Åhh jeg er så splittet!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

EKBJ

Bertemor skriver:

Ja som overskriften siger, så er jeg i kæmpe tvivl!! 

Sagen er den at vi d. 2. Juni skal døbe vores yngste datter og til sådan en begivenhed skal der jo være faddere og en bærer. Til vores ældste datters dåb var delfin kærestes ene lillesøster som bar. Det var vi enige om fra start. Men nu kommer problemet så.. Denne gang er vi bare slet ik enige og virkelig meget i tvivl!

Valget står mellem min bror (som også erfadder vævrestes store pige) og min kæresten ældste lille søster (som ikke er fadder til den ældste)

Jeg vil gerne at det er en fra min side der bærer denne gang da det jo en fra min kærestes side der gjorde det sidst. Min bror er virkelig glad for pigerne, men han er "kun" 19 og er derfor ikke en der passer dem, kommer for færdelig meget på besøg osv. Men når pigerne blir passet hos mine forældre, er han meget sammen med dem og elsker at hygge med vores store pige.

Min kærestes lillesøster er der altid for os, hun passer hellere end gerne pigerne selvom hun bor i Århus og vi i Glostrup. Hun gør så mange ting for os, kommer til overnatning og hjælper når der er fødselsdage, fester osv. Hun er der bare altid hvis man har brug for hjælp! 

Øde er begge lige værdige! Min kæreste hælder mest til hans søster, jeg hælder mest til min bror. 

Det ska lige tilføjes at min svigerinde godt ved at vi vakler lidt og har sagt at hun ikke behøver bære hvis der er andre der hellere vil, men vi ved at hun vil være over lykkelig og stolt hvis hun får lov! Det samme vil min bror.

Hvad skal jeg gøre, hvad ville i gøre? 

Hvorfor bære i ikke bare selv og så vælger dem til at stå fader? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Maja_4000

Vi valgte den som havde mest med Caroline at gøre (ud over mine forældre) .. Det blev så min kærestes bror .. Han er stadig den som ser hende mest og den eneste der har passet hende (ud over mine forældre ) .. Så jeg tror at jeg ville vælge din kærestes søster

Anmeld

20. april 2012

Morgensol

EKBJ skriver:

Hvorfor bære i ikke bare selv og så vælger dem til at stå fader? :-)

Ej det går slet ik..  Det har vi det helt forkert med og så tror jeg heller ik vi kunne bestemme os for hvem af os der sku bære! Hihi..

Anmeld

20. april 2012

Morgensol

Maja_4000 skriver:

Vi valgte den som havde mest med Caroline at gøre (ud over mine forældre) .. Det blev så min kærestes bror .. Han er stadig den som ser hende mest og den eneste der har passet hende (ud over mine forældre ) .. Så jeg tror at jeg ville vælge din kærestes søster

Altså selvom min svigerinde har et tæt forhold til pigerne og os, besøger os tit osv, så ser vi min bror mere i og med at vi og han bor på Sjælland og min svigerinde bor i Århus. Det er dæmme svært!!

Anmeld

20. april 2012

EKBJ

Bertemor skriver:

Ej det går slet ik..  Det har vi det helt forkert med og så tror jeg heller ik vi kunne bestemme os for hvem af os der sku bære! Hihi..

Det er jo som man vil:-) 

Sådan gør vi, da jeg ikke tror på Gud.. og hvad der har med kristendom at gøre.. så kæresten bære.. og så står hans 3 søskende fader og så skal jeg have valgt en fra min egen side:-) 

Anmeld

20. april 2012

Morgensol

MoarHvidovre skriver:

Hvorfor ikke have en gudmor og en gudfar - der er ingen som bestemmer, hvad man bliver kaldt.

Vi har en gudmor og gudfar. Gudmor bar til vores drengs barnedåb og gudfar bar til vores datters barnedåb. Det er nogen rigtig gode venner vi har.

I skal gøre hvad I føler er bedst for jer, og ikke fra hvilken familie gudmor/gudfar kommer fra.

Det er bare lidt forkert at kalde én der ikke bærer for gudfar eller gudmor sys jeg.. Ved også at min kæreste, som er ret kristen, ikke vil gå med til det. 

Anmeld

20. april 2012

Morgensol

Silas&Mille skriver:

Jeg ville nok vælge din kærestes søster som gudmor og lade hende bærer, når nu hun går SÅ meget for jer.

Så kan din bror stå fadder igen.

Det er i sidste ende det samme de står for. Den ene har 'bare' fået æren af at bærer og sige hvad barnet skal hedde.

Men det er jo netop også æren jeg gerne vil give min bror.. Jeg tror dog det blir min svigerinde.. Så må min bror være tålmodig og vente til nr 3 kommer..  

Anmeld

20. april 2012

Morgensol

chael skriver:

Man må skiftes. Sådan er det altså i min optik!!

Jeg var også 19 år, da jeg var gudmor til min niece.

Til vores børn er min storebror gudfar til vores ældste pige. Min kærestes storesøster er gudmor til den mellemste dreng, og min storesøster er til vores yngste søn.

Så er det fordelt ud på vores biologiske søskende. Og de søskende der så ikke bar, var faddere.

Jeg synes man er nød til at dele det lige i familien, hvis man har et godt forhold på begge sider. Det synes jeg din kæreste er nød til at bøje af for denne gang.

Hvis I så får en mere, så kan det være hans andens søster tur

*C

Det er jo netop også det min holdning er! men jeg lider simpelthen sådan af dårlig samvittighed og får det i den grad i denne situation! 

Anmeld

20. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Bertemor skriver:

Det er bare lidt forkert at kalde én der ikke bærer for gudfar eller gudmor sys jeg.. Ved også at min kæreste, som er ret kristen, ikke vil gå med til det. 

Vores venner gik sammen op med vores barn, og der er kun en som kan bærer og vi valgte, at de som par skulle være gudforældre til vores børn.

Vi har også valgt, at hvis der skulle ske det utænkelige, at der skete min mand og mig noget, at de skulle opdrage vores børn.

Anmeld

20. april 2012

chael

Bertemor skriver:

Det er jo netop også det min holdning er! men jeg lider simpelthen sådan af dårlig samvittighed og får det i den grad i denne situation! 

Det synes jeg bestemt ikke du skal have dårlig samvittighed over. Det har din mand jo ikke!!

Så stå på det du synes. Når man er 2 familier der samles, så må man dele sol og vind lige!!

*C

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.