Når ens bedste veninde går med alternative?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
26 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Anonym trådstarter

Jeg er lidt i et dilemma.

Min bedste veninde flyttede til København for nogle år tilbage, og siden er hun begyndt at gå med folk som er goth, punk, alternative osv. Og jeg kan ikke helt acceptere det.

Hun var meget dullet da hun boede her, og jeg selv er meget dullet. Men hun har forandret sig, og blevet løs med påklædning, hår osv. Jeg ved godt jeg ikke bør blande mig, men hun er blevet direkte grim.

Hun plejede at have det flotteste lange skinnende blonde hår, den flotteste hud, make-up'en sad perfekt og hendes tøj var altid nyvasket og passede perfekt sammen.

Nu har hun halvt orange ødelagt hår, hendes make-up ligner noget hun har sovet med og hendes tøjvalg.. tjae.. hun ligner en der ikke har råd til noget som helst nyt.

Jeg har sagt mange gange til hende om hun ikke godt vil tage sig sammen, jeg savner min smukke veninde.. Men det er somom hendes omgangskreds ødelægger hende!

Hvad fanden gør jeg? jeg er ved at gå amok når jeg ser hendes facebook og de personer der skriver til hende. Ikke at jeg har noget imod alternative, jeg synes bare ikke de er særlig tiltalende! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Musen5

Hold da fest hvor jeg sys du er overfladisk...

Hun er vel stadig din samme veninde selvom hun ikke nødvendigvis ligner en barbie prinsesse?????

/Mette GOTH OG STOLT!

Anmeld

17. april 2012

Muffinmus

hun er nok bare igennem en liiiiidt sen teenage rebellion periode hvor hun skal afprøve sig selv:-)

Dem kommer mange piger igennem, dog mest inden de fylder de der 20-25 år:-)

Så bare vent, det kan være hun stopper helt af sig selv når hun har fået udlevet den lille rebelske drøm om at være lidt anderledes:-)

Og gør det ikke,må du jo altså bare acceptere hendes valg og så er den ikke længere:-)

Anmeld

17. april 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Jeg er lidt i et dilemma.

Min bedste veninde flyttede til København for nogle år tilbage, og siden er hun begyndt at gå med folk som er goth, punk, alternative osv. Og jeg kan ikke helt acceptere det.

Hun var meget dullet da hun boede her, og jeg selv er meget dullet. Men hun har forandret sig, og blevet løs med påklædning, hår osv. Jeg ved godt jeg ikke bør blande mig, men hun er blevet direkte grim.

Hun plejede at have det flotteste lange skinnende blonde hår, den flotteste hud, make-up'en sad perfekt og hendes tøj var altid nyvasket og passede perfekt sammen.

Nu har hun halvt orange ødelagt hår, hendes make-up ligner noget hun har sovet med og hendes tøjvalg.. tjae.. hun ligner en der ikke har råd til noget som helst nyt.

Jeg har sagt mange gange til hende om hun ikke godt vil tage sig sammen, jeg savner min smukke veninde.. Men det er somom hendes omgangskreds ødelægger hende!

Hvad fanden gør jeg? jeg er ved at gå amok når jeg ser hendes facebook og de personer der skriver til hende. Ikke at jeg har noget imod alternative, jeg synes bare ikke de er særlig tiltalende! 

Nu må du ikke misforstå mig, men det virker til at det kun er hendes udseende du går op i? Tænker, at hvis det nu er det hun ønsker, hvorfor så ikke lade hende gøre disse ting. Det kan være hun har fundet ud af at det ikke er hende at være "dullet", men at det først er gået op for hende nu.

Det burde i hvert fald ikke være udseende, hår, make-up, tøj, der afgør om i er veninder. Hvad med hendes personlighed, er den det samme?

Anmeld

17. april 2012

minimig

Jeg synes da, at du skal lade din veninde have den livsstil hun har lyst til! Det er da noget underligt noget at ville have sin "smukke veninde tilbage"... Hvis I virkelig er veninder så accepterer du hendes valg - både hvad angår livsstil og tøjstil.

Hvis du var bekymret over at hun var i "dårligt selskab", altså at hun var på vej ind i en kriminel løbebane eller lignende, så kunne jeg forstå dig, men at hun har noget andet tøj og ser "grim" ud... det burde ikke være et problem.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Musen5 skriver:

Hun er vel stadig din samme veninde selvom hun ikke nødvendigvis ligner en barbie prinsesse?????

/Mette GOTH OG STOLT!

Nej, hun har forandret sig, netop fordi hun går med det kuld. 

Ja jeg er overfladisk, helt ærlig vil jeg gerne se min veninde smuk, nok som mange andre ikke vil. 

Og jeg synes bestemt ikke hun ser godt ud som wannabe alternativ, ikke for at pisse nogen af, men den livsstil og tøjsstil er slet ikke mig, og jeg er så ked af at alt det smukke er faldet af hende og hun er blevet så ligeglad!

Jeg giver ikke ret meget for om andre er det, det er deres valg, men jeg nægter at se min smukke veninde ødelægge sig med sort maling, grimt hår og afdanket tøj.

Anmeld

17. april 2012

QueDee

Musen5 skriver:

/Mette GOTH OG STOLT!

Anmeld

17. april 2012

Dorthe1986

skrukkrukken skriver:

Jeg synes da, at du skal lade din veninde have den livsstil hun har lyst til! Det er da noget underligt noget at ville have sin "smukke veninde tilbage"... Hvis I virkelig er veninder så accepterer du hendes valg - både hvad angår livsstil og tøjstil.

Hvis du var bekymret over at hun var i "dårligt selskab", altså at hun var på vej ind i en kriminel løbebane eller lignende, så kunne jeg forstå dig, men at hun har noget andet tøj og ser "grim" ud... det burde ikke være et problem.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

MariaE skriver:

hun er nok bare igennem en liiiiidt sen teenage rebellion periode hvor hun skal afprøve sig selv:-)

Dem kommer mange piger igennem, dog mest inden de fylder de der 20-25 år:-)

Så bare vent, det kan være hun stopper helt af sig selv når hun har fået udlevet den lille rebelske drøm om at være lidt anderledes:-)

Og gør det ikke,må du jo altså bare acceptere hendes valg og så er den ikke længere:-)

Håber jeg.

Men helt ærlig, hvis det fortsætter ender det med at vi glider helt fra hinanden. Alt det vi havde tilfælles er jo næsten smuttet efter hun ikke er 'hende' længere.

Anmeld

17. april 2012

B&J

øhhhh hvem er det der er et dårligt selskab ej undskyld men du er ikke en god veninde

du skal jo holde af hende som den hun er lige meget hud make up eller hår farve..

måske har hun valgt de andre venner fordi de vil være venner med hende som den hun er også kan hun være sig selv

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.