Mit barn bider og slår :´(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.199 visninger
22 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg har et barn på snart 17 mdr. H*n er et rigtig glad og udadvendt barn. 

Desværre er h*n nu begyndt at bide og slå Det startede for ca 3 mdr siden. Vi lagde mærke til at h*n i en helt uge kom hjem fra vuggestue med et nyt bidemærke på arme, ben, hoved og ryg  

Siden dengang har h*n så også bidt! Vi tog det op med vuggestuen, og de sagde at de var obs på problemet da mange af børnene desværre bed for tiden.... De griber ind ved at sige nej eller ved at fjerne børnene fra hinanden. 

Mit barn har endnu intet sporg, så h*n kan ikke sige nej når h*n bliver bidt eller slået af de andre børn... så h*n reagerer og forsvarer sig ved selv at bide eller slå og det synes jeg bare er en rigtig dårlig løsning! 

De er meget dårligt bemandet i vuggestuen. 2 pædagoger og 1 pædagod medhjælper til 14 børn... og dette kan virkelig mærkes! 

jeg er så ked af det for jeg kan se at problemet bliver værrer og værrer... vores barn er nu også begyndt at bide og slå ud efter mig og min mand h*n går efter ansigtet når h*n slår og hvis vi forsøger at tage f.eks noget legetøj eller give flyverdragt på bider og slår h*n os også  

Jeg er ved at være desperat... jeg aner simpelthen ikke hvordan vi skal få vores barn vendt af med disse 2 meget dårlige vaner/forsvars mekanismer? 

vi siger selvfølgelig meget fast NEJ når h*n gør det, og siger at det må h*n ikke! Vi viser at vi bliver kede af det, og når vi ser at h*n gør det ved andre børn griber vi ind med det samme, og prøver at forklare at de altså også bliver kede af det! 

men intet hjælper... H*n er efterhånden en lille smule frygtet nede i vuggestuen nu af de andre børn... de står ihvertfald og råber neeeeej til os lige så snart vi træder ind af døren, og de viger når H*n kommer mod dem. 

Er der nogle som har haft samme problem og kan fortælle mig hvad vi skal gøre?? Jeg kan snart ikke se hvordan vi løser det  

Min kusine (som er pædagog) siger at vi skal vente og se tiden an til når h*n begynder at få et sprog, og derved kan udtrykke sig på den måde... men hvad nu hvis der går 6 mdr endnu? det kan hverken h*n, de andre børn eller os være tjent med  

Jeg har aldrig troet at jeg ville få et barn der var sådan  synes det er pinligt og træls! tænker jo om folk måske tror alt muligt om min mand og jeg, siden vi åbenbart ikke kan finde ud af at opdrage vores barn ordenligt... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Anonym trådstarter

27 visninger og ikke ét eneste svar... øv bøv  

Anmeld

20. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Det er ik noget i ska være flov over! 

I ska blive ved ned at sige nej, vise at i mener det og fjerne ham fra konflikten. Sig at i godt ka se at han ik vil ha sin jakke på osv, men det ska han ha,  I vil ik ha at han bider og slå jer eller andre! I vuggestuen må de finde en løsning også selvom de er underbemandet! Vh stine

Anmeld

20. april 2012

mortilnoahogmelina

Jeg vil blåt give et stort kram for det fortjener du .

Og så vil jeg sige vi har sammen problem ned vores barn det går dog i dp. Og jeg aner simpelthen heller ikk hvad vi skak gøre ikk nok med det . så kan vores barn heller ikk gøre efter når vi siger noget . Jeg ved ikk om det bare er en periode de skal igennem . Men træls er den virkelig . vores barn er 16 måneder lige om lidt .

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Det er ik noget i ska være flov over! 

I ska blive ved ned at sige nej, vise at i mener det og fjerne ham fra konflikten. Sig at i godt ka se at han ik vil ha sin jakke på osv, men det ska han ha,  I vil ik ha at han bider og slå jer eller andre! I vuggestuen må de finde en løsning også selvom de er underbemandet! Vh stine

man blir bare lidt flov, når de andre forældre står der og kigger på en som om jeg ikke kan styre mit barn  

Vi bliver ved med at sige nej til h*n, og det gør de også i vuggestuen. jeg har bare på fornemmelsen, at de tit ikke ser det i vuggestuen. både når h*n bider andre og når h*n selv bliver bidt... 

de ligner ihvertfald altid ét stort spørgsmåls tegn når vi spørger hvordan h*n har fået de nye bidemærker..  

hvordan skal vi tage snakken med dem (igen)? uden at lyde alt for dømmende? 

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg vil blåt give et stort kram for det fortjener du .

Og så vil jeg sige vi har sammen problem ned vores barn det går dog i dp. Og jeg aner simpelthen heller ikk hvad vi skak gøre ikk nok med det . så kan vores barn heller ikk gøre efter når vi siger noget . Jeg ved ikk om det bare er en periode de skal igennem . Men træls er den virkelig . vores barn er 16 måneder lige om lidt .

mange tak! 

Vi har præcis det samme problem med at h*n overhovedet ikke gider at høre efter os... især hvis vi er nogen steder. Vi kan ikke lade h*n gå selv i butikker osv. for h*n kommer simpelthen slet slet ikke når vi kalder  alt andet er mere spænende, og det er som om at h*n ignorerer os totalt.. 

har i fået nogen råd omkring hvordan i kan få ham til at stoppe med at bide? og evt. høre efter når i siger noget til ham? 

Anmeld

20. april 2012

Gaia

Jeg tror jeres barn slå/bider pga. Det manglende sprog. Jeg vil forslå at i indøver nogle basis tegn for bestemte ord. F.eks. Tegn for nej, tegn for ja, tegn for vil ikke, tegn for sur, tegn for glad, tegn for ked osv. Det er ikke spor svært, i beruger bare tegn i selv finder på, og som I ved jeres barn har mulighed for at lære. I kan evt. Købe filmen " tal med tegn".husk at hver gang i laver tegnet siger i også ordet! Ikke noget med kun at lave tegn og ikke sætte ord på. Jeres barn vil helt sikkert hurtigt begynde at bruge tegnene og endda pga. Alder hurtigt begynde også at sige ordene. 

Det kan være meget frustrende at være 17 måneder og ikke have et sprog eller en anden mulighed for at kommuniker. Så når jeres barn bider kan det være tegn på frustration og afmagt fordi h*n ikke kan fortælle hvad h*n gerne vil. 

Så mit bedste råd. Få lært eller opfind selv nogle nemme tegn for basis ord. som spise ( tre samlet finger, pege, Ringe og lange finger, føres op til munden) drikke ( lad som om i føre et krus op til munden) sut ( peg med pegefingeren på munden) nej ( ryst hovet) stop ( ræk en flad hånd frem) sove ( f.eks hånden på kinden), ked af det ( tegn en streg med fingeren ned fra øjet), sur ( fold armene over brystet) osv. Tegn h*n hurtigt lære og som kan hjælpe. Pointen er at give de små redskaber til at kunne sige hvad de gerne vil samtidig med at man lære dem sproget. Håber det kan hjælpe jer

Tit lære vi faktisk hurtigere, hvis vi får sat tegn eller billeder på. Jeres barn er ved at være i selvstændigheds alderen og er også begyndt at ahve egne meninger. Kan godt forstå hvis jeres barn bliver dybt frustreret over ikke at kunne kommunikerer. Forstil jer at I ville sige en masse, men bare ikke kunne eller at det i forsøgt at sige ikke blev forstået..så er det da også lige til at bide og slå over. Der er intet mere frustrende end hvis man ikke kan kommunikerer det man vil. 

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Gaia skriver:

Jeg tror jeres barn slå/bider pga. Det manglende sprog. Jeg vil forslå at i indøver nogle basis tegn for bestemte ord. F.eks. Tegn for nej, tegn for ja, tegn for vil ikke, tegn for sur, tegn for glad, tegn for ked osv. Det er ikke spor svært, i beruger bare tegn i selv finder på, og som I ved jeres barn har mulighed for at lære. I kan evt. Købe filmen " tal med tegn".husk at hver gang i laver tegnet siger i også ordet! Ikke noget med kun at lave tegn og ikke sætte ord på. Jeres barn vil helt sikkert hurtigt begynde at bruge tegnene og endda pga. Alder hurtigt begynde også at sige ordene. 

Det kan være meget frustrende at være 17 måneder og ikke have et sprog eller en anden mulighed for at kommuniker. Så når jeres barn bider kan det være tegn på frustration og afmagt fordi h*n ikke kan fortælle hvad h*n gerne vil. 

Så mit bedste råd. Få lært eller opfind selv nogle nemme tegn for basis ord. som spise ( tre samlet finger, pege, Ringe og lange finger, føres op til munden) drikke ( lad som om i føre et krus op til munden) sut ( peg med pegefingeren på munden) nej ( ryst hovet) stop ( ræk en flad hånd frem) sove ( f.eks hånden på kinden), ked af det ( tegn en streg med fingeren ned fra øjet), sur ( fold armene over brystet) osv. Tegn h*n hurtigt lære og som kan hjælpe. Pointen er at give de små redskaber til at kunne sige hvad de gerne vil samtidig med at man lære dem sproget. Håber det kan hjælpe jer

jamen er det ikke utrolig tidskrævende og svært for et barn i den alder at lære de der baby tegn nu? Vi vil meget gerne prøve!

Men h*n sidder jo ikke stille 2 min af gangen, og er jo rasmus modsat af alt hvad vi prøver at indføre og lære... 

faktisk minder det rigtig meget om at h*n er kommet i en tidlig trods alder, hvor h*n bliver sur og ked og dermed bider og slår, hvis det ikke lige går efter bandittens hovede...  

jeg har det også lidt sådan, at jeg føler at min mand og jeg virkelig prøver og prøver at lære hvad der er rigtigt og forkert, men lige så snart h*n er i vuggestuen falder det hele så lidt til jorden igen, fordi at de desværre er ret presset... 

har du erffaringer med at din vuggestue/dagpleje mor også brugte og forstod barnets tegn så? for jeg tænker om h*n overhovedet vil kunne gøre brug af dem i vuggestuen? og da det jo tit er de andre børn h*n skal "forsvarer" sig imod, vil han jo stadig ikke kunne kommunikerer med dem? 

hvornår begynder børn egentlig at få et sprog??? er h*n bagud af sin alder mon? 

Anmeld

20. april 2012

mortilnoahogmelina

Anonym skriver:

JJaJamJameJamendde

mange tak! 

Vi har præcis det samme problem med at h*n overhovedet ikke gider at høre efter os... især hvis vi er nogen steder. Vi kan ikke lade h*n gå selv i butikker osv. for h*n kommer simpelthen slet slet ikke når vi kalder  alt andet er mere spænende, og det er som om at h*n ignorerer os totalt.. 

har i fået nogen råd omkring hvordan i kan få ham til at stoppe med at bide? og evt. høre efter når i siger noget til ham? 

Jamen det er fuldstændig det sammen her . Man skal være over barnet konstant det er rigtig hårdt ind imellem synes jeg .

Nej desværre. Det eneste vi altid får af vide er jamen det er en face i deres udvikling ., bliv ved at sige nej stop osv . Og det gør vi , men hvor kan det være hårdt synes jeg personligt fordi man ind imellem føler man ikk laver andet end sige nej stop osv . Øv øv . Jeg hader det i hvertfald.

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Pernille08 skriver:

Jamen det er fuldstændig det sammen her . Man skal være over barnet konstant det er rigtig hårdt ind imellem synes jeg .

Nej desværre. Det eneste vi altid får af vide er jamen det er en face i deres udvikling ., bliv ved at sige nej stop osv . Og det gør vi , men hvor kan det være hårdt synes jeg personligt fordi man ind imellem føler man ikk laver andet end sige nej stop osv . Øv øv . Jeg hader det i hvertfald.

øv håber godt nok at denne fase snart går over så...  

for ja det er virkelig surt og opslidende at man konstant skælder ud og er sur og tvær på det her lille menneske  

føler bare sådan at VI svigter, når jeg ser hvordan de andre børn i vuggestuen "frygter" og undviger... sådan vil jeg da ikke have at h*n skal have det hver eneste dag på et eller andet tidspunkt opdager h*n jo at de andre børn trækker sig væk... og dette selvom h*n langt fra er den eneste i vuggestuen som bider. Men h*n er stor af sin alder og virker måske mere skræmmende end mange af de andre..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.