Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Jeg har een, eller det er så villads spare ugle, eller spuglen. den smider jeg de kontanter i jeg bla skraber sammen af de ting og tøj af hans som vi sælger. Ved ikke helt hvad det skal bruges til. Måske en cykel når han skal have sådan een
Anmeld
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
TeamRocket skriver: Dengang vi flyttede sammen havde jeg en sparegris som jeg altid smed mine mønter i- der var gerne mellem 500 og 1000 på en måned, ofte mere. (Men jeg betalte så også med vilje med sedler altid for at få mønter til grisen) Men ja pengene begyndte at forsvinde derfra og var tom sidst på måneden selv om jeg f.eks havde smidt et par 100 i om ugen- og min mand brød jo så sammen og fortalte han var ludoman og den gris der altså fristede skæbnen. Så vi har desværre ingen sparegrise og ungernes sparepenge bliver sat på deres bankbog så de ikke frister. Det irritere mig grusomt for det er så hyggeligt med sparegrise.
Dengang vi flyttede sammen havde jeg en sparegris som jeg altid smed mine mønter i- der var gerne mellem 500 og 1000 på en måned, ofte mere. (Men jeg betalte så også med vilje med sedler altid for at få mønter til grisen) Men ja pengene begyndte at forsvinde derfra og var tom sidst på måneden selv om jeg f.eks havde smidt et par 100 i om ugen- og min mand brød jo så sammen og fortalte han var ludoman og den gris der altså fristede skæbnen. Så vi har desværre ingen sparegrise og ungernes sparepenge bliver sat på deres bankbog så de ikke frister.
Det irritere mig grusomt for det er så hyggeligt med sparegrise.
puha det var da ikke rart... ja syntes nemlig ogsaa det er saa hyggelig med dem! men saa maa du jo finde paa noget andet hyggelig... eller gemme den et rigtig godt sted
twinny skriver: Vi har en til lommepenge til når vi skal på sommerferie.
Vi har en til lommepenge til når vi skal på sommerferie.
det var da en god ide...
TeamRocket skriver: Dengang vi flyttede sammen havde jeg en sparegris som jeg altid smed mine mønter i- der var gerne mellem 500 og 1000 på en måned, ofte mere. ( Men jeg betalte så også med vilje med sedler altid for at få mønter til grisen) Men ja pengene begyndte at forsvinde derfra og var tom sidst på måneden selv om jeg f.eks havde smidt et par 100 i om ugen- og min mand brød jo så sammen og fortalte han var ludoman og den gris der altså fristede skæbnen. Så vi har desværre ingen sparegrise og ungernes sparepenge bliver sat på deres bankbog så de ikke frister. Det irritere mig grusomt for det er så hyggeligt med sparegrise.
Dengang vi flyttede sammen havde jeg en sparegris som jeg altid smed mine mønter i- der var gerne mellem 500 og 1000 på en måned, ofte mere. ( Men jeg betalte så også med vilje med sedler altid for at få mønter til grisen) Men ja pengene begyndte at forsvinde derfra og var tom sidst på måneden selv om jeg f.eks havde smidt et par 100 i om ugen- og min mand brød jo så sammen og fortalte han var ludoman og den gris der altså fristede skæbnen. Så vi har desværre ingen sparegrise og ungernes sparepenge bliver sat på deres bankbog så de ikke frister.
Gør jeg også
1234567890 skriver: det var da en god ide...
Jaah så kommer det ikk som en overraskelse...
Månsson skriver: Vi havde sådan et rør på 1½m hvor vi puttede mønter i fra 25øre da de fandtes og op til 5'ere vi tømte det 2gange om året og det gav mellem 3-5 tusinde på år.
Vi havde sådan et rør på 1½m hvor vi puttede mønter i fra 25øre da de fandtes og op til 5'ere vi tømte det 2gange om året og det gav mellem 3-5 tusinde på år.
wauw... haaber da ogsaa jeg kan faa samlet saa mange
1234567890 skriver: wauw... haaber da ogsaa jeg kan faa samlet saa mange
Vi har 3 sparegrise...
Pigerne har 1 hver..
Kæresten og jeg en fælles...
Ugentlig ryger der hvert fald tilsammen omkring 100 kr (Fordelt imellem de 3 sparegrise) i eller lidt mere...
Caroline har en .. Der kommer vi alle vores småmønter i .. Engang imellem tømmer vi den så , og køber noget til hende for pengene
1234567890 skriver: jeg er lige begyndt at samle alle moenter i huset.. og samlede faktisk 100 kr i alt.. saa nu har jeg lige "lavet" en sparegris... er spaendt paa hvor meget jeg kan faa samlet sammen inden jeg smadder den!!! Hvad med jer, har i haft en ? og hvor meget fik i samlet og hvor lang tid kunne i holde fingerne fra den?
jeg er lige begyndt at samle alle moenter i huset.. og samlede faktisk 100 kr i alt.. saa nu har jeg lige "lavet" en sparegris... er spaendt paa hvor meget jeg kan faa samlet sammen inden jeg smadder den!!!
Hvad med jer, har i haft en ? og hvor meget fik i samlet og hvor lang tid kunne i holde fingerne fra den?
Jeg kan slet ikke finde ud af sådan noget hahaha. MEN min kæreste er vildt god til det! Han sparede fra januar måned og faktisk lige til i går 1700,- sammen.. Det synes jeg sgu er godt gået!
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128