Billig barnedåb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

lio

Anonym skriver:

Vi havde overvejet lidt at leje forsamlingshus, og en grill, hvor vi så ville indkøbe kød og drikkevarer (øl, vin, vand)..
- Men så sige at gæsterne hver skal medbringe en sommerret? (barnedåben er i Juli) ..

Kan man tillade sig det? Altså at sige gæsterne selv skal medbringe mad?

Jeg synes det er helt iorden at gøre sådan. Hvis pengene ikke rækker så tror jeg at ens gæster vil være forstående for dette, da det jo handler om at hygge sig og være sammen.

Min kollega holdt dåb hvor at de fik arrangeret mad og lokale, men tog betaling for øl og vand. Det fungere fint og alle hyggede og var glade.

Man kan jo i invitationen sige "Vi ønsker at i alle medbringer en ...." - fremfor "I skal alle medbringe ..."

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Anonym trådstarter

Laijona Äiti skriver:

Jeg synes det er helt iorden at gøre sådan. Hvis pengene ikke rækker så tror jeg at ens gæster vil være forstående for dette, da det jo handler om at hygge sig og være sammen.

Min kollega holdt dåb hvor at de fik arrangeret mad og lokale, men tog betaling for øl og vand. Det fungere fint og alle hyggede og var glade.

Man kan jo i invitationen sige "Vi ønsker at i alle medbringer en ...." - fremfor "I skal alle medbringe ..."

Super at du lige skriver det med invitationerne

Og ja det med drikkevarer er jo også en utraditionel måde at gøre det på..  Kunne måske kommer til overvejelse faktisk

Anmeld

18. april 2012

Fenja09

Det tror jeg altså ikke at jeg ville gøre eller bede gæsterne om - så ville jeg nok finde på noget vi havde råd til f.eks bare kaffe og kage.

Vi holdt forresten selv en billig barnedåb. Inviterede 25 gæster på kro/restaurant til brunch og vi gav 3500 kr alt inkl.

/Fenja

Anmeld

18. april 2012

lio

Anonym skriver:

Super at du lige skriver det med invitationerne

Og ja det med drikkevarer er jo også en utraditionel måde at gøre det på..  Kunne måske kommer til overvejelse faktisk

Er sikker på at det nok skal blive en rigtig god dag, det at alle hjælper bringer også alle lidt tættere tror jeg.

Anmeld

18. april 2012

S.Maria

Jeg kunne aldrig selv finde på at sige til folk de selv skulle medbringe lidt mad. Må indrømme jeg også ville kigge med lidt store øjne og tænke, a hva, hvis jeg fik sådan en invitation. Hvis jeg ikke havde så mange penge ville jeg nok kun invitere de nærmeste og så til boller med pålæg og noget kage noget med kaffe og te bagefter. Man kunne jo skrive i invitationen at efter dåben vil der blive serveret en let frokost og lidt kage og kaffe. 

Anmeld

18. april 2012

mortilnoahogmelina

Jeg ville ikke selv gøre det , men i stedet finde et alternativ for at holde noget billigere .

Men.bare fordi jeg ikk ville gøre det kan jeg ikk se noget forkert i det . Kommer os meget an op hvilke mennesker som kommer om det er bogen som vil have forståelse eller bogen som forventer en 3 retters menu med det hele .

Anmeld

18. april 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Vi havde overvejet lidt at leje forsamlingshus, og en grill, hvor vi så ville indkøbe kød og drikkevarer (øl, vin, vand)..
- Men så sige at gæsterne hver skal medbringe en sommerret? (barnedåben er i Juli) ..

Jeg ville ik be' gæsterne tage mad med.. Tænker oz at hvis i nu skal være 30, så ender i med utroligt mange tilbehørs-retter?

Når i nu har tænkt jer at købe alt det dyre så er det jo ik meget ekstra for lidt pasta og salat?

Hvis budgettet var helt skidt ville jeg nok bare invitere på kaffe og kage om eftermiddagen Vi skal holde barnedåb i september og har kigget madtilbud på nettet, og hvis i ik vil lave tingene selv har f.eks. kokken og jomfruen en buffet med 3x kød og 4x tilbehør til 80 kr pr. kuvert Selvom vi ik er kokke i familien her så synes jeg de laver hæderligt mad til gode priser

Anmeld

18. april 2012

MariaKyedDK

Anonym skriver:

hvis jeres økonomi er helt i bund og jeres '' gæster '' kender til det, kan man godt tillade sig det, jeg vil bare aldrig gøre det.

vil være bange for at folk ik vil komme så.

Anmeld

18. april 2012

Chr-Hei

Jeg ville ikke selv kunne gøre det, men er også ret forkælet hvad der angår det.. Det vil min far syntes var alt for pinligt også ville han betale... Men har hørt om mange der gøre det og jeg ville ikke selv have noget imod at tage ne lille ret med til en fest hvor pengene ikke var mange..

Men tænke du nævner din mand er kok, i har vel en ide om hvad i har råd til at ligge ud til en dåb.. Hvad med at lave en brunch selv, det vil jo ikke koste det vilde. Og hvem siger at man skal have forret, hovedret og dessert? Det kan også blive formeget..

Så kan i jo altid slutte af med en gang kaffe og småkager eller måske en kage du selv har smækket sammen..

Jeg tror på det tit bliver mere hyggeligt når man kan se der er kæmpet for tingene alt ikke er så fornemt

Hvor bor du henne af? Kan jo være du kunne være så heldig at en af alle de søde damer herinde kunne lave en billig kage til dig

Håber i finder en løsning..

Anmeld

18. april 2012

EKBJ

Anonym skriver:

Det synes jeg ikke man kan tillade sig.. men det er jo meget forskelligt fra familie til familie.. nogen synes det er noget mærkeligt noget, andre gør ikke :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.