Har i en sparegris :) ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

TeamRocket

Dengang vi flyttede sammen havde jeg en sparegris som jeg altid smed mine mønter i- der var gerne mellem 500 og 1000 på en måned, ofte mere. (Men jeg betalte så også med vilje med sedler altid for at få mønter til grisen) Men ja pengene begyndte at forsvinde derfra og var tom sidst på måneden selv om jeg f.eks havde smidt et par 100 i om ugen- og min mand brød jo så sammen og fortalte han var ludoman og den gris der altså fristede skæbnen. Så vi har desværre ingen sparegrise og ungernes sparepenge bliver sat på deres bankbog så de ikke frister.

Det irritere mig grusomt for det er så hyggeligt med sparegrise.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

twinny

Vi har en til lommepenge til når vi skal på sommerferie.

Anmeld

17. april 2012

Clisolka

1234567890 skriver:

ej hvor godt.. hvad brugte i dem til, hvis man maa spoerger ? koebte i en gave til jer selv, eller kom de bare ind paa kontoren... ?

Vi tog en tur ud og spise - rigtig kærestehygge, det er noget vi glemmer efter vi er blevet forældre 

Anmeld

17. april 2012

Ellie79

Min datter har en som vi smider i når vi har mønter på os - kan være alt fra 1 kr til 50 kr i mønter. Ved ikke hvor meget der er i den, men i går solgte hun den til mig for at få lov til at købe Lego friend så håber der er en god sjat i for hun vil lov at vælge meget lego hehe

Anmeld

17. april 2012

Gravid2012

Maja88 skriver:

jeg har en kun til euro mønter

saa det er en slags ferie penge ?

Anmeld

17. april 2012

Gravid2012

AnjaB skriver:

Min datter har en som vi smider i når vi har mønter på os - kan være alt fra 1 kr til 50 kr i mønter. Ved ikke hvor meget der er i den, men i går solgte hun den til mig for at få lov til at købe Lego friend så håber der er en god sjat i for hun vil lov at vælge meget lego hehe

Anmeld

17. april 2012

Nadia&Daniel

1234567890 skriver:

jeg er lige begyndt at samle alle moenter i huset.. og samlede faktisk 100 kr i alt.. saa nu har jeg lige "lavet" en sparegris... er spaendt paa hvor meget jeg kan faa samlet sammen inden jeg smadder den!!!

Hvad med jer, har i haft en ? og hvor meget fik i samlet og hvor lang tid kunne i holde fingerne fra den?

Vi har 3 pokaler i glas, hvor vi samler 1'er, 2'er og 5'er - vi har ALDRIG taget fra den.. Ved ikke hvad vi før har samlet (de kommer i banken engang imellem), men lige pt. er vi på 8xx.-

Anmeld

17. april 2012

Gravid2012

Babymor2010 skriver:

Vi tog en tur ud og spise - rigtig kærestehygge, det er noget vi glemmer efter vi er blevet forældre 

super

Anmeld

17. april 2012

L&V

1234567890 skriver:

jeg er lige begyndt at samle alle moenter i huset.. og samlede faktisk 100 kr i alt.. saa nu har jeg lige "lavet" en sparegris... er spaendt paa hvor meget jeg kan faa samlet sammen inden jeg smadder den!!!

Hvad med jer, har i haft en ? og hvor meget fik i samlet og hvor lang tid kunne i holde fingerne fra den?

Vi havde sådan et rør på 1½m hvor vi puttede mønter i fra 25øre da de fandtes og op til 5'ere vi tømte det 2gange om året og det gav mellem 3-5 tusinde på år.

Anmeld

17. april 2012

Maja88

1234567890 skriver:

saa det er en slags ferie penge ?

nej kun de små cent er tisse penge..

men det er til når vi tager hjem til Padborg så er vi som regel et smut over grænsen og handle.. så er mad og snoller penge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.