Åhh jeg er så splittet!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Victoriasmor88

Nadia&Daniel skriver:

Hvordan kan det så være, at man ofte høre at børn både har gudmor og gudfar( altså gudforældre)

Er meget grøn ang. dette emne

Min datter blev døbt i November 2011, og præsten sagde at man var Gudmor /far hvis bar barnet ved døbefonden. Derfor kunne vi ikke have 2. 

Men vi kunne jo så have masser af faddere. Jeg havde også altid gået i den tro at jeg havde 2 Gudforældre, indtil min mor fornyligt fortalte mig at det bare var noget de havde kaldt dem, men at de rigtigt var skrevet ind som mine faddere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Morgensol

mor:) skriver:

puha det er jo svært.

men jeg må indrømme at jeg ville vælge søsteren og samtidig vise hende taknemlighed for al den hjælp man har fået og for den fremtidige hjælp man kommer til at få.

Ja det er også det jeg tænker.. Men for filan hvor vil jeg dog gerne ha min bror til det... Suk..

Anmeld

20. april 2012

K&S

Nadia&Daniel skriver:

Hvordan kan det så være, at man ofte høre at børn både har gudmor og gudfar( altså gudforældre)

Det kaldes heller ikke længere "officielt" gudmor/gudfar - men derimod "den bærende fadder" og de andre vidner er "bare" faddere

Anmeld

20. april 2012

Morgensol

Kay skriver:

jeg har en løsning... få et barn til  så kan alle nå at bære

ej dårlig joke... den der bære ved det der kaldes gudmor/gudfar?? jeg ved at i nogle familier har man båede en gudmor og en gudfar... så en løsning ville måske være at hun fik 2? at de gik sammen "op" og "ned" og den ene bar op og den anden ned??

kan godt forstå det er et stort dilemma hvem der skal bære når jeres forhold er så godt til begge...

Hehé.. Vi vil gerne ha en 3'er, men der kommer liiiiige til at gå 3-4 år før det sker! Der er kun 19 mdr mellem pigerne, så nu vil moren gerne ha en pause!

Anmeld

20. april 2012

Silas&Mille

Jeg ville nok vælge din kærestes søster som gudmor og lade hende bærer, når nu hun går SÅ meget for jer.

Så kan din bror stå fadder igen.

Det er i sidste ende det samme de står for. Den ene har 'bare' fået æren af at bærer og sige hvad barnet skal hedde.

Anmeld

20. april 2012

Kay

Bertemor skriver:

Hehé.. Vi vil gerne ha en 3'er, men der kommer liiiiige til at gå 3-4 år før det sker! Der er kun 19 mdr mellem pigerne, så nu vil moren gerne ha en pause!

hihi kan jeg godt forstå

Anmeld

20. april 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Hvorfor ikke have en gudmor og en gudfar - der er ingen som bestemmer, hvad man bliver kaldt.

Vi har en gudmor og gudfar. Gudmor bar til vores drengs barnedåb og gudfar bar til vores datters barnedåb. Det er nogen rigtig gode venner vi har.

I skal gøre hvad I føler er bedst for jer, og ikke fra hvilken familie gudmor/gudfar kommer fra.

Anmeld

20. april 2012

chael

Man må skiftes. Sådan er det altså i min optik!!

Jeg var også 19 år, da jeg var gudmor til min niece.

Til vores børn er min storebror gudfar til vores ældste pige. Min kærestes storesøster er gudmor til den mellemste dreng, og min storesøster er til vores yngste søn.

Så er det fordelt ud på vores biologiske søskende. Og de søskende der så ikke bar, var faddere.

Jeg synes man er nød til at dele det lige i familien, hvis man har et godt forhold på begge sider. Det synes jeg din kæreste er nød til at bøje af for denne gang.

Hvis I så får en mere, så kan det være hans andens søster tur

*C

Anmeld

20. april 2012

lycly

Jeg må indrømme, at jeg nok ville vælge søsteren. Nu er jeg kristen og for mig er dåben en meget speciel og smuk ting. Og i vores valg af faddere (jeg bar selv min datter) var det meget vigtigt for mig 1: at de var kristne og 2: at de var en meget stor del af min datters liv. At de bare er der for hende, interesserer sig for hende osv.

Men kan godt forstå dit dilemma!

Anmeld

20. april 2012

Kofoed.

Nadia&Daniel skriver:

Fordi folk kalder dem det, netop fordi det lyder højere end fadder. Men ret faktisk betyder gudmor/far, at det er/var den der bar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.