Åhh jeg er så splittet!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.210 visninger
30 svar
0 synes godt om
20. april 2012

Morgensol

Ja som overskriften siger, så er jeg i kæmpe tvivl!! 

Sagen er den at vi d. 2. Juni skal døbe vores yngste datter og til sådan en begivenhed skal der jo være faddere og en bærer. Til vores ældste datters dåb var delfin kærestes ene lillesøster som bar. Det var vi enige om fra start. Men nu kommer problemet så.. Denne gang er vi bare slet ik enige og virkelig meget i tvivl!

Valget står mellem min bror (som også erfadder vævrestes store pige) og min kæresten ældste lille søster (som ikke er fadder til den ældste)

Jeg vil gerne at det er en fra min side der bærer denne gang da det jo en fra min kærestes side der gjorde det sidst. Min bror er virkelig glad for pigerne, men han er "kun" 19 og er derfor ikke en der passer dem, kommer for færdelig meget på besøg osv. Men når pigerne blir passet hos mine forældre, er han meget sammen med dem og elsker at hygge med vores store pige.

Min kærestes lillesøster er der altid for os, hun passer hellere end gerne pigerne selvom hun bor i Århus og vi i Glostrup. Hun gør så mange ting for os, kommer til overnatning og hjælper når der er fødselsdage, fester osv. Hun er der bare altid hvis man har brug for hjælp! 

Øde er begge lige værdige! Min kæreste hælder mest til hans søster, jeg hælder mest til min bror. 

Det ska lige tilføjes at min svigerinde godt ved at vi vakler lidt og har sagt at hun ikke behøver bære hvis der er andre der hellere vil, men vi ved at hun vil være over lykkelig og stolt hvis hun får lov! Det samme vil min bror.

Hvad skal jeg gøre, hvad ville i gøre? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Morgensol

For filan.. Undskyld stavefejl/slåfejl/ipadfejl!! Min iPad lever sit eget liv!!  Håber i kan tyde hvad der skal stå!

Anmeld

20. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Bertemor skriver:

For filan.. Undskyld stavefejl/slåfejl/ipadfejl!! Min iPad lever sit eget liv!!  Håber i kan tyde hvad der skal stå!

puha det er jo svært.

men jeg må indrømme at jeg ville vælge søsteren og samtidig vise hende taknemlighed for al den hjælp man har fået og for den fremtidige hjælp man kommer til at få.

Anmeld

20. april 2012

Nadia&Daniel

mor:) skriver:

puha det er jo svært.

men jeg må indrømme at jeg ville vælge søsteren og samtidig vise hende taknemlighed for al den hjælp man har fået og for den fremtidige hjælp man kommer til at få.

Kan man ikke give dem titlerne: gudfar og gudmor?? og at de så går ind sammen.. Er ikke lige inde i det der gudmor og gudfar-regler, selvom min svigerinde er gudmor til vores Laura

Anmeld

20. april 2012

Kongmulle

mor:) skriver:

puha det er jo svært.

Anmeld

20. april 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Nadia&Daniel skriver:

Kan man ikke give dem titlerne: gudfar og gudmor?? og at de så går ind sammen.. Er ikke lige inde i det der gudmor og gudfar-regler, selvom min svigerinde er gudmor til vores Laura

fin løsning hvis man kan

Anmeld

20. april 2012

Kay

jeg har en løsning... få et barn til  så kan alle nå at bære

ej dårlig joke... den der bære ved det der kaldes gudmor/gudfar?? jeg ved at i nogle familier har man båede en gudmor og en gudfar... så en løsning ville måske være at hun fik 2? at de gik sammen "op" og "ned" og den ene bar op og den anden ned??

kan godt forstå det er et stort dilemma hvem der skal bære når jeres forhold er så godt til begge...

Anmeld

20. april 2012

Kofoed.

Nadia&Daniel skriver:

"gud" er den der holder ved selve dåben (altså over dåbefonten).

Anmeld

20. april 2012

Nadia&Daniel

Kofoed. skriver:

"gud" er den der holder ved selve dåben (altså over dåbefonten).

Hvordan kan det så være, at man ofte høre at børn både har gudmor og gudfar( altså gudforældre)

Er meget grøn ang. dette emne

Anmeld

20. april 2012

Morgensol

Nadia&Daniel skriver:

Der er desværre kun en der kan bære, ellers havde vi også valgt begge.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.