virke nu

Ja det må vi da håbe...

Anmeld

21. april 2012

marius' mor

ledermus skriver:

hvor tit er jeres børn syge og hvad fejler de oftest?

Min søn er 13 måneder og synes han er meget syg fra jul og indtil nu har han haft utallige mellemørebetændelser men virker dog lidt som om drænet efterhånden er begyndt at virke men udover det har han tit et par dage af gangen hvor han har høj feber, så er han jævnligt forkølet og har også haft et par ture med diarre og opkast

han har som regel kun et par gode dage inden han bliver syg maks en uge uden sygdom af gangen og har siden jul været på penicillin 7 eller 8 gange og synes det er så synd for ham så vil gerne høre om jeres tumlinger er lige så ofte syge eller om han måske kunne have et svækket immunforsvar?

Det blev lidt langt men håber i kan hjælpe mig 

hmm, er han lige startet i dagpleje eller vuggestue? måske der er startet en større flok nye børn ?

Min søn har også været rigtigt meget syg.. først min 1 gang i mrd 1 min 1 uge med mellemørerbetændelse.. og  dertil lungebetændelse ind imellem..

Nu er han så i behandling for astmatisk bronkitis.. Før han kom i den behandling havde han lungebetændelse hvis ikke den var gal med ørerne.. udover det har han haft skarlagens feber, skoldkopper, øjenbetændelse x rigtig mange, kold lungebetændelse, dobbeltsiddet lungebetændelse og alm. snot.. han har faktisk været konstant syg siden han startede i vuggeren..

Men det er faktisk ophørt efter han har fået dræn i begge sider plus astma med. har taget hans lungebetændelser..

Jeg tror desværre at det er meget almindeligt at børn, især i denne alder, bliver ofte syge.. De har ingen tanker på hygiejne når de leger og omgåes andre børn, samtidig med at de i dagtimerne er sammen med en  masse børn, der er lige så ligeglade med hygiejne. de andre børn har søskende og venner der ikke går i samme vuggestue eller dagpleje, så det er bare rigtig mange baktierier der er i omløb på en enkelt dag i vuggestue/dagpleje...

Anmeld

21. april 2012

ledermus

marius' mor skriver:

hmm, er han lige startet i dagpleje eller vuggestue? måske der er startet en større flok nye børn ?

Min søn har også været rigtigt meget syg.. først min 1 gang i mrd 1 min 1 uge med mellemørerbetændelse.. og  dertil lungebetændelse ind imellem..

Nu er han så i behandling for astmatisk bronkitis.. Før han kom i den behandling havde han lungebetændelse hvis ikke den var gal med ørerne.. udover det har han haft skarlagens feber, skoldkopper, øjenbetændelse x rigtig mange, kold lungebetændelse, dobbeltsiddet lungebetændelse og alm. snot.. han har faktisk været konstant syg siden han startede i vuggeren..

Men det er faktisk ophørt efter han har fået dræn i begge sider plus astma med. har taget hans lungebetændelser..

Jeg tror desværre at det er meget almindeligt at børn, især i denne alder, bliver ofte syge.. De har ingen tanker på hygiejne når de leger og omgåes andre børn, samtidig med at de i dagtimerne er sammen med en  masse børn, der er lige så ligeglade med hygiejne. de andre børn har søskende og venner der ikke går i samme vuggestue eller dagpleje, så det er bare rigtig mange baktierier der er i omløb på en enkelt dag i vuggestue/dagpleje...

han startede i vuggestue d.1 oktober da han var 6½ måned men først efter jul begyndte han at blive meget syg

men ja små børn kommer bare meget mere i kontakt med mange bakterier iforhold til os andre og som du skriver tænker de ikke på hygiejnen og han er en dreng som putter alt i munden det skal jo undersøges ordentligt så det er nok meget normalt...Synes bare det er hårdt og så synd for ham at han tit er syg

Anmeld

21. april 2012

marius' mor

ledermus skriver:

han startede i vuggestue d.1 oktober da han var 6½ måned men først efter jul begyndte han at blive meget syg

men ja små børn kommer bare meget mere i kontakt med mange bakterier iforhold til os andre og som du skriver tænker de ikke på hygiejnen og han er en dreng som putter alt i munden det skal jo undersøges ordentligt så det er nok meget normalt...Synes bare det er hårdt og så synd for ham at han tit er syg

Det er rigtig synd og hårdt.. både for barn og forældre..

Men du kunne evt få lægen til at give ham et sundhedstjek.. (når han ikke er syg) så kan lægen måske opfange et eller andet.. vores læge opdagede, at marius havde astmatisk bronkitis fordi vi kom til lægen hvor han ikke var "syg".. det viste sig så at der var en årsag til de gentagne lungebetændelser..

nogle gange skjuler en infektion bare en årsag til at infektionerne opstår..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.