Jeg har et barn på snart 17 mdr. H*n er et rigtig glad og udadvendt barn.
Desværre er h*n nu begyndt at bide og slå
Det startede for ca 3 mdr siden. Vi lagde mærke til at h*n i en helt uge kom hjem fra vuggestue med et nyt bidemærke på arme, ben, hoved og ryg
Siden dengang har h*n så også bidt! Vi tog det op med vuggestuen, og de sagde at de var obs på problemet da mange af børnene desværre bed for tiden.... De griber ind ved at sige nej eller ved at fjerne børnene fra hinanden.
Mit barn har endnu intet sporg, så h*n kan ikke sige nej når h*n bliver bidt eller slået af de andre børn... så h*n reagerer og forsvarer sig ved selv at bide eller slå
og det synes jeg bare er en rigtig dårlig løsning!
De er meget dårligt bemandet i vuggestuen. 2 pædagoger og 1 pædagod medhjælper til 14 børn... og dette kan virkelig mærkes!
jeg er så ked af det for jeg kan se at problemet bliver værrer og værrer... vores barn er nu også begyndt at bide og slå ud efter mig og min mand
h*n går efter ansigtet når h*n slår og hvis vi forsøger at tage f.eks noget legetøj eller give flyverdragt på bider og slår h*n os også
Jeg er ved at være desperat... jeg aner simpelthen ikke hvordan vi skal få vores barn vendt af med disse 2 meget dårlige vaner/forsvars mekanismer?
vi siger selvfølgelig meget fast NEJ når h*n gør det, og siger at det må h*n ikke! Vi viser at vi bliver kede af det, og når vi ser at h*n gør det ved andre børn griber vi ind med det samme, og prøver at forklare at de altså også bliver kede af det!
men intet hjælper...
H*n er efterhånden en lille smule frygtet nede i vuggestuen nu af de andre børn... de står ihvertfald og råber neeeeej til os lige så snart vi træder ind af døren, og de viger når H*n kommer mod dem.
Er der nogle som har haft samme problem og kan fortælle mig hvad vi skal gøre?? Jeg kan snart ikke se hvordan vi løser det
Min kusine (som er pædagog) siger at vi skal vente og se tiden an til når h*n begynder at få et sprog, og derved kan udtrykke sig på den måde... men hvad nu hvis der går 6 mdr endnu? det kan hverken h*n, de andre børn eller os være tjent med
Jeg har aldrig troet at jeg ville få et barn der var sådan
synes det er pinligt og træls! tænker jo om folk måske tror alt muligt om min mand og jeg, siden vi åbenbart ikke kan finde ud af at opdrage vores barn ordenligt...