Når ens bedste veninde går med alternative?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

men er der ellers noget galt

laver hun hærværk ?

passer hun sin skole /sit job ?

betaler hun regninger ?

er der andre ting der ikke stemmer ?

ellers ville jeg bare forsøge at acceptere at i er forskellige og vokset fra hinanden

Hun er i dyb gæld, drikker alle pengene op, og køber vin hver dag til hendes 'veninder' hvor de drikker det hjemme hos hende. Hun ville være læge men er blevet smidt ud, da hun ikke laver hendes lektier og ikke møder op.

Hun VAR sådan en stærk smuk pige, der var fast besluttet på at blive læge og have et dejligt liv med kæreste, hund og senere hen en familie.

i dag.. ja, hun er ødelagt, og det knuser mit hjerte, for jeg kender hende som den viljestærke pige som ville være læge, ikke en ligeglad pige som bare vil drikke sin hjerne ud 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Gaia

Hvis du ikke kan accepterer din venindes stil, så må du jo finde en anden. Synes ikke du kan tillade dig at blande dig i hvOrdan hun går klædt og med hvem ( så længe hun ik er ude i noget rod, hvilket det ikke lyder til). Desuden kan man altså godt være et dejligt menneske selvom man ikkeer dullet! Synes ikke det er din veninde som har et problem, men synes faktisk det er dig. Synes ikke du kan tillade dig at sige; du vil have din smukke veninde tilbage..øh det var noget andet hvis hun var i problemer, men eneste problem er vist at hun ikke længere er dullet. Lad hende dog være som hun er og hold af din veninde som den person hun er og ikke hendes påklædning. Accepterer at folk forandre sig...måske du også skulle prøve at være lidt mindre overfladisk. Siger ike det for at være strid. Forandring er svært.. Måske er det ikke så meget påklædningen, men mere det at din gamle veninde er ved at forsvinde og det måske faktisk er det du er ked af. Hun er ikke længere den hun var og i er måske ik så tætte som før. Det er en hård erkendelse og hvis det i bund og grund er detsom tyngerbdig, kan jeg så udemærket godt forstå dig. Men glæd dig på din venindes vegne og accepterer at hun har valgt anderledes end dig. 

Tilføjelse: kan godt forstå du bekymre dig hvis hun drikker, ikke vil have uddannelse osv. Men jo hendes liv og som veninde kan du ikke gøre andet end at støtte og være der. 

Anmeld

17. april 2012

B&J

Anonym skriver:

En dårlig veninde vil lade hendes veninde ødelægge sig selv, det er jo ikke hendes valg, men hun havde svært ved at tilpasse sig og endte i den gruppe, de smadrede hende desværre, og hun ringede og grad til mig flere gange efter flytninger, og jeg ved hun KUN gør det for at passe ind, for sidste gang vi var sammen var hun ved at bryde sammen over hun følte sig grim. men det er somom hun bare ikke kan slippe det.. hvis du kalder det en dårlig veninde, så ja, det er jeg-

jamen det er jo hendes valg godt være man har svært ved at passe sig ind men man har jo altid et valg og ikke vil drikke ryke og gå sådan klædt...

jeg tror stadig hun gør det fordi hun har den behov lige nu for nærmest at forandre sig for den man har været eller noget andet...

hvor gammel er hun endelig for lyder ikke til hun er særlig gammel...

og kan stadig ikke forstå du ikke bare kan syntes det er okay som hun ser ud nu...

ja undskyld jeg forstår det virkelig ikke selv om hun græd i telefonen så må hun jo få hjælp og stoppe med at se de venner

Anmeld

17. april 2012

minimig

Anonym skriver:

Helt ærlig - JA jeg er overfladisk! men af god grund, hun VAR smuk, og er blevet sådan her, det kan jeg da ikke acceptere, og det kan INGEN god veninde! Jeg vil det bedste for hende, og det der.. det sgu ikke det bedste, de mennesker ødelægger hende, får hende til at drikke og ryge og feste konstant, smadre hendes udseende og personlighed, hun er blevet så anderledes og ja jeg savner hende! 

Du skriver at ingen god veninde ville kunne acceptere denne forvandling... men helt ærligt: det bliver du nok nødt til! Mange har de her perioder hvor forskellige livsstile skal afprøves, og det er et led i en udvikling mod at finde frem til hvad der er rigtigt for en selv, og hvad meningen med tilværelsen er. Din veninde har tilsyneladende fundet ud af at den overfladiske "dulle-stil" ikke er vejen frem, og DET er noget en god veninde burde acceptere. Hvis det eneste I har haft tilfælles, har været dullegrej og makeup, så burde du måske lade din veninde være og arbejde lidt med dig selv. Din veninde er inde i en udvikling, og det er du tydeligvis ikke.

Anmeld

17. april 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster
Musen5 skriver:

Hold da fest hvor jeg sys du er overfladisk...

Hun er vel stadig din samme veninde selvom hun ikke nødvendigvis ligner en barbie prinsesse?????

/Mette GOTH OG STOLT!

Du skrev det, jeg tænkte det..

Anmeld

17. april 2012

minimig

Anonym skriver:

Hun er i dyb gæld, drikker alle pengene op, og køber vin hver dag til hendes 'veninder' hvor de drikker det hjemme hos hende. Hun ville være læge men er blevet smidt ud, da hun ikke laver hendes lektier og ikke møder op.

Hun VAR sådan en stærk smuk pige, der var fast besluttet på at blive læge og have et dejligt liv med kæreste, hund og senere hen en familie.

i dag.. ja, hun er ødelagt, og det knuser mit hjerte, for jeg kender hende som den viljestærke pige som ville være læge, ikke en ligeglad pige som bare vil drikke sin hjerne ud 

Okay, her kommer du så lige med noget der er reelt at bekymre sig om... men så støt hende! Det er hendes problemer, ikke hendes udseende du burde have lavet det her indlæg om...

Anmeld

17. april 2012

serinasmor

Anonym skriver:

se det er jo en HELT anden snak ... men det har jo intet med hendes tøjvalg at gøre

har du kontakt til hendes familie .. hvordan ser de på det?

Lægestudiet er en MEGET svær og MEGET seriøs uddannelse .. måske blev det bare for meget for hende ... men man bliver altså ikke smidt ud fordi man ikke laver lektier det er en videregående uddannelse ... man dumper i stedet 3 gange og har ikke flere eksamensforsøg ... og er derfor nødt til at droppe ud ...

måske er dette bare måden at koble af på ... en dum en ja ... men du kan nok ikke gøre så meget andet end at være der for hende når hun finder ud af alle de dumme valg hun har taget ... og her tænker jeg økonomisk og livsstil - dvs druk osv ...og IKKE på udseende og tøjvalg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.