Når ens bedste veninde går med alternative?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Nej, hun har forandret sig, netop fordi hun går med det kuld. 

Ja jeg er overfladisk, helt ærlig vil jeg gerne se min veninde smuk, nok som mange andre ikke vil. 

Og jeg synes bestemt ikke hun ser godt ud som wannabe alternativ, ikke for at pisse nogen af, men den livsstil og tøjsstil er slet ikke mig, og jeg er så ked af at alt det smukke er faldet af hende og hun er blevet så ligeglad!

Jeg giver ikke ret meget for om andre er det, det er deres valg, men jeg nægter at se min smukke veninde ødelægge sig med sort maling, grimt hår og afdanket tøj.

Hvordan ødelægger man sig med sort maling, grimt hår og afdanket tøj?

kan bare ikke se logikken ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Nu må du ikke misforstå mig, men det virker til at det kun er hendes udseende du går op i? Tænker, at hvis det nu er det hun ønsker, hvorfor så ikke lade hende gøre disse ting. Det kan være hun har fundet ud af at det ikke er hende at være "dullet", men at det først er gået op for hende nu.

Det burde i hvert fald ikke være udseende, hår, make-up, tøj, der afgør om i er veninder. Hvad med hendes personlighed, er den det samme?

Nej, hun har forandret sig grænseløst, hun tænker kun på fester, druk, og hun er begyndt at ryge for at passe ind.

Jeg tænker på hendes udseende ja, fordi jeg forguder hvor smuk hun var, og dte var det vi havde tilfælles, make-up, tøj, mærkevare, vores udseende og andre dulleting! i dag har vi ikke så meget at snakke om udover gamle dage, og det værste er, at jeg prøver virkelig at godkende hendes nye livsstil, det er bare så svært når det føles somom hun er en helt anden!

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

skrukkrukken skriver:

Jeg synes da, at du skal lade din veninde have den livsstil hun har lyst til! Det er da noget underligt noget at ville have sin "smukke veninde tilbage"... Hvis I virkelig er veninder så accepterer du hendes valg - både hvad angår livsstil og tøjstil.

Hvis du var bekymret over at hun var i "dårligt selskab", altså at hun var på vej ind i en kriminel løbebane eller lignende, så kunne jeg forstå dig, men at hun har noget andet tøj og ser "grim" ud... det burde ikke være et problem.

Helt ærlig - JA jeg er overfladisk! men af god grund, hun VAR smuk, og er blevet sådan her, det kan jeg da ikke acceptere, og det kan INGEN god veninde! Jeg vil det bedste for hende, og det der.. det sgu ikke det bedste, de mennesker ødelægger hende, får hende til at drikke og ryge og feste konstant, smadre hendes udseende og personlighed, hun er blevet så anderledes og ja jeg savner hende! 

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

øhhhh hvem er det der er et dårligt selskab ej undskyld men du er ikke en god veninde

du skal jo holde af hende som den hun er lige meget hud make up eller hår farve..

måske har hun valgt de andre venner fordi de vil være venner med hende som den hun er også kan hun være sig selv

En dårlig veninde vil lade hendes veninde ødelægge sig selv, det er jo ikke hendes valg, men hun havde svært ved at tilpasse sig og endte i den gruppe, de smadrede hende desværre, og hun ringede og grad til mig flere gange efter flytninger, og jeg ved hun KUN gør det for at passe ind, for sidste gang vi var sammen var hun ved at bryde sammen over hun følte sig grim. men det er somom hun bare ikke kan slippe det.. hvis du kalder det en dårlig veninde, så ja, det er jeg-

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Hvordan ødelægger man sig med sort maling, grimt hår og afdanket tøj?

kan bare ikke se logikken ...

Lad mig sige det sådan: Det klær hende ikke. Hun ser ikke smilende og livsglad ud, hun ser forfærdelig ud.

Anmeld

17. april 2012

Dorthe1986

Anonym skriver:

Nej, hun har forandret sig grænseløst, hun tænker kun på fester, druk, og hun er begyndt at ryge for at passe ind.

Jeg tænker på hendes udseende ja, fordi jeg forguder hvor smuk hun var, og dte var det vi havde tilfælles, make-up, tøj, mærkevare, vores udseende og andre dulleting! i dag har vi ikke så meget at snakke om udover gamle dage, og det værste er, at jeg prøver virkelig at godkende hendes nye livsstil, det er bare så svært når det føles somom hun er en helt anden!

Det vil sige, at jeres venskab var overfladisk?
Altså tænker bare at når du siger, at det var de ting i havde til fælles, jamen så skal der jo ikke meget forandring til, før i ikke længere har noget til fælles.

Hvor gammel er hun?

Men har du spurgt hende om hvorfor hun har valgt den livsstil?

Men jeg vil stadig holde på at hvis i virkelig er tætte veninder, så må du acceptere hendes valg og lade være med at tænke på DIT behov for at hun klæder sig som dig og duller sig op.

Det er selvfølgelig ærgerligt at hun er begyndt at ryge, men der er jo nok en årsag til disse her ting. Men måske det er for dybt for dig at kunne håndtere?

Anmeld

17. april 2012

jydeinden

Anonym skriver:

Helt ærlig - JA jeg er overfladisk! men af god grund, hun VAR smuk, og er blevet sådan her, det kan jeg da ikke acceptere, og det kan INGEN god veninde! Jeg vil det bedste for hende, og det der.. det sgu ikke det bedste, de mennesker ødelægger hende, får hende til at drikke og ryge og feste konstant, smadre hendes udseende og personlighed, hun er blevet så anderledes og ja jeg savner hende! 

ryster godt nok på hovedet over de udtalelser du kommer med..

Hvordan i al verden kan det være din hovedpine om hun morer sig ved at drikke, og hvis hun har lyst at gå anderledes klædt end dig, så burde du som veninde støtte hende i det, og være der for hende, IKKE sidde og kritiserer hendes valg på et forum.

Og det tror da pokker at i glider fra hinanden, hun har fundet nogle dybere værdier end hvordan man ser ud, og gudskelov for det da.

Anmeld

17. april 2012

Musen5

B&J skriver:

øhhhh hvem er det der er et dårligt selskab ej undskyld men du er ikke en god veninde

du skal jo holde af hende som den hun er lige meget hud make up eller hår farve..

måske har hun valgt de andre venner fordi de vil være venner med hende som den hun er også kan hun være sig selv

Anmeld

17. april 2012

serinasmor

Anonym skriver:

Lad mig sige det sådan: Det klær hende ikke. Hun ser ikke smilende og livsglad ud, hun ser forfærdelig ud.

men er der ellers noget galt

laver hun hærværk ?

passer hun sin skole /sit job ?

betaler hun regninger ?

er der andre ting der ikke stemmer ?

ellers ville jeg bare forsøge at acceptere at i er forskellige og vokset fra hinanden

Anmeld

17. april 2012

Musen5

jydeinden skriver:

ryster godt nok på hovedet over de udtalelser du kommer med..

Hvordan i al verden kan det være din hovedpine om hun morer sig ved at drikke, og hvis hun har lyst at gå anderledes klædt end dig, så burde du som veninde støtte hende i det, og være der for hende, IKKE sidde og kritiserer hendes valg på et forum.

Og det tror da pokker at i glider fra hinanden, hun har fundet nogle dybere værdier end hvordan man ser ud, og gudskelov for det da.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.