Andre end mig der IKKE har fået børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. april 2012

Nattøs

wamse skriver:

Det kan man jo sige om alt så, for så kan du jo også sige, at din nuværrende indtægt heller ikke kan tages for givet, så hvor lavt vil du sætte dig i faste udgifter, for at kunne sikre dig?

Jeg lever fx af revalidering nu, men det er jo heller ikke en ydelse, som jeg kan være 100% sikker på, at en regering eventuel ikke ville kunne finde på at sætte ned fx. Så skal jeg sidde så billigt med husleje, at jeg allerede nu ville kunne klare mig for mindre?

Jeg har forståelse for, at for nogle er der så stor økonomisk frihed, at børnepengene ikke har betydning, men der findes andre, som mig, hvor en hverdag ville blive betydelig forringet uden de penge.

Jeg kendte engang en kvinde, som udelukket kun beholdte sin datter (i stedet for at give datteren til faren) fordi at så ville hun skulle gå fra hus og hjem, fordi at hun mistede de penge og hjælpere (hun sad i kørestol) sådan en kvinde kan jeg blive gal på..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

bullerbassen

wamse skriver:

Nu har jeg jo da heldigvis så meget erfaring med at være i live, at jeg ved at livet er en forunderlig størrelse, og at meget kan ske på kort tid. Det betyder, at jeg har sørme også været i faser af mit liv, hvor børnepengene intet betød, men nu er jeg så bare en af dem, hvor det rent faktisk betyder meget af nogle forskellige årsager.

Uanset grunden, så er det altså penge jeg ikke kan undvære.

Må give dig ret. Livet former sig ikke altid som ønske og situationer ændres.

Vi har haft perioder hvor pengene bare var ekstra lomme penge, men bestemt også hvor det har været nødvendigt.

Men kan jo ikke bare sælge hus osv fordi en indtægt / eller andetændres for en periode.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.