Billig barnedåb??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.317 visninger
28 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Anonym trådstarter

Vi havde overvejet lidt at leje forsamlingshus, og en grill, hvor vi så ville indkøbe kød og drikkevarer (øl, vin, vand)..
- Men så sige at gæsterne hver skal medbringe en sommerret? (barnedåben er i Juli) ..

Kan man tillade sig det? Altså at sige gæsterne selv skal medbringe mad?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Tanja1234

Det kommer jo helt an på jeres omgangskreds..

Jeg ville nok aldrig gøre det, men min mand er også kok så jeg har nem adgang til god og billig mad

Hvad med at finde på et billigt alternativ - I kunne fx selv lave smørrebrød, luksus-sandwiches eller noget i den stil.

Og det kan sagtens gøres til en fornuftig penge..

Skriv endelig hvis du vil have ideer...

Anmeld

18. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Vi havde overvejet lidt at leje forsamlingshus, og en grill, hvor vi så ville indkøbe kød og drikkevarer (øl, vin, vand)..
- Men så sige at gæsterne hver skal medbringe en sommerret? (barnedåben er i Juli) ..

Kan man tillade sig det? Altså at sige gæsterne selv skal medbringe mad?

Det syntes jeg godt man kan.. Og er helt sikker på folk gør det med glæde

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Tanja1234 skriver:

Det kommer jo helt an på jeres omgangskreds..

Jeg ville nok aldrig gøre det, men min mand er også kok så jeg har nem adgang til god og billig mad

Hvad med at finde på et billigt alternativ - I kunne fx selv lave smørrebrød, luksus-sandwiches eller noget i den stil.

Og det kan sagtens gøres til en fornuftig penge..

Skriv endelig hvis du vil have ideer...

Vi tænker bare retter som salater og pasta

Min mand er også kok, men ejer ikke sin restaurant mere, så det havde jo været noget nemmere hvis han kunne få maden derigennem..

Men ja der er jo mange alternativer..
Men det er 2 meget forskellige omgangskredse, da min er meget hygge-lege-fri-familie, hvorimod min mand's er meget mere konservativ og gerne tager sølvbestikket frem!

Anmeld

18. april 2012

PernilleogLouis

Nej det syns jeg ik man kan og jeg ville personligt selv hellere lade vær at holde noget end at bede gæsterne om selv at tag mad med

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Det syntes jeg godt man kan.. Og er helt sikker på folk gør det med glæde

Tænker også lidt at folk har en forståelse for at det er dyrt aat blive forældre, og at vi jo trods alt sørger for alt det "dyre" i form af kød og drikkevarer...

Og derudover er det da lidt festligt at man ikke ved hvad der dukker op på bordene Så er der lidt overraskelse i hvad folk tager med...

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

kicha skriver:

Nej det syns jeg ik man kan og jeg ville personligt selv hellere lade vær at holde noget end at bede gæsterne om selv at tag mad med

Vi sørger jo så for alt der hedder kød og grill, plus drikkevarer.. Så det ville jo ikke være al mad de skulle komme med

Jeg forstår udemærket din holdning, den havde jeg selv, lige indtil jeg så vores budget

Anmeld

18. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Tænker også lidt at folk har en forståelse for at det er dyrt aat blive forældre, og at vi jo trods alt sørger for alt det "dyre" i form af kød og drikkevarer...

Og derudover er det da lidt festligt at man ikke ved hvad der dukker op på bordene Så er der lidt overraskelse i hvad folk tager med...

Lige præcis Det ku være i ku få en fra familien til at organisere så alle ik to kartoffelsalat med feks

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Månsson skriver:

Lige præcis Det ku være i ku få en fra familien til at organisere så alle ik to kartoffelsalat med feks

Sådan havde jeg også lidt tænkt det....

Anmeld

18. april 2012

PernilleogLouis

Havde nok fundet på noget hvor jeg så havde råd til også at købe salater osv. Da min niece blev døbt havde de heller ik mange mange så det blev til lasagne, nogle salater også flute. Billigt og nemt. De sluttede så af med dåbskage og kaffe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.