Mit barn bider og slår :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

øv håber godt nok at denne fase snart går over så...  

for ja det er virkelig surt og opslidende at man konstant skælder ud og er sur og tvær på det her lille menneske  

føler bare sådan at VI svigter, når jeg ser hvordan de andre børn i vuggestuen "frygter" og undviger... sådan vil jeg da ikke have at h*n skal have det hver eneste dag på et eller andet tidspunkt opdager h*n jo at de andre børn trækker sig væk... og dette selvom h*n langt fra er den eneste i vuggestuen som bider. Men h*n er stor af sin alder og virker måske mere skræmmende end mange af de andre..  

Jeg kan 100% følge dig . Har det præcis sådan selv .

Jeg håber selv snart det går over , jeg frygter os mit barn bliver en som bliver holdt uden for blev jeg selv nemlig .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Gaia

jamen er det ikke utrolig tidskrævende og svært for et barn i den alder at lære de der baby tegn nu? Vi vil meget gerne prøve!

Men h*n sidder jo ikke stille 2 min af gangen, og er jo rasmus modsat af alt hvad vi prøver at indføre og lære... 

faktisk minder det rigtig meget om at h*n er kommet i en tidlig trods alder, hvor h*n bliver sur og ked og dermed bider og slår, hvis det ikke lige går efter bandittens hovede...  

jeg har det også lidt sådan, at jeg føler at min mand og jeg virkelig prøver og prøver at lære hvad der er rigtigt og forkert, men lige så snart h*n er i vuggestuen falder det hele så lidt til jorden igen, fordi at de desværre er ret presset... 

har du erffaringer med at din vuggestue/dagpleje mor også brugte og forstod barnets tegn så? for jeg tænker om h*n overhovedet vil kunne gøre brug af dem i vuggestuen? og da det jo tit er de andre børn h*n skal "forsvarer" sig imod, vil han jo stadig ikke kunne kommunikerer med dem? 

hvornår begynder børn egentlig at få et sprog??? er h*n bagud af sin alder mon? 

Det er hverken svært eller tidskrævende eller for sent. I skal bare lave tegnene hver gang i snakker med h*n. Det bliver lyn hurtigt helt naturligt for jer. I kan starte med at lære ham tegnet for stop. I rækker hånden frem med håndfladen vendt mod den person som skal stoppe dvs. H*n, samtidig med at du siger ordet stop. Hvis jeg ikke tag meget fejl vil jerres barn kva alderen efter 1-2 ugerr kunne sige stop og lave tegnet. Det vil h*n så kunne tage med i vs. Ofte forstår børn i forvejen det tegn fordi vi ubevist bruger deti hverdagen. Men fidusen er at jes barn nu kan sige stop og måske derved gøre pæd. Opmærksom på at der forgår noget som der ikke skal forgå. Hvis de høre et barn sige stop håber jeg da at de ligesom alle os andre vil vende os om og se hvad der forgår.

Derudover vil jeg tage en snak med vs og evt. Vise et par basis tegn som i bruger, så de forstår hvad jeres barn siger.

Vi var så heldige, ati den vs min datter startede i brugte de basistegn. Tror detvar en 8 stykker tegn. Derudover har vi selv herhjemme brugt rigtig mange tegn for alt muligt. Tegn vi også selv har fundet på samt tegn som andre har opfundet. Alt efter hvad der passede os bedst.vi brugte tegnen sammen med ordene rigtig meget. Da min datter var 16 måneder lagde hun selv tegnene på hylden lidt af gange og brugte udelukkende ordene. Idag 2 år bruger hun 1 tegn for mælk, hvis hun vågner om natten. Det er fordi det er nemme for hende at lave tegnet og mumle ordet, når hun er træt desuden tror hendes far ofte at hun siger væk og ikke mælk..og så går han selvf. Hvilket medføre et ramaskrig inde fra pigen værelse så godt for det tegn. Nå men altså barnet lægger selv tegnen væk når barnet er klar til det. Tror at fordi jeres barn er så "gammelt" at det hurtigt vil lære både tegn og ordene. Men husk at have tålmodighed hvis der måske skulle gå tre uger. Det skal nok komme. Og måske skal i ikke bruge tegnene mere end 1/2 års tid og så vupti en dag snakker barnet uden brug af tegn.  Det er simpelthen fantastisk. 

Vil ikke sige jeres barn er bagud. Men ofte lære man bare hurtigere ved at få kroppen med. Ved at få sat billede/tegn på ordet. Dette gør så at børn hvor du bruge babytegn ofte har et godt sprog ret tidligt. Men derudover afhænger det også lidt af hvad køn barnet er og hvad personlighed det har. Hvis det er en stille pige/dreng kan den sprogelige udvikling være lidt langsom. Men ofte er piger me snakkende og drenge mere fysiske. Så tit er piger lige lidt foran hvad angår sproget. 

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Jeg kan 100% følge dig . Har det præcis sådan selv .

Jeg håber selv snart det går over , jeg frygter os mit barn bliver en som bliver holdt uden for blev jeg selv nemlig .

ja jeg har desværre også selv oplevet at være udenfor som barn, og den de andre ikke gad at lege med. og jeg frygter sådan at mit barn ender i samme situation  

det er mit værste marreridt! og jeg ser selvfølgelig hele den samme scene for mit barn nu når jeg ser hvorda h*n står helt alene tilbage når alle de andre er flygtet  

tit vil h*n også bare gerne give de andre børn store kram, som desværre ofte kommer til at virke lidt for voldsomme åbenbart. og så står h*n der og bliver ked af det over at de ikke vil give kram tilbage igen  

Jeg håber virkelig virkelig også at det snart går over. For begge vores børn 

Anmeld

20. april 2012

Dansker I Holland

Anonym skriver:

mange tak! 

Vi har præcis det samme problem med at h*n overhovedet ikke gider at høre efter os... især hvis vi er nogen steder. Vi kan ikke lade h*n gå selv i butikker osv. for h*n kommer simpelthen slet slet ikke når vi kalder  alt andet er mere spænende, og det er som om at h*n ignorerer os totalt.. 

har i fået nogen råd omkring hvordan i kan få ham til at stoppe med at bide? og evt. høre efter når i siger noget til ham? 

Hey jeg vil sige at jeg synes 17 mdr er LIDT for ungt til selv og kunne gå efter i butikkerne, da alting jo er spændende. De ved ikke hvad de skal gøre i en butik endnu jo.. Vores bliver snart 18 mdr om 2 dage og vi tager hende aldrig ud af klapvognen netop pga det Hun stikker simpelthen af fordi hun vil have fat i alt. hehe... 

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Det er hverken svært eller tidskrævende eller for sent. I skal bare lave tegnene hver gang i snakker med h*n. Det bliver lyn hurtigt helt naturligt for jer. I kan starte med at lære ham tegnet for stop. I rækker hånden frem med håndfladen vendt mod den person som skal stoppe dvs. H*n, samtidig med at du siger ordet stop. Hvis jeg ikke tag meget fejl vil jerres barn kva alderen efter 1-2 ugerr kunne sige stop og lave tegnet. Det vil h*n så kunne tage med i vs. Ofte forstår børn i forvejen det tegn fordi vi ubevist bruger deti hverdagen. Men fidusen er at jes barn nu kan sige stop og måske derved gøre pæd. Opmærksom på at der forgår noget som der ikke skal forgå. Hvis de høre et barn sige stop håber jeg da at de ligesom alle os andre vil vende os om og se hvad der forgår.

Derudover vil jeg tage en snak med vs og evt. Vise et par basis tegn som i bruger, så de forstår hvad jeres barn siger.

Vi var så heldige, ati den vs min datter startede i brugte de basistegn. Tror detvar en 8 stykker tegn. Derudover har vi selv herhjemme brugt rigtig mange tegn for alt muligt. Tegn vi også selv har fundet på samt tegn som andre har opfundet. Alt efter hvad der passede os bedst.vi brugte tegnen sammen med ordene rigtig meget. Da min datter var 16 måneder lagde hun selv tegnene på hylden lidt af gange og brugte udelukkende ordene. Idag 2 år bruger hun 1 tegn for mælk, hvis hun vågner om natten. Det er fordi det er nemme for hende at lave tegnet og mumle ordet, når hun er træt desuden tror hendes far ofte at hun siger væk og ikke mælk..og så går han selvf. Hvilket medføre et ramaskrig inde fra pigen værelse så godt for det tegn. Nå men altså barnet lægger selv tegnen væk når barnet er klar til det. Tror at fordi jeres barn er så "gammelt" at det hurtigt vil lære både tegn og ordene. Men husk at have tålmodighed hvis der måske skulle gå tre uger. Det skal nok komme. Og måske skal i ikke bruge tegnene mere end 1/2 års tid og så vupti en dag snakker barnet uden brug af tegn.  Det er simpelthen fantastisk. 

Vil ikke sige jeres barn er bagud. Men ofte lære man bare hurtigere ved at få kroppen med. Ved at få sat billede/tegn på ordet. Dette gør så at børn hvor du bruge babytegn ofte har et godt sprog ret tidligt. Men derudover afhænger det også lidt af hvad køn barnet er og hvad personlighed det har. Hvis det er en stille pige/dreng kan den sprogelige udvikling være lidt langsom. Men ofte er piger me snakkende og drenge mere fysiske. Så tit er piger lige lidt foran hvad angår sproget. 

ja det lyder jo godt nok rigtig smart og brugbart!  

vi vil da helt sikkert give det et forsøg! for vi er som sagt desperate og ønsker at gøre alt for at hjælpe! 

vores barn kan godt sige få ord. men slet ikke noget som han kan udtrykke sig ordentlig med. H*n har brugt meget "krudt" på sin fysiske udvikling. så vi går da og håber på at sproget snart kommer med også. 

1000 tak for dine gode råd! 

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Dansker I Holland skriver:

Hey jeg vil sige at jeg synes 17 mdr er LIDT for ungt til selv og kunne gå efter i butikkerne, da alting jo er spændende. De ved ikke hvad de skal gøre i en butik endnu jo.. Vores bliver snart 18 mdr om 2 dage og vi tager hende aldrig ud af klapvognen netop pga det Hun stikker simpelthen af fordi hun vil have fat i alt. hehe... 

ej det vidste jeg slet ikke..  jeg ved bare at h*n ikke gider at sidde i indkøbsvognen, og så tager vi H*n nogle gange op, og lader h*n gå lidt rundt sammen med os... men ja ALT bliver pillet ved, taget ned af hylderne osv osv... 

det er vores første barn, så vi er lidt på bar bund i mange ting 

men det er altid rart at få gode råd! dem tager jeg konstruktivt til mig 

Anmeld

20. april 2012

Gaia

Anonym skriver:

ja det lyder jo godt nok rigtig smart og brugbart!  

vi vil da helt sikkert give det et forsøg! for vi er som sagt desperate og ønsker at gøre alt for at hjælpe! 

vores barn kan godt sige få ord. men slet ikke noget som han kan udtrykke sig ordentlig med. H*n har brugt meget "krudt" på sin fysiske udvikling. så vi går da og håber på at sproget snart kommer med også. 

1000 tak for dine gode råd! 

Det var da så lidt. Giv det en 3-4 uger og se om han ikke begynder at lave nogle af tegnene. Nåja hvis han laver dem på sin egen måde altså stadig gør som i gør men f.eks. Kun bruger to fingre, eller knyttet hånd istet for flad osv. Så ret endelig ikke. Det vigtigste er at han laver tegnene genkendeligt, men som passer bedst til ham. F.eks. Mælk tegnet holder man pege og lange sammen og køre over modsatte pege og langefinger. Min datter bruger så bare pegefingeren som hun køre over den anden pegefinger  Ligesom tegnet for nan nan jeg driller, somvi jo alle har brugt. Men det var det som faldt hende nemmest for og tegnet var jo alligevel genkendeligt for os. 

Håber du forstår hvad jeg mener pøj pøj med det. Vil da gerne høre hvordan det går,og du kan ba skrive hvis du vil have forslag til tegn

Anmeld

20. april 2012

Clisolka

Det er i hvert fald ikke noget i skal være flove over, for jeg tror det er ganske normalt 

Herhjemme har Isabella på 17½ mrd. også slået alt og alle, men det er gået i sig selv de sidste par uger. Nu er hun til gengældt begyndt at nive i stedet  Jeg tror det er en normal proces de skal igennem, netop fordi de ikke kan udtrykke hvad de vil endnu 

Anmeld

20. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

man blir bare lidt flov, når de andre forældre står der og kigger på en som om jeg ikke kan styre mit barn  

Vi bliver ved med at sige nej til h*n, og det gør de også i vuggestuen. jeg har bare på fornemmelsen, at de tit ikke ser det i vuggestuen. både når h*n bider andre og når h*n selv bliver bidt... 

de ligner ihvertfald altid ét stort spørgsmåls tegn når vi spørger hvordan h*n har fået de nye bidemærker..  

hvordan skal vi tage snakken med dem (igen)? uden at lyde alt for dømmende? 

Jeg ville be om en samtale, spørge indtil hvad de helt konkret gør for at stoppe det, med at der bliver bidt og slået. Når der ik er flere børn, ku de evt dele dem ind i 3 grupper, så de havde et bedre overblik. Og hjælpe børnene inden konflikten udvikler sig. At de ik opdager er ik ok!  

Du ska ik tá dig af at de kigger! Tydeligvis er dit barn jo ik det eneste der bider og slår! Og tit så har børn en evne til kun at gi et bestemt barn skylden for noget, som der er flere som har gjort! Bare be dem være mere obs på ham, så de bedre ka hjælpe ham. Det er det de er der for. Vh stine

Anmeld

20. april 2012

Dansker I Holland

Anonym skriver:

ej det vidste jeg slet ikke..  jeg ved bare at h*n ikke gider at sidde i indkøbsvognen, og så tager vi H*n nogle gange op, og lader h*n gå lidt rundt sammen med os... men ja ALT bliver pillet ved, taget ned af hylderne osv osv... 

det er vores første barn, så vi er lidt på bar bund i mange ting 

men det er altid rart at få gode råd! dem tager jeg konstruktivt til mig 

Hehe det er helt i orden Man kan ikke vide alt som førstegangsforældre smiler... Men du kan altid skrive privat til mig hvis du har lyst til (at afsløre dig selv overfor mig) 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.